Nieuwe chat! Zie dit topic.

Epileren neurologisch niet zo goed

Gebruikersavatar
MissB
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 apr 2021, 18:35
Gender: Intersekse vrouw
Locatie: Haarlem

Epileren neurologisch niet zo goed

Bericht door MissB »

Hej Hallo mensen!

Het is al een tijdje terug dat iemand iets over intersekse heeft geschreven hier...

Maar ik ben begin deze maand opnieuw gediagnostiseerd door mijn psycholoog voor ASS, en ik heb het helemaal niet! Ergens wel heel blij mee. Maar nu willen ze dat ik terug keer naar het Emma kinderzienhuis (A-UMC) bij een neuro-psycholoog en neuroloog om onderzoeken te doen naar mijn psyche. (Vooral de paniek aanvallen, suicide pogingen en het constant huilen kan echt niet als ik nog weer aan het werk wil als verpleegkundige). Omdat mijn klynisch-psycholoog helemal niet snapt hoe en wat er nou ontstaat in mijn hoofd dat het in de war raakt is sinds vorig jaar.

Ik merk vooral dat ik intern in de war ben soms voel ik mij blij en dan zo niet meer maar ik kan nog wel normaal denken en soms ook niet. Zo ben ik helaas ondanksmijn 47 XXY aan het electrisch epileren bij de edermatoloog. Het laten staan van mijn kleine blonde haartjes op het gezicht is echt heel vernederend en het jeukt als een gek. Als ik er aan voel of wil krabben dat moet ik spontaan huilen en raak ik in een 'doom cirle' zeg maar van nare ideeen. Terwijl ik nog wel klynisch en schematisch kan nadenken. Het wordt dan een beetje een rommel in mijn hoofd kun je het voorstellen?.. Je bent over het agemeen blij maar toch moet je huilen en voel je een soort somberheid.

En het grootste nadeel is nog wel bij he epileren de pre en post van de behandeling.Een rode huid en ontstekingen doen gewoonweg echt veelste pijn. zelfs met Astrazeneca prolactaine/elactaine 25/25g 30gm voor de behandeling aangebracht.

Hoe ervaren de meeste van jullie het electronisch epileren?
Hi, ik ben Brittany verpleegkundige en in transitie als intersekse (klinefelters 47-XXY).
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Epileren neurologisch niet zo goed

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik vind de pijn wel meevallen. De haartjes dagen lang laten staan is heel vervelend en de ongevoelige dikke huid achteraf is ronduit irritant. Het duurt ook eeuwig voor je klaar bent.
Irene
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Epileren neurologisch niet zo goed

Bericht door AnneCeleste »

Elektrisch epileren is voor mij best pijnlijk, vooral bij de hals en lippen... Emla creme met twee paracetamolletjes helpt wel een beetje, maar niet genoeg om het meer dan een uur vol te houden (ik heb ook creme met 10% lidocaine gebruikt, maar voor mij werkt dat niet heel veel beter).
Achteraf gebruik ik cicaplast balsem B5 om het beter te laten helen, dat is wel heel fijn spul.

Het vervelendste is natuurlijk de helft van de week niet scheren, en een groot deel van de tijd met rode bultjes op je gezicht rondlopen (want op sommige plekken heelt het alsnog niet heel snel bij mij 😕). En dat jaren lang.
Gebruikersavatar
MissB
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 apr 2021, 18:35
Gender: Intersekse vrouw
Locatie: Haarlem

Re: Epileren neurologisch niet zo goed

Bericht door MissB »

AnneCeleste schreef: 10 jun 2021, 15:05 Elektrisch epileren is voor mij best pijnlijk, vooral bij de hals en lippen... Emla creme met twee paracetamolletjes helpt wel een beetje, maar niet genoeg om het meer dan een uur vol te houden (ik heb ook creme met 10% lidocaine gebruikt, maar voor mij werkt dat niet heel veel beter).
Achteraf gebruik ik cicaplast balsem B5 om het beter te laten helen, dat is wel heel fijn spul.

Het vervelendste is natuurlijk de helft van de week niet scheren, en een groot deel van de tijd met rode bultjes op je gezicht rondlopen (want op sommige plekken heelt het alsnog niet heel snel bij mij 😕). En dat jaren lang.
Ja de rode ontstoken huid is een heel groot nadeel van de behandeling. Ik ben deze week weer langzaam begonnen met werk op de poli. Als ik dan even niet mijn mondkapje hoef te dragen sla ik dat nu liever over.
Heb je ook soms moeite om opiaten voorgeschreven te krijgen bij een arts? Mijn dermatoloog kan het verzekeringstechnisch niet voorschrijven. Herkennen meer mensen dit? Ik krijg het nu via mijn eigen poli waar ik werk. Maar dat is niet de bedoeling.
Hi, ik ben Brittany verpleegkundige en in transitie als intersekse (klinefelters 47-XXY).
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: Epileren neurologisch niet zo goed

Bericht door Brownie »

Ik denk dat het ook wel handig is om te vermelden welke techniek. Ik heb electrolyse met de apylus blend junior, maar ik weet eerlijk gezegd niet of ze blend of thermolyse gebruikt. Elke week half uurtje is prima te doen op 1g paracetamol 1.5 uur vt voren. Dan ben ik er wel klaar mee, niet vanwege de pijn (inbrengen naald voel ik gelukkig echt bijna nooit) maar omdat mijn spieren gaan trekken.

Gelukkig kan ik met hele korte haartjes al terecht (<0.5mm), dus de dag zelf niet scheren is bij mij voldoende (alleen witte haartjes). De volgende dag rood en gevoelig, dag 2 ben ik weer helemaal toonbaar. Tot nu toe nooit ontstekingen gelukkig.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Epileren neurologisch niet zo goed

Bericht door Marica »

Gisteren weer een uur gezeten voor elektrolyse epilatie. Ook hier alleen witte haartjes, en ik slik 45 minuten van te voren 1 gram paracetamol, en 1 Ibuprofen fastine, en dat beviel heel goed.

Ik heb 6 laserbehandelingen gehad, en 26 uur aan epilatie op dit moment, en het eind is nog niet in zicht met de hals en kaaklijn die nog gedaan moeten worden. Ik heb/had een echt volle baard met erg veel haartjes, zodat het erg arbeidsintensief is voor de behandelaars.

De roodheid is bij mij wel snel weg ( volgende ochtend al) en mijn huid herstelt erg snel.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
MissB
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 apr 2021, 18:35
Gender: Intersekse vrouw
Locatie: Haarlem

Re: Epileren neurologisch niet zo goed

Bericht door MissB »

Wat fijn dat pijnstillers (NSAIDs) goed voor jouw werken! Ik raad ibuprofen en acetalisylzuur (aspirine) wel af omdat deze bloedverdunnend zijn. Je kunt dan eerder last krijgen van bloedingen.

Voor mij werkt (wat Anneceleste ook aanbeveelt:) Larose-Passay cicaplast heel goed. Gebruik het dagelijks ook zonder behandeling. Had daarvoor andere dag creme van Vichy. Ik ben ondertussen al 50% verloren aan gelaatshaar. Ik merk dat mijn stemming veel beter is nu.
Helpt ook dat ik gestopt ben met psycho-pharma medicatie en betere hormonen voorgeschreven gekregen.
Hi, ik ben Brittany verpleegkundige en in transitie als intersekse (klinefelters 47-XXY).