Nieuwe chat! Zie dit topic.

Non Binair , wel of geen testo?

Pas ik nou in een hokje of niet?
MarshMall0w
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 aug 2020, 11:04
Gender: Non-binair

Non Binair , wel of geen testo?

Bericht door MarshMall0w »

Hey allemaal,

Al een hele lang tijd twijfel ik om aan de testo te gaan, ik heb geen hele erge afkeur van mijn lichaam.. wel mijn stem.. ik heb het idee dag dit gewoon niet mijn echte stem zou moeten zijn..

En als ik aan de testo zou gaan, wordt ik misschien als volledige man gezien..

Zijn er mensen die het zelfde ervaren?

Grtz!!
Gebruikersavatar
sammy
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 okt 2020, 13:48
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/die

Re: Non Binair , wel of geen testo?

Bericht door sammy »

Ik zit hier ook over te denken.
Als het alleen om je stem gaat kun je ook een tijdje testo gebruiken totdat de stem naar tevredenheid is, en dan stoppen.
Maar, daar moet je goed over nadenken, want testo kan dan ook al permanente gevolgen hebben.
Dat verschilt wel per persoon
~~~~~~~~~~~
Sammy hij/die
MarshMall0w
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 aug 2020, 11:04
Gender: Non-binair

Re: Non Binair , wel of geen testo?

Bericht door MarshMall0w »

sammy schreef: 01 jun 2021, 13:48 Ik zit hier ook over te denken.
Als het alleen om je stem gaat kun je ook een tijdje testo gebruiken totdat de stem naar tevredenheid is, en dan stoppen.
Maar, daar moet je goed over nadenken, want testo kan dan ook al permanente gevolgen hebben.
Dat verschilt wel per persoon

Bedankt voor je reactie! Hoe sta jij hier zelf in eigenlijk? Ben erg benieuwd!
Gebruikersavatar
sammy
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 okt 2020, 13:48
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/die

Re: Non Binair , wel of geen testo?

Bericht door sammy »

Ik ga wss wel aan de testo, vanwege vrij heftige dysforie. tenzij ik veel afval en geen last meer heb van vrouwlijke rondingen. Dan alleen aan de testo voor mn stem.
Als het niet lukt om genoeg af te vallen blijf ik wss wel aan de testo.

Maar uiteindelijk ligt het er ook aan of je je baarmoeder en eierstokken wil laten verwijderen.
Is ingewikkeld. Maar heb nog tijd.
Sws aan de testo, de vraag is alleen voor hoe lang.
~~~~~~~~~~~
Sammy hij/die
Gebruikersavatar
Rozan
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 okt 2019, 12:13
Gender: Genderqueer

Re: Non Binair , wel of geen testo?

Bericht door Rozan »

Ik noem mijzelf ook non-binair, of queer, en gebruik sinds zes weken een lage dosis testosteron (20 mg). Het bevalt me goed en ik wil dit zeker nog een tijd blijven doen. Hoe lang, valt nu nog niet te voorspellen.

Eén van mijn motivaties om testosteron te willen proberen, is de manier waarop het gebruik van de anticonceptiepil mijn dysforie vergrootte. Ik heb verschillende van deze 'vrouwenpillen' doorheen de jaren gebruikt, soms ook om medische redenen, maar voelde mij bij elke variant slechter dan het niet te nemen. Het vergrootte mijn vrouwelijke vetverdeling, soms voor buitenstaanders niet te zien maar voor mij een dysforische doorn in het oog. Ik hoopte daardoor dat ik bij een lage dosering T het tegenovergestelde effect zou hebben: dat mijn vrouwelijke vetverdeling zou verminderen en ik er in plaats daarvan een mannelijker vetverdeling zou krijgen. Voor de zes weken dat ik het nu smeer, zie ik wat dat aangaat hooguit wat verschil in mijn gezicht, maar juist dat valt anderen soms ook op. Denk dat het beter in mijn vel zitten ook een grote (positieve!) impact heeft op mijn uitstraling. Het jammere van testosteron is wel dat juist die verschuiving in vetverdeling niet blijvend is... Mijn eetlust is ook toegenomen, dus om af te vallen zou ik het zelf niet gauw gebruiken ;-)
Vanuit mijn queerness ambieer ik geen transitie, maar een transpositie. Ergens in het midden wil ik mij positioneren...
luciger
Berichten: 123
Lid geworden op: 20 jan 2021, 15:30
Gender: Trans FtM

Re: Non Binair , wel of geen testo?

Bericht door luciger »

Ik hoop dat je je er dan wel van bewust bent dat T geen betrouwbare anticonceptie is en dat het dus geen equivalent van de pil is.
2/7/2021: wachtlijst RadboudUMC
Gebruikersavatar
Rozan
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 okt 2019, 12:13
Gender: Genderqueer

Re: Non Binair , wel of geen testo?

Bericht door Rozan »

luciger schreef: 18 jun 2021, 07:48 Ik hoop dat je je er dan wel van bewust bent dat T geen betrouwbare anticonceptie is en dat het dus geen equivalent van de pil is.
Zal in mijn geval niet uitmaken: ik heb geen baarmoeder (meer) :D
Vanuit mijn queerness ambieer ik geen transitie, maar een transpositie. Ergens in het midden wil ik mij positioneren...
luciger
Berichten: 123
Lid geworden op: 20 jan 2021, 15:30
Gender: Trans FtM

Re: Non Binair , wel of geen testo?

Bericht door luciger »

Ah, nog fijner!
2/7/2021: wachtlijst RadboudUMC
Envy
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2021, 18:24
Gender: Non-binair

Re: Non Binair , wel of geen testo?

Bericht door Envy »

Er zijn ook stem trainingen waarmee je je stem lager kan maken met behulp van oefeningen. Ik heb daar zelf niet heel veel informatie over, maar weet dat het er is. misschien kan je daarnaar kijken als een lage stem echt het enige is wat je wilt.
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 331
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Non Binair , wel of geen testo?

Bericht door San(ne) »

Ik twijfel hier inderdaad ook over. Ik wil eerst top surgery en dan bekijk ik opnieuw of ik wel of geen testo wil.

Ook bij mij geeft mijn stem mij enige dysforie, terwijl ik niet eens echt een hoge stem heb. Ook zijn er wel wat dingen die ik wel graag zie, zoals gezichtshaar, andere vetverdeling en meer spiermassa. Maar ander effecten ben ik juist bang voor, zoals kaalheid, bottom growth (en dan vooral het ongemak dat er mee gepaard schijnt te gaan) en problemen die kunnen optreden met baarmoeder/eierstokken. Die organen zijn me niet dierbaar, maar ik wil niet afhankelijk zijn van het toedienen van hormonen omdat mijn lichaam er zelf niet meer voldoende kan maken.

Ik denk niet dat ik je kan helpen met het vinden van een antwoord, maar kan alleen de twijfel met je delen.