Nieuwe chat! Zie dit topic.

Kapper voor neutrale, korte kapsel. Iemand die mij begrijpt

Make-up, kleding, en zo voort
Miliolid
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jun 2021, 09:16
Gender: Onzeker

Kapper voor neutrale, korte kapsel. Iemand die mij begrijpt

Bericht door Miliolid »

Hallo,
ik heb net een introductie geschreven. Ik probeer net uit te zoeken wie ik ben. Qua gevoel zou ik zeggen niet vrouw (geboren als) of man maar androgyn. Op dit moment is het grootste probleem: Kappers! Ik ga met mijn kort haar naar een kapper, laat voorbeelden zien, en kom met een total vrouwelijke kapsel naar buiten en ben erg kwaad over mijzelf, de kapper, alles en moet weer maanden wachten totdat mijn haar lang genoeg is voor de volgende keer, wat weer misgaat. Ik ben dus op zoek naar een kapper die mij begrijpt, bij voorkeur een man aangezien ik in het verleden wat betere ervaringen had. Hebben jullie een idee waar ik naartoe zou kunnen gaan? In mijn stad lijkt een kapper te zijn die mij naar aanleiding van een bezoekje aan zijn salon lijkt te begrijpen, maar zijn wachtlijst gaat tot eind juli, en mijn haar is nu al veel te lang. Utrecht, Amersfoort, Amsterdam kan allemaal. Kleine dorpen niet aangezien ik geen auto heb.

Oh, ik heb geen bijzonder vrouwelijk gezicht, maar een redelijk kleine, 'schattige' hoofd. Kappers lijken te denken: awww, schattig! Dat moet erg vrouwelijk worden! Ik zit voornamelijk aan een soort anime-look te denken wat mij waarschijnlijk goed zal staan.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Kapper voor neutrale, korte kapsel. Iemand die mij begrijpt

Bericht door Irene_de_Vreede »

Zoals ik ook al bij je introductie heb geschreven, maak duidelijk wat de bedoeling is, ik denk dat vrijwel alle kappers daar hun best voor gaan doen.
Irene
Miliolid
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jun 2021, 09:16
Gender: Onzeker

Re: Kapper voor neutrale, korte kapsel. Iemand die mij begrijpt

Bericht door Miliolid »

He Irene, bedankt. Tot nu toe is het gewoon niet gelukt een kapper te vinden die mij knipt zoals ik het wil. Ik had wel in het verleden goede kappers, maar deze zitten in andere landen. In Nederland heb ik nog geen een kapper gevonden die naar mij luistert. Borsten, schattig gezichtje: ah ja, laat haar maar lullen. Dit is wat zij wil en niet wat zij zegt te willen. Er is gewoon onbegrip! Helpt zeker ook niet dat mijn Nederlands niet perfect is en ik erg geintroverteerd ben en niet goed voor mij op kan komen.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Kapper voor neutrale, korte kapsel. Iemand die mij begrijpt

Bericht door Irene_de_Vreede »

Dat je Nederlands niet goed is kon ik aan de hand van je geschreven stukje niet beoordelen, je schrijft beter Nederlands dan de gemiddelde Nederlander. Slecht voor je zelf opkomen werkt nooit in je voordeel, maar dat verander je niet zo gemakkelijk.
Irene
Miliolid
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jun 2021, 09:16
Gender: Onzeker

Re: Kapper voor neutrale, korte kapsel. Iemand die mij begrijpt

Bericht door Miliolid »

Hallo Irene,
nee, dat helpt zeker niet. Op technisch gebied heb ik geen probleem om voor mij op te komen. Als het om mijzelf gaat daarentegen... het lijkt gewoon kansloos. Helpt waarschijnlijk ook niet dat ik zelf niet weet wie en wat ik ben.
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Kapper voor neutrale, korte kapsel. Iemand die mij begrijpt

Bericht door Lise »

Heb je al wel eens een Kinki Kappers-vestiging geprobeerd? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar vaak gelezen dat ze daar wat meer met je mee denken als je iets anders wil dan "normaal".
Miliolid
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jun 2021, 09:16
Gender: Onzeker

Re: Kapper voor neutrale, korte kapsel. Iemand die mij begrijpt

Bericht door Miliolid »

Lise schreef: 10 jun 2021, 13:33 Heb je al wel eens een Kinki Kappers-vestiging geprobeerd? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar vaak gelezen dat ze daar wat meer met je mee denken als je iets anders wil dan "normaal".
Ja, heb ik. Had een min of meer goede ervaring in Den Haag, maar de kapper is helaas verdwenen. Geen goede ervaring in Utrecht, en een kapper in Amsterdam heeft mijn haar verprutst toen hij hoorde wat mijn baan is (hij was er erg tegen). :fpalm: Ik heb er om eerlijk te zijn niet veel vertrouwen in.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Kapper voor neutrale, korte kapsel. Iemand die mij begrijpt

Bericht door Marica »

Miliolid schreef: 10 jun 2021, 15:12
Lise schreef: 10 jun 2021, 13:33 Heb je al wel eens een Kinki Kappers-vestiging geprobeerd? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar vaak gelezen dat ze daar wat meer met je mee denken als je iets anders wil dan "normaal".
Ja, heb ik. Had een min of meer goede ervaring in Den Haag, maar de kapper is helaas verdwenen. Geen goede ervaring in Utrecht, en een kapper in Amsterdam heeft mijn haar verprutst toen hij hoorde wat mijn baan is (hij was er erg tegen). :fpalm: Ik heb er om eerlijk te zijn niet veel vertrouwen in.
Toch vreemd dat die kapper nog nooit van het klant is koning principe heeft gehoord. Ja hij mag advies geven, maar jij bent de baas.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Kapper voor neutrale, korte kapsel. Iemand die mij begrijpt

Bericht door Jannet V »

Mijn levenslange ervaring met kappers is dat ze je wel horen maar niet luisteren! Daarom ben ik in het laatste gedeelte van mijn vorige leven zeker 15 jaar niet meer naar een kapper geweest. In mijn beleving zijn kappers vele malen erger dan genderpsychologen wanneer het gaat om het volgen van mijn wensen. Maar dat is mijn ervaring.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Miliolid
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jun 2021, 09:16
Gender: Onzeker

Re: Kapper voor neutrale, korte kapsel. Iemand die mij begrijpt

Bericht door Miliolid »

Jannet V schreef: 12 jun 2021, 21:16 Mijn levenslange ervaring met kappers is dat ze je wel horen maar niet luisteren! Daarom ben ik in het laatste gedeelte van mijn vorige leven zeker 15 jaar niet meer naar een kapper geweest. In mijn beleving zijn kappers vele malen erger dan genderpsychologen wanneer het gaat om het volgen van mijn wensen. Maar dat is mijn ervaring.
Ja, helaas! Af en toe had ik wel eens een goede kapper, maar ik verhuis best wel vaak. Dus dat schiet niet echt op. :violin:
Ik heb wel een heleboel LGBT-vriendelijke barber's gevonden, maar geen kappers.