Stepwork GGZ

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Gast
Gast

Re: Stepwork GGZ

Bericht door Gast »

Nate_0

Heb jij nog wat gehoord over de rekening die ze je hebben gestuurd?
Ik heb (nog) niets gehoord na mijn mail aan hun.


Groet Jade78
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Stepwork GGZ

Bericht door Emma »

@Jade78: Zou je via memberlist.php?mode=contactadmin ons even een berichtje kunnen sturen? We hebben een vraag voor je ontvangen en zouden graag met je in contact komen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Stepwork GGZ

Bericht door Hrafn »

Ik kreeg in maart een rekening waar van alles niet op klopte, was ook gericht aan mijn deadname en geboortegeslacht met mijn huidige voornaam tussen haakjes en er klopte veel meer niet op de rekening, ik heb toen gebeld en de afdeling financiën zou contact opnemen, dat is tot nog toe niet gebeurd. Ook nog wat vaags over verzekeraars dat de zorgverzekeraar waar je in het begin van de behandeling bij bent alles moet vergoeden, daar geloof ik niks van. Maar goed, ik heb uiteraard niet betaald.
Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Stepwork GGZ

Bericht door Pan-Tastique »

Inmiddels staat deze informatie op de website van het VUMC:
https://www.vumc.nl/zorg/informatie-voo ... ijzers.htm

"Afspraken Stepwork en psychologenpraktijk de Vaart
Tussen het Kennis- en Zorgcentrum voor Genderdysforie van Amsterdam UMC en bovengenoemde instellingen zijn er instroomafspraken voor bepaalde delen van de behandeling en begeleiding aan volwassenen. Betreffende kinderen en jongeren bestaan geen afspraken tussen VUmc en Stepwork en/of psychologenpraktijk de Vaart.

1. Diagnostiek van deze instellingen wordt door Amsterdam UMC in principe overgenomen. De indicatiestelling voor een genderbevestigende behandeling vindt altijd plaats binnen Amsterdam UMC. Na aanmelding zijn er altijd een intake en vervolgafspraken ter indicatiestelling.
2. Hormoonbehandeling die na diagnostiek vanuit deze instellingen elders is gestart, kan bij volledige overdracht van voorinformatie en zorg in aanmerking komen voor overname door Amsterdam UMC. Na aanmelding zijn er altijd een intake en vervolgafspraken ter beoordeling van overname.
3. Voor genderbevestigende chirurgische ingrepen kan door bovengenoemde instellingen worden verwezen naar Amsterdam UMC. De indicatiestelling voor een genderbevestigende behandeling vindt altijd plaats binnen Amsterdam UMC. Na aanmelding zijn er altijd een intake en vervolgafspraken ter indicatiestelling.

Voor alle bovenstaande situaties geldt dat personen op de reguliere wachtlijst voor toegang tot zorg van Kennis- en Zorgcentrum voor Genderdysforie van Amsterdam UMC worden geplaatst."

TL:DR; Als je bij Stepwork/oid begint, begin je bij het VUMC opnieuw. Je komt op de algemene wachtlijst voor operaties en overige behandelingen. Er wordt geen "voorrang" (als je het zo wilt noemen... er wordt eerder voorrang verleend aan VUMC-patienten) verleend aan mensen die al in transitie zijn.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Stepwork GGZ

Bericht door Anon20230219 »

Pan-Tastique schreef: 02 jun 2021, 15:00 Inmiddels staat deze informatie op de website van het VUMC:
https://www.vumc.nl/zorg/informatie-voo ... ijzers.htm

"Afspraken Stepwork en psychologenpraktijk de Vaart
Tussen het Kennis- en Zorgcentrum voor Genderdysforie van Amsterdam UMC en bovengenoemde instellingen zijn er instroomafspraken voor bepaalde delen van de behandeling en begeleiding aan volwassenen. Betreffende kinderen en jongeren bestaan geen afspraken tussen VUmc en Stepwork en/of psychologenpraktijk de Vaart.

1. Diagnostiek van deze instellingen wordt door Amsterdam UMC in principe overgenomen. De indicatiestelling voor een genderbevestigende behandeling vindt altijd plaats binnen Amsterdam UMC. Na aanmelding zijn er altijd een intake en vervolgafspraken ter indicatiestelling.
2. Hormoonbehandeling die na diagnostiek vanuit deze instellingen elders is gestart, kan bij volledige overdracht van voorinformatie en zorg in aanmerking komen voor overname door Amsterdam UMC. Na aanmelding zijn er altijd een intake en vervolgafspraken ter beoordeling van overname.
3. Voor genderbevestigende chirurgische ingrepen kan door bovengenoemde instellingen worden verwezen naar Amsterdam UMC. De indicatiestelling voor een genderbevestigende behandeling vindt altijd plaats binnen Amsterdam UMC. Na aanmelding zijn er altijd een intake en vervolgafspraken ter indicatiestelling.

Voor alle bovenstaande situaties geldt dat personen op de reguliere wachtlijst voor toegang tot zorg van Kennis- en Zorgcentrum voor Genderdysforie van Amsterdam UMC worden geplaatst."

TL:DR; Als je bij Stepwork/oid begint, begin je bij het VUMC opnieuw. Je komt op de algemene wachtlijst voor operaties en overige behandelingen. Er wordt geen "voorrang" (als je het zo wilt noemen... er wordt eerder voorrang verleend aan VUMC-patienten) verleend aan mensen die al in transitie zijn.
Tja dat hadden ze wel eerder kunnen plaatsen maar gelukkig had ik het al die tijd aan het goede eind.
Er is overigens wel een maximaal aantal dagen/weken dat ze patiënten zoals ik van Stepwork in de wacht kamer mogen laten zitten.
Maximaal 2 jaar, alles daarna moet je bij je verzekeraar neerleggen welke dan voor je gaat bemiddelen.
21 juni heb ik een intake gesprek al weten ze nu al dat het eigenlijk geen enkel werk meer hoeven te verrichten.
Medisch dossier van Stepwork wordt door het VUMC gezien als een oude krant waar de vis in thuis hoort.
Heb de afspraak te danken om het feit dat ik in 2017 al een gesprek daar heb gehad.
De gesprekken welke Stepwork dan gevoerd zou hebben de afgelopen tijd hebben geen soelaas geboden, iets waar ik ze al op wees maar ze in de wind sloegen.
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Stepwork GGZ

Bericht door Jer158 »

Pan-Tastique schreef: 02 jun 2021, 15:00 Inmiddels staat deze informatie op de website van het VUMC:
https://www.vumc.nl/zorg/informatie-voo ... ijzers.htm

"Afspraken Stepwork en psychologenpraktijk de Vaart
Tussen het Kennis- en Zorgcentrum voor Genderdysforie van Amsterdam UMC en bovengenoemde instellingen zijn er instroomafspraken voor bepaalde delen van de behandeling en begeleiding aan volwassenen. Betreffende kinderen en jongeren bestaan geen afspraken tussen VUmc en Stepwork en/of psychologenpraktijk de Vaart.

1. Diagnostiek van deze instellingen wordt door Amsterdam UMC in principe overgenomen. De indicatiestelling voor een genderbevestigende behandeling vindt altijd plaats binnen Amsterdam UMC. Na aanmelding zijn er altijd een intake en vervolgafspraken ter indicatiestelling.
2. Hormoonbehandeling die na diagnostiek vanuit deze instellingen elders is gestart, kan bij volledige overdracht van voorinformatie en zorg in aanmerking komen voor overname door Amsterdam UMC. Na aanmelding zijn er altijd een intake en vervolgafspraken ter beoordeling van overname.
3. Voor genderbevestigende chirurgische ingrepen kan door bovengenoemde instellingen worden verwezen naar Amsterdam UMC. De indicatiestelling voor een genderbevestigende behandeling vindt altijd plaats binnen Amsterdam UMC. Na aanmelding zijn er altijd een intake en vervolgafspraken ter indicatiestelling.

Voor alle bovenstaande situaties geldt dat personen op de reguliere wachtlijst voor toegang tot zorg van Kennis- en Zorgcentrum voor Genderdysforie van Amsterdam UMC worden geplaatst."

TL:DR; Als je bij Stepwork/oid begint, begin je bij het VUMC opnieuw. Je komt op de algemene wachtlijst voor operaties en overige behandelingen. Er wordt geen "voorrang" (als je het zo wilt noemen... er wordt eerder voorrang verleend aan VUMC-patienten) verleend aan mensen die al in transitie zijn.
Dit is weer dubbelzinnig. Volgens dit verhaal begin je niet "opnieuw" qua transitie maar start je aan het "begin" van de/een wachtlijst. Welke wachtlijst is dat? Die voor "toegang tot zorg", maar het VU heeft een stapel "reguliere wachtlijsten". Op welke begin je dan? Is dat de wachtlijst voor pre-transitie intake, voor start psychologie, of voor de start van de behandeling die je op dat moment nodig hebt?

Ik zeg het nog maar eens: ik heb wel mid-transitie een afspraak aangeboden gekregen lang voordat ik aan de beurt had moeten zijn volgens de intake wachtlijst.

Maar goed, de gist blijft: wil je zo min mogelijk vertraging, dan doe je alles bij het VU of alles buiten het VU. Voor zover je dat zelf in de hand hebt
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Stepwork GGZ

Bericht door Anon20230219 »

Jer158 schreef: 02 jun 2021, 16:46
Pan-Tastique schreef: 02 jun 2021, 15:00 Inmiddels staat deze informatie op de website van het VUMC:
https://www.vumc.nl/zorg/informatie-voo ... ijzers.htm

"Afspraken Stepwork en psychologenpraktijk de Vaart
Tussen het Kennis- en Zorgcentrum voor Genderdysforie van Amsterdam UMC en bovengenoemde instellingen zijn er instroomafspraken voor bepaalde delen van de behandeling en begeleiding aan volwassenen. Betreffende kinderen en jongeren bestaan geen afspraken tussen VUmc en Stepwork en/of psychologenpraktijk de Vaart.

1. Diagnostiek van deze instellingen wordt door Amsterdam UMC in principe overgenomen. De indicatiestelling voor een genderbevestigende behandeling vindt altijd plaats binnen Amsterdam UMC. Na aanmelding zijn er altijd een intake en vervolgafspraken ter indicatiestelling.
2. Hormoonbehandeling die na diagnostiek vanuit deze instellingen elders is gestart, kan bij volledige overdracht van voorinformatie en zorg in aanmerking komen voor overname door Amsterdam UMC. Na aanmelding zijn er altijd een intake en vervolgafspraken ter beoordeling van overname.
3. Voor genderbevestigende chirurgische ingrepen kan door bovengenoemde instellingen worden verwezen naar Amsterdam UMC. De indicatiestelling voor een genderbevestigende behandeling vindt altijd plaats binnen Amsterdam UMC. Na aanmelding zijn er altijd een intake en vervolgafspraken ter indicatiestelling.

Voor alle bovenstaande situaties geldt dat personen op de reguliere wachtlijst voor toegang tot zorg van Kennis- en Zorgcentrum voor Genderdysforie van Amsterdam UMC worden geplaatst."

TL:DR; Als je bij Stepwork/oid begint, begin je bij het VUMC opnieuw. Je komt op de algemene wachtlijst voor operaties en overige behandelingen. Er wordt geen "voorrang" (als je het zo wilt noemen... er wordt eerder voorrang verleend aan VUMC-patienten) verleend aan mensen die al in transitie zijn.
Dit is weer dubbelzinnig. Volgens dit verhaal begin je niet "opnieuw" qua transitie maar start je aan het "begin" van de/een wachtlijst. Welke wachtlijst is dat? Die voor "toegang tot zorg", maar het VU heeft een stapel "reguliere wachtlijsten". Op welke begin je dan? Is dat de wachtlijst voor pre-transitie intake, voor start psychologie, of voor de start van de behandeling die je op dat moment nodig hebt?

Ik zeg het nog maar eens: ik heb wel mid-transitie een afspraak aangeboden gekregen lang voordat ik aan de beurt had moeten zijn volgens de intake wachtlijst.

Maar goed, de gist blijft: wil je zo min mogelijk vertraging, dan doe je alles bij het VU of alles buiten het VU. Voor zover je dat zelf in de hand hebt
Zoals ik er nu tegen aan kijk raad ik mensen echt af om via een andere aanbieder te werken en als je het al doet je ook bij het VU aan te melden.
(Zoals mijn echtgenote het gedaan heeft.)

Heb uiteraard het VU nog gebeld over 21 juni maar ik kom bij de Endo op gesprek terwijl ze al weten dat ik ruim anderhalf jaar bij het Maxima daarvoor loop, ondanks dat ga ik daar op gesprek.
Dat is nu eenmaal de route werd mij verteld.
Ook het medisch onderzoek wat in mijn ogen beetje overbodig is aangezien ik deze al regelmatig krijg moet ik onder gaan.
En hopelijk wordt na het gesprek met de Endo verdere onzin mij bespaart want zie het gesprek met de psycholoog en de daarbij behorende testen echt niet zitten, die ellende heb ik al 2 keer mogen doorlopen.

Aan de andere kant flikte Stepwork mij dit in 2018 ook en toen ik daar wat van zei werd ik voor bepaalde keuzes gezet, in het artikel van het AD destijds waren zij het zelf die aangaven dat de behandeling gewoon verder zou gaan waar gestopt bij PI.
Dat bleek dus een wassen neus.

Heb geen idee in welke wachtlijst ik nu gekukeld ben, begin ergens en geen idee uit welke koker ik uiteindelijk naar beneden zal storten.
De tijd zal het moeten leren.
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Stepwork GGZ

Bericht door Irene_de_Vreede »

Het lijkt me vrij helder je krijgt als zij-instromer geen voorrang, maar de reeds gedane zorg wordt wel in het traject meegenomen zodat je sneller kunt doorstromen en niet opnieuw hoeft te beginnen.
Irene
Roos_W
Gast

Re: Stepwork GGZ

Bericht door Roos_W »

Voor een verhaal voor een landelijk onderzoeksjournalistiek platform zijn we benieuwd naar jullie ervaringen met GGZ instelling Stepwork. Mocht je je verhaal willen doen, uiteraard in vertrouwen, mail dan naar: [email protected] en/of [email protected]. Je kunt ons ook altijd mailen als je hier vragen over hebt.
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Stepwork GGZ

Bericht door Nate_0 »

Ik heb van Stepwork een aanmaning van een incassobureau ontvangen, want de gemene meneren van de ziektezorg hebben hun eerlijk gestolen centjes terug gevraagd.
meerdere zakken met zaagsel
Plaats reactie