Vrouw voelen, zonder hrt , transitie etc.

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Evy1946
Voornaamwoorden: Ze haar

Vrouw voelen, zonder hrt , transitie etc.

Bericht door Evy1946 »

Gisteren had ik een afspraak met mijn huisarts ivm huilpartijen en nachtelijk zweten. In 2019 kwam mijn endo er achter dat mijn testosterongehalte erg laag was en mijn oestrogeen vrij hoog was. Behandeling androgel 16.2 in eerste instantie heerlijk maar na een jaar niet leuk meer, afslanking emoties , gestopt 2 mnd geleden en zweetpartijen en huilbuien als gevolg.
Qua vrouwelijke hormonen om daarover te praten is onmogelijk. Nu maar als transvrouw zonder hrt, maar wel gekleed en met make_up voel ik me vrouw.
Ps ik ben 74 jaar, dus veel tijd heb ik niet ivm wachttijden.
Ben ik de enige?
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Vrouw voelen, zonder hrt , transitie etc.

Bericht door Irene_de_Vreede »

Je bent vast niet de enige. Ik ken wel een aantal mensen die in het wensgeslacht zijn gaan leven zonder medisch traject. Als je je daar goed bij voelt is het allemaal prima.
Irene
marianne

Bericht door marianne »

ik geloof niet dat er identieke gevallen bestaan, iedereen ervaart het op zijn/haar manier, heeft behoefte aan dit of dat of alleen het een, wel medicatie, geen operatie, of alle vormen heb ik voorbij zien komen.
Soms speelt kleding een rol, of hoe je overkomt, soms juist wat je zelf voelt of beleeft. er is geen recept om je lekker te voelen
je vindt dat je haast hebt, ok, het enige wat je kunt doen is NIET nog langer wachten , en begin met kenbaar maken wat je wilt.
welkom bij een gekleurd gezelschap waar we allemaal niet de enige zijn.
Marianne
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
Yvi
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Yvi »

Evy1946 schreef: 27 apr 2021, 17:53 Gisteren had ik een afspraak met mijn huisarts ivm huilpartijen en nachtelijk zweten. In 2019 kwam mijn endo er achter dat mijn testosterongehalte erg laag was en mijn oestrogeen vrij hoog was. Behandeling androgel 16.2 in eerste instantie heerlijk maar na een jaar niet leuk meer, afslanking emoties , gestopt 2 mnd geleden en zweetpartijen en huilbuien als gevolg.
Qua vrouwelijke hormonen om daarover te praten is onmogelijk. Nu maar als transvrouw zonder hrt, maar wel gekleed en met make_up voel ik me vrouw.
Ps ik ben 74 jaar, dus veel tijd heb ik niet ivm wachttijden.
Ben ik de enige?
Nee, je bent zeker niet de enige (misschien wel de enigste ? :hug2: )
Ook ik leef met een zeer laag pré HRT testosteron gehalte. oestrogeen is niet speciaal verhoogd.
Hoewel ik zeker 1m90 ben, voel ik mijzelf echt een meisje-meisje. Ik hou van pasteltinten en make-up. Ik kleed mij vaak vrouwelijker dan mijn vriendin en dochters als het aan mij ligt.
100% Myself 💟
Intimiteit en Sex Positive ❤️🌈🔥🌸
L, B, I en Q uit LHBTIQA+