Gezocht: tips binden (voor groot voorkomen)

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
jojo312
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 feb 2021, 20:34
Gender: Trans FtM

Gezocht: tips binden (voor groot voorkomen)

Bericht door jojo312 »

Beste mensen,

Momenteel worstel ik heel erg met het onderwerp binden, want het lukt niet echt.
Ik heb een vrij groot voorkomen (cup g/h), naast dat binders alles vrij weinig laten inkrimpen doet het ook pijn zelfs als ze te groot zijn.
Mijn problemen: 1. het doet pijn aan rug/ribben/schouderbladen (zelfs als het in mijn maat is of te groot) 2. het doet vrij weinig.
Geprobeerd: 1. Binder van Transmissie, 3x niks. 2. Binder van gc2b (zelfs iets te groot). Leek te werken, sinds december af en toe aan gehad in het weekend, zeker minder dan 8 uur. Nu als ik hem een maand niet aan heb gehad en dan een dag aan wil, heb ik na een uur al pijn en moet ik ermee stoppen. Bovendien bind die ook nauwelijks. 3. Sport bh maat te klein, doet na een paar uurtjes ook pijn én bind niet goed. 4. Sport bh eigen maat, doet ook pijn en bind niet goed, ze lijken zelfs groter. 5. Geen bh, ziet er niet uit, werkt niet. 6. tja een gewone bh zoals 'normaal', dat gaat natuurlijk zonder pijn, maar cup g is in geen enkele kleding te verbergen.

Iemand tips? Ik zit hier namelijk behoorlijk (mentaal) mee in de stress. Had eindelijk alles een beetje geaccepteerd en zet stappen in de buitenwereld en familie/vrienden en hoop ooit werk. Alleen dit gaat toch echt niet werken als ik gewoon met een volle cup g rond loop (ja ik moet wat afvallen, maar ze blijven in verhouding erg groot, wordt hooguit cup f). Ik snap overigens dat het niet plat wordt, maar ik zit er vooral mee dat nu niets werkt zonder pijn. Een beetje pijn kan ik begrijpen als je het lang draagt, maar dit werkt echt niet. Ik ben echt radeloos en loop hierop helemaal vast. Zo kan ik toch nooit als man door het leven gaat, laat staan ooit in de toekomst een 'real life' fase.

Alvast bedankt!
eew
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 jun 2020, 11:35
Gender: Trans FtM

Re: Gezocht: tips binden (voor groot voorkomen)

Bericht door eew »

Dit klinkt echt als een hele naar probleem, ik heb je andere berichten gelezen en zie dat je helemaal aan het begin staat. De "real life" fase is niet echt meer een ding, en jaren worstelen om zoveel borstweefsel te verbergen is natuurlijk heel vervelend.

Weet je of je verzekeringstechnisch voor een borstverkleining in aanmerking komt? Hoewel twee keer een operatie niet ideaal is (als je door wilt gaan met het process) kan het in dit geval misschien wel een goede eerste stap zijn die direct kan om het een en ander makkelijker te maken.
Gebruikersavatar
sammy
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 okt 2020, 13:48
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/die

Re: Gezocht: tips binden (voor groot voorkomen)

Bericht door sammy »

Ik geloof dat het ook qua binden een kwestie van opbouwen is.
Gewoon beginnen met een uur. Je kunt dan ook later op de dag nog weer een uurtje aan. De volgende dag dan iets langer. En dan zo door tot het lukt om bijvoorbeeld zo lang als nodig (maar niet langer dan 8 uur) te binden.
~~~~~~~~~~~
Sammy hij/die
Gebruikersavatar
jojo312
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 feb 2021, 20:34
Gender: Trans FtM

Re: Gezocht: tips binden (voor groot voorkomen)

Bericht door jojo312 »

eew schreef: 03 aug 2021, 12:25 Dit klinkt echt als een hele naar probleem, ik heb je andere berichten gelezen en zie dat je helemaal aan het begin staat. De "real life" fase is niet echt meer een ding, en jaren worstelen om zoveel borstweefsel te verbergen is natuurlijk heel vervelend.

Weet je of je verzekeringstechnisch voor een borstverkleining in aanmerking komt? Hoewel twee keer een operatie niet ideaal is (als je door wilt gaan met het process) kan het in dit geval misschien wel een goede eerste stap zijn die direct kan om het een en ander makkelijker te maken.
De psycholoog zei dat het heel belangrijk was dat ik echt wel een tijd als man door het leven ga, zodat uiteindelijk het medische traject ook sneller gaat. Nu ben ik mentaal wel zo ver, maar dit staat me in de weg. Ik hoopte dat er nog een andee optie was dan een operatie, want het kan toch nooit goed zijn om twee operaties op dezelfde plekt hebben? Zijn er meer mensen die dat doen?
Gebruikersavatar
jojo312
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 feb 2021, 20:34
Gender: Trans FtM

Re: Gezocht: tips binden (voor groot voorkomen)

Bericht door jojo312 »

sammy schreef: 08 aug 2021, 11:48 Ik geloof dat het ook qua binden een kwestie van opbouwen is.
Gewoon beginnen met een uur. Je kunt dan ook later op de dag nog weer een uurtje aan. De volgende dag dan iets langer. En dan zo door tot het lukt om bijvoorbeeld zo lang als nodig (maar niet langer dan 8 uur) te binden.
Bedankt voor de tip, ik zal het nog eens proberen. Al heb ik dit dus al in december gedaan en toen ging het redelijk, tot het op eens gewoon niet meer ging. Nu als ik het dus een uur aan doen, heb ik er drie dagen last van. Ik snap er echt helemaal niets van. Fysiek gaat het eigenlijk niet, maar mentaal is het echt heel fijn, want ik voel me gewoon beter met dat stomme ding aan.
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Gezocht: tips binden (voor groot voorkomen)

Bericht door KeepzD »

Zoek specifiek naar merken die er bekend om staan dat ze grotere tops ook weg kunnen werken. Zo uit mijn hoofd zijn dat de tri-top van underworks, GC2B binders.. Er zullen inmiddels mogelijk nog wel meer merken zijn die dat zo benoemen.
Als een uur al niet gaat, begin dan met een half uur. De dag erop 5-15 minuten langer en dan in kleinere stappen opbouwen.
Helemaal weg krijg je ze nooit met alleen een binder, maar kan soms net genoeg zijn om wel goed gegenderd te worden en daardoor indd mentaal prettiger.
Forever myself
eew
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 jun 2020, 11:35
Gender: Trans FtM

Re: Gezocht: tips binden (voor groot voorkomen)

Bericht door eew »

jojo312 schreef: 10 aug 2021, 23:01
De psycholoog zei dat het heel belangrijk was dat ik echt wel een tijd als man door het leven ga, zodat uiteindelijk het medische traject ook sneller gaat. Nu ben ik mentaal wel zo ver, maar dit staat me in de weg. Ik hoopte dat er nog een andee optie was dan een operatie, want het kan toch nooit goed zijn om twee operaties op dezelfde plekt hebben? Zijn er meer mensen die dat doen?
Volgens mij komt het incidenteel wel eens voor, vaak ook bij mensen die er later pas achter komen dat ze trans zijn en dan toch alles weg willen hebben.

Wie is die psygoloog. Want dit is nogal een ouderwets idee. Als je niet in staat bent te passen als man omdat dat binden fysiek niet mogelijk is dan maakt dat je niet minder trans of minder waardig om het medische traject in te gaan. Het blijft altijd een afweging tussen mentaal en fysiek comfort, en als binden niet lukt dan doet dat totaal niet af aan je wens tot medische transitie.