Nieuwe chat! Zie dit topic.

Bottom surgery consult

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Bottom surgery consult

Bericht door Jer158 »

Vethrvolnir schreef: 14 jun 2021, 17:38 Ha Jer
Dank je. Hoe makkelijk was het om daar een consult en operatie te krijgen... het is nu na Brexit . Het zal niet makkelijker zijn geworden vrees ik.
Hoi Veth, een consult of operatie krijgen vanuit Nederland zal het probleem niet zozeer zijn, maar wel om de verzekering het te laten dekken. Ik heb recht op NHS zorg, dus voor mij was het een ander pad.

Het Londen team: Het Londen team is officieel deel van St Peter's Andrology. Ik had een consult in het Harley St prive ziekenhuis (maar via de NHS) met Dr Christopher Nim. Ze opereren vanuit verschillende ziekenhuizen in Londen.

Bottom surgery voor transmannen heeft volledig stilgelegen tijdens Covid. Ik heb geen idee hoe de wachttijden nu zijn, maar in januari 2020 was het 1 jaar tussen operaties en de eerste operatie 1 jaar na verwijzing. Maar: dat is via de NHS (nationale gezondheidszorg). Vanuit Nederland denk ik dat je "private" patient zou zijn, zelfs als de verzekering bereid is te betalen. Die wachttijden zijn normaliter korter.

Algemeen: In principe worden zowel phallo and meta in 3 stappen gedaan als je het hele pakket wil. Voor arm/been phallo is dat: (1) phallus + plasbuisverlenging, (2) scrotum + eikel, en (3) ballen +erectieprothese. Voor pubic phallo: (1) phallus, (2) plasbuisverlenging + scrotum + glans, en (3) ballen + erectieprothese. Voor meta is het: (1) plasbuisverlenging, (2) scrotum, en (3) ballen. Overigens zijn de ballen van de meta wat kleiner vanwege de proporties.
Dean schreef: 22 jan 2020, 23:37 - voor beide; meta en phallo, en puur indien gewenst en nog aanwezig; kan het voorste gat bereikbaar blijven?
Wat je wil doen met je V is helemaal aan jouzelf. Ze kunnen die laten zitten met volledige toegang, afsluiten met uitzondering van een klein gaatje, of helemaal weghalen. Er is geen medische reden om het weg te halen, behalve eventuele dysforie.
Dean schreef: 22 jan 2020, 23:37 - de plaatsing van de balzak. sommige chirurgen plaatsen deze te ver naar achteren ‘tussen de benen’... lijkt mij erg onprettig. Dus hoe pakt deze chirurg dat aan?
Het scrotum komt op de plaats waar die bij een cis man ook zou zitten. Bij de meta specifiek "trekken" ze de huid naar beneden rondom de penis, waardoor de penis wat prominenter/hoger komt te liggen. Ze kunnen ook een mons resectie doen als dat nodig is, maar dat is niet standaard.

Phallo: Je kunt kiezen uit arm, been, of "pubic" phallo, waarbij "pubic" uit de lies/buik is. Ze mikken op 14 cm lang/omtrek als compromis tussen grootte/functie en complicatiekans tenzij dat bij jou (bijv. je arm) niet gaat, maar ik heb ook mensen gehoord die bewust kleiner/korter gingen. Naast te veel vet op been of pubic area, is te weinig vet op de arm blijkbaar soms ook een probleem. De plasbuis halen ze uit je arm.

Je ligt een week in het ziekenhuis. Het herstel van je arm duurt wel 6 tot 8 weken. Met een armphallo heeft 60% van de mensen volledige gevoel, 30% deels, en 10% niet. Armphallo is nog steeds de beste optie qua gevoel. Met een beenphallo heeft 60% deels gevoel en 40% niet. Met pubic phallo is de eikel altijd gevoelloos.

Qua complicaties: 3% van alle arm- en beenphallo's gaat verloren. Voor pubic is dit slechts 0.5%. Urineweginfecties zouden moeten afnemen na phallo of meta, tenzij je de pech hebt dat er een kolonie huidbacterieen in je plasbuis belandt. In dat geval zit je vast aan langdurige antibiotica.

Ballen hebben een levensduur langer dan jij als persoon. :lol: Van de erectieprothese gaat 30 to 40% binnen 10 jaar kapot.

Meta: De plasbuis wordt gemaakt van de binnenkant van je wang/mond. Het herstel daarvan duurt 3 weeks. Je ligt 3 of 4 dagen in het ziekenhuis. Over de benodigde lengte voor bijv. staand plassen kon Dr Nim niets zeggen, omdat dat van te veel factoren afhangt. Ze doen ook een simpele release, waarbij ze alleen de ligamenten tussen je lul en de rest van je kruis losmaken.

Uiteindelijk komt 10% van de mensen met een meta later terug voor een phallo, maar dit komt eigenlijk altijd door veranderde levensomstandigheden, zoals een andere partner.
Laatst gewijzigd door Jer158 op 14 jun 2021, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Bottom surgery consult

Bericht door Jer158 »

De resultaten waren wel indrukwekkend trouwens (zie bijv. Transbucket).

Dr Nim was erg open en bereid al mijn vragen te beantwoorden. Dat ik besloten heb om niet voor een operatie te gaan heeft dan ook zeker niets met hem of het Londen team te maken. Wel met dat het op dit punt in mijn leven niet nodig is en de complicatiekansen voor mij nu niet opwegen tegen de baten.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Bottom surgery consult

Bericht door Vethrvolnir »

ha Bedankt Jer voor de uitgebreide informatie.
:shock:
nickisniks
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 mei 2020, 12:24
Gender: Trans FtM

Re: Bottom surgery consult

Bericht door nickisniks »

@Jer158 , weet je toevallig nog hoelang de wachtlijsten bij Dr. Christopher Nim waren?
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Bottom surgery consult

Bericht door Jer158 »

nickisniks schreef: 28 jun 2021, 11:36 @Jer158 , weet je toevallig nog hoelang de wachtlijsten bij Dr. Christopher Nim waren?
Begin 2020 was dat een jaar tussen consult en operatie en een jaar tussen operaties, maar dat zal dik zijn opgelopen door Corona.

EDIT: Dat was via de NHS. Als buitenlander denk ik dat je op de private lijst komt. Die zal (aanzienlijk?) korter zijn, maar geen idee hoe lang precies. Voor een concreter antwoord kun je beter even contact opnemen: https://www.andrology.co.uk/phalloplasty
Hung her from the branches of a mango tree
nickisniks
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 mei 2020, 12:24
Gender: Trans FtM

Re: Bottom surgery consult

Bericht door nickisniks »

Jer158 schreef: 28 jun 2021, 11:59
nickisniks schreef: 28 jun 2021, 11:36 @Jer158 , weet je toevallig nog hoelang de wachtlijsten bij Dr. Christopher Nim waren?
Begin 2020 was dat een jaar tussen consult en operatie en een jaar tussen operaties, maar dat zal dik zijn opgelopen door Corona.

EDIT: Dat was via de NHS. Als buitenlander denk ik dat je op de private lijst komt. Die zal (aanzienlijk?) korter zijn, maar geen idee hoe lang precies. Voor een concreter antwoord kun je beter even contact opnemen: https://www.andrology.co.uk/phalloplasty
Thanks! Ik had wel het formulier ingevuld, maar tot op heden nog geen reactie gekregen. Dan doe ik een poging via hun mailadres
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Bottom surgery consult

Bericht door Jer158 »

@nickisniks en anderen die hierin geinteresseerd zijn: Operaties van/door het Londen team liggen nog steeds stil en er is geen zicht op hervatten. Het blijkt een contractueel probleem te zijn. Ze hebben geen contract gekregen met een ziekenhuis om in te opereren. Als gevolg hiervan is het gehele contract tussen de NHS en St Peter's Andrology ingetrokken. De vraag is of een andere aanbieder opstaat om phallo aan te bieden. Het is een shitshow

https://www.pinknews.co.uk/2021/05/14/n ... gy-centre/
https://www.pinknews.co.uk/2021/06/21/t ... lay-games/
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Bottom surgery consult

Bericht door Vethrvolnir »

oh @$#@
:shock:
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Bottom surgery consult

Bericht door Vethrvolnir »

weet iemand of je iets onthaard moet hebben voorafgaand aan een fallo?
:shock: