Nieuwe chat! Zie dit topic.

Zorgwekkend standpunt gelaatsontharing ASR

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Zorgwekkend standpunt gelaatsontharing ASR

Bericht door Emma »

Het werd tijd om een nieuwe machtiging ontharen aan te vragen bij ASR. Dat mijn individuele aanvraag is afgewezen doet er niet zo toe, maar de motivatie baart me zorgen.

Image
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Zorgwekkend standpunt gelaatsontharing ASR

Bericht door Alice »

Erg!!!
Simpeltjs komt het er op neer dat, als je geen, zware, Lubbers baard hebt word er niets vergoed. Daar de meeste mensen niet zo' n baard bezitten zullen er ook niminder transgenders in aanmerking komenvoor een vergoeding.

Hoe zijn ze aan die motivatie gekomen? Gang naar een geschillencommisie/rechtbank?
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Zorgwekkend standpunt gelaatsontharing ASR

Bericht door Emma »

Ik laat het hier inderdaad niet bij zitten. Maar ik ga wel kijken wat de eerste verstandige stap is, je wilt niet per ongeluk jurisprudentie creëren die deze gang van zaken legitimeert.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Zorgwekkend standpunt gelaatsontharing ASR

Bericht door Emma »

Vooral ook dat 'geregeld harsen'. Alsof ze het over beharing van een cisvrouw hebben.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Zorgwekkend standpunt gelaatsontharing ASR

Bericht door MichelleB »

Ik heb nu een nieuwe vergoeding aangevraagd bij Zilveren Kruis. Zij vroegen om foto's, die heb ik afgelopen zondag gestuurd. Als ik wat hoor laat ik het weten
-Life is a work in progress-
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Zorgwekkend standpunt gelaatsontharing ASR

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik heb een poosje terug verlenging aangevraagd. Moest foto's overleggen en daarna is het goedgekeurd. Als ze bovenstaande criteria hadden aangehouden was het nooit goedgekeurd.
Irene
Gebruikersavatar
marianne
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 apr 2016, 00:55
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Zorgwekkend standpunt gelaatsontharing ASR

Bericht door marianne »

Denk ook behalve het visuele apekt aan het gevoel , stel al je donkere haar is gelaserd, blijft over, de andere 75 procent stugge mannelijke grijze en witte baardharen , een paar uur en meteen na het scheren al voelbaar, hoe zou dat voelen bij intiem contact, een streling, vrijen, kussen, ? , het gevoel , hoe het aanvoelt moet je niet onderschatten, we hebben de politiek nodig , want de verzekeraars hollen de zorg uit, ze eten overal de kantjes vanaf, van een menselijke maat is zo geen sprake meer.
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Zorgwekkend standpunt gelaatsontharing ASR

Bericht door Ylse »

Ik ben kortgeleden het gevecht maar eens aangegaan met De Friesland. Ze deden nooit moeilijk over de behandelingen, tot de laatste aanvraag.

Of eigenlijk is die aanvraag ook zonder meer goedgekeurd maar wat er gebeurde was dat in de brief met goedkeuring de opmerking stond dat dit de laatste keer was dat ze gingen vergoeden. Overigens wel met de opmerking dat als ik een nieuwe aanvraag zou doen dit beoordeelt zou gaan worden.

Ik heb bezwaar gemaakt tegen die opmerking dat dit de laatste keer was omdat ik potverdorie nog niet eens op de helft van mijn gezicht ben. Dat bezwaar werd afgewezen en men wou die brief niet aanpassen. Ik heb vervolgens een klacht ingediend en heb uiteindelijk wel een nieuwe brief gekregen waar de zin verwijderd was.

Rest nog wel de vraag of ze volgend jaar doorgaan met vergoeden want nu ben ik natuurlijk wel een pain in the ass.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Zorgwekkend standpunt gelaatsontharing ASR

Bericht door Anon20230219 »

Dit kan je toch wel als schandalig bestempelen, en dan nog de term harsen noemen..
Ik moet er in elk geval niet aan denken om dat bij mijn snor te doen, dan staan de tranen in mijn ogen van de pijn.
Volgende week wil ik verlenging aan gaan vragen en ben benieuwd of ik ook een afwijzing gaat krijgen.
Ondanks vele onthaar sessies blijft er een donkere schaduw boven mijn lippen zitten, met 2x scheren krijg ik het wel een beetje weg maar blijft zichtbaar.
Ben benieuwd wat je vervolgstappen hierop zullen zijn.
427lyn
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 jun 2021, 22:28
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Zorgwekkend standpunt gelaatsontharing ASR

Bericht door 427lyn »

Ylse schreef: 23 jul 2021, 19:58 Rest nog wel de vraag of ze volgend jaar doorgaan met vergoeden want nu ben ik natuurlijk wel een pain in the ass.
Volgens mij ben je gewoon opgekomen voor wat gerechtvaardigd is, lekker bezig!