Als transpersoon is het lastig over make-up te leren, vond Sharmila

Make-up, kleding, en zo voort
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Als transpersoon is het lastig over make-up te leren, vond Sharmila

Bericht door Alice »

Als transpersoon is het lastig over make-up te leren, vond Sharmila (18): dus begon ze haar eigen cursus

https://www.ad.nl/dossier-deze-verhalen ... ~a83ffe66/
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Als transpersoon is het lastig over make-up te leren, vond Sharmila

Bericht door Marica »

Goed van haar om je eigen regie te gaan voeren door voor jezelf te gaan werken. Ik heb samen met mijn vrouw een make up workshop bij Mooi Zo in Alphen aan den Rijn gedaan. daar pluk ik vandaag de dag nog steeds de vruchten van. In die salon werd ik als een gewoon mens behandeld, echt fijn.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
halla
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 okt 2020, 22:48
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij, haar
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Als transpersoon is het lastig over make-up te leren, vond Sharmila

Bericht door halla »

Oooh... Ik lees op haar website dat ze ook op locatie komt! Ik weet wat ik voor mijn verjaardag wil :-)
Wim
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 jul 2021, 18:20
Gender: Anders
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: Als transpersoon is het lastig over make-up te leren, vond Sharmila

Bericht door Wim »

Ik heb gewoon make-up gekocht en ik ben gaan kloten en dan gaat het vanzelf steeds wat beter,ik gebruik oogschaduw mascara lippenstift en nagellak.
Maar gewoon een goede spiegel kopen een paar pakken reinigingsdoekjes en smeren maar.
Niet te veel you tube want dan zie je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer.
Volg je hart en wees gelukkig.
halla
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 okt 2020, 22:48
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij, haar
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Als transpersoon is het lastig over make-up te leren, vond Sharmila

Bericht door halla »

Wel, voor mijn verjaardag werkte niet vanwege staking, maar gisteren is ze langsgekomen. En, echt... Dat was goed. Helder, goede uitleg, goede uitleg over wat je waarom wanneer zou gebruiken, en hoe. Het was het verjaardags cadeau van mijn vrouw, en, oh, ik ben zo blij! Een complete level-up!
CarlaJansen
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 jan 2023, 08:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Als transpersoon is het lastig over make-up te leren, vond Sharmila

Bericht door CarlaJansen »

Aanrader: cursus bij Make-Up Matters in Amersfoort. Of Translifestyle.
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Re: Als transpersoon is het lastig over make-up te leren, vond Sharmila

Bericht door EmilyFara »

CarlaJansen schreef: 09 jan 2023, 12:13 Aanrader: cursus bij Make-Up Matters in Amersfoort. Of Translifestyle.
:( dat is best ver weg, weet je toevallig of er ook iets in het diepe zuiden is? Of hoe zoiets heet zodat ik er naar kan zoeken?
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
CarlaJansen
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 jan 2023, 08:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Als transpersoon is het lastig over make-up te leren, vond Sharmila

Bericht door CarlaJansen »

EmilyFara schreef: 17 jan 2023, 13:41
CarlaJansen schreef: 09 jan 2023, 12:13 Aanrader: cursus bij Make-Up Matters in Amersfoort. Of Translifestyle.
:( dat is best ver weg, weet je toevallig of er ook iets in het diepe zuiden is? Of hoe zoiets heet zodat ik er naar kan zoeken?
Nee, ben helaas niet bekend in en rondom Breda. Ik heb gewoon gezocht op make-up cursus of vergelijkbaar, eventueel in combinatie met transgender.

De eerste die naar boven komt in Breda is deze: https://www.makeupsisters.nl/workshops/basis-make-up/. Ze doen ook mannen en drag, dus als je vraagt of je welkom bent met jouw specifieke vragen? Ik heb dus geen ervaring met ze en misschien zijn er meer en/of betere (voor jouw situatie).

Als je de kans hebt om naar Amersfoort te gaan (100 km vanaf Breda, maar wel een lange treinreis): Annette is zeer hartelijk, warm, steunend en begripvol. Ze stemt de workshop volledig af op wat je al weet en wat je wilt leren. Blijft een aanrader, zelfs met reistijd.

Het lastigst voor een trans vrouw is natuurlijk de baardschaduw wegwerken. Als je de juiste combinatie donker haar - lichte huid hebt: meteen laten laseren als je dat nog niet gedaan hebt! Heb ik ook gedaan en het is gewoon veel fijner opmaken als je niet een dikke laag oranje-roze concealer nodig hebt tegen die blauw-zwarte baardschaduw. Het is wel duur, doet pijn en kost tijd. Maar toch, je zult je spiegelbeeld veel fijner hebben.
Marije
Berichten: 1322
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Als transpersoon is het lastig over make-up te leren, vond Sharmila

Bericht door Marije »

Laseren wordt gewoon vergoed als je je diagnose hebt, en bij de nieuwste moderne apparatuur doet het ook geen pijn.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
CarlaJansen
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 jan 2023, 08:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Als transpersoon is het lastig over make-up te leren, vond Sharmila

Bericht door CarlaJansen »

Marije schreef: 19 jan 2023, 08:33 Laseren wordt gewoon vergoed als je je diagnose hebt, en bij de nieuwste moderne apparatuur doet het ook geen pijn.
Eenieder zal een andere pijndrempel hebben.
Mijn ervaringen zijn 2 jaar oud, nieuwe (derma) kliniek, nieuwe Alma Soprano Ice laser, voor zover ik weet een van de 2 beste (de andere is de LightSheer)...
Ik ben wel blij voor je dat het bij jou makkelijker ging.
Plaats reactie