Schuldgevoel naar kind

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Plaats reactie
MarshMall0w
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 aug 2020, 11:04
Gender: Non-binair

Schuldgevoel naar kind

Bericht door MarshMall0w »

Hey allemaal,

Binnenkort mag ik dan eindelijk starten met testosteron, maar toch blijf ik enorm twijfelen of ik dit wel moet gaan doen.. omdat ik me enorm schuldig voel tegenover mijn zoontje van 6... hij heeft het al erg moeilijk omdat ik niet voor hem kon zorgen alleen heb ik vrijwillig moeten kiezen voor een pleeggezin.. waar hij nu 2 jaar zit.. dit pleeggezin heeft aangegeven dat ze het niet meer aankunnen .. hij heeft enorme woedeaanvallen en een hechting trauma.. ik heb zoveel verdriet en wil zo graag kunnen zorgen voor mijn kind.. maar ik kan het niet wegens bepaalde problemen... nu gaat hij binnenkort verhuizen naar een gezinshuis waar professionals wonen... het doet mij zo vreselijk pijn.. ik gun hem niet dat ik ook nog verander.. hij heeft al zo weinig stabiliteit..

Herkennen jullie misschien iets? Of hoe kijken jullie hier naar?

Grtz
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Schuldgevoel naar kind

Bericht door Vethrvolnir »

hi. mijn kinderen vonden mijn transitie niet zo belangrijk. ik heb me er nooit schuldig over gevoeld. ik heb het gevoel dat ik een betere ouder kan zijn nu .
:shock:
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Schuldgevoel naar kind

Bericht door Sander »

Mijn zoontje van toen 9 vond het ook heel moeilijk, maar tegelijkertijd was hij ook heel trots en steunend. Hij kreeg een stem in het proces en kon zo meebepalen.

Wij hadden ongelooflijk veel baat bij gesprekken met Kim Horsnell van Check-In-Coaching.
Als ik je een tip mag geven bel of mail haar, nog voor het eerste gesprek had ze al ontzettend veel goede en leuke tips. (ze heeft het erg druk, reageert altijd snel op mail)
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Schuldgevoel naar kind

Bericht door Eva »

Besef dat je op dit moment niet werkelijk jezelf bent. Je hebt ontdekt wat er niet klopt in je leven en testo zou daar verbetering in kunnen brengen. Belangrijk voor je welzijn, voor het evenwicht in je leven, je balans.
Pleeggezin of niet, je kind heeft je nodig. Support, begrip, meeleven en zo voort.
Overweeg of testo misschien zodanig meer balans in je leven kan brengen dat je je kind beter kunt ondersteunen. Geen simpele overweging, dat besef ik.

Als je een keer wilt praten ben ik beschikbaar, in elk geval als luisteraar, als spiegel misschien.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
MaviPembe
Berichten: 82
Lid geworden op: 17 jan 2020, 16:27
Gender: Trans MtF
Locatie: Den Haag

Re: Schuldgevoel naar kind

Bericht door MaviPembe »

Als goed is neem je deze stappen om gelukkiger en om meer jezelf te worden zodat je beter in je kracht kan staan. Ik denk dat je zo ook beter je kind kan helpen. En ook zorgen voor dat de opvoeders van je kind hem voorlichting geven over diversiteit op alle gebieden door in contact te blijven met ze. Dit is mijn kijk daarop. Veel sterkte.
Plaats reactie