Nog steeds ongesteld.

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Artemis
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 dec 2019, 11:04
Gender: Trans FtM

Nog steeds ongesteld.

Bericht door Artemis »

Ik ben nu 4 maanden en 2 weken aan de T, maar blijf nog steeds ongesteld worden.
Volgens de endo zijn mijn waardes goed en zit ik niet te laag.
Ze vind het idd ook wel een beetje vreemd dat het nog steeds gebeurden, en had me het advies gegeven om het nog even tijd te geven. Maar ik baal hier verschrikkelijk van.

Hoe zit het bij jullie? Is dit normaal dat het zo lang duurt voor het stopt?
"You're going to have to fight, and... you're gonna win!"
-The Adventure Zone - Story and Song-
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Nog steeds ongesteld.

Bericht door Milan070 »

Jouw endo kan daar medicatie voor geven: Orgametril
Gebruikersavatar
Artemis
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 dec 2019, 11:04
Gender: Trans FtM

Re: Nog steeds ongesteld.

Bericht door Artemis »

Ik ben bang dat ik dat helaas niet mag nemen.
Ik ben heel erg trombose gevoelig (heb het al 2 keer gehad)
Dan zijn dat soort meds meestal geen optie, want ik zou namelijk ook niet aan de pil mogen vanwegen de trombose gevoeligheid.
En ik maak me ook zorgen over de gewicht toenamen die er bij komt kijken, want ik moet eerst nog afvallen voor ik überhaupt op de wachtlijst mag voor de mastectomie.

Maar kan het binnenkort wel met de endo overleggen, die weet het denk ik beter of dat middel wel geschikt is voor mij.
"You're going to have to fight, and... you're gonna win!"
-The Adventure Zone - Story and Song-
Gebruikersavatar
AydenS
Berichten: 133
Lid geworden op: 12 jan 2020, 20:09
Gender: Man

Re: Nog steeds ongesteld.

Bericht door AydenS »

Hey Artemis,
Wat rot voor je! Bij mij duurde het 6 maanden voor ik er helemaal van af was. Ik gebruik Androgel. Toen ik 4 dagen van de Androgel af was omdat ik van van Loenen moest stoppen ivm mastectomie kreeg ik helaas mijn menstruatie weer terug. Dat is gelukkig wel de allerlaatste keer ooit geweest. (Vorige week hysto gehad).

Je zou ook de waarde van je T kunnen vragen aan je endo en kunnen vragen of je dosis misschien iets omhoog kan. Ik heb dat ook gevraagd, Androgel is daar natuurlijk wel ideaal voor en dat heeft denk ik bij mij ook geholpen. Mijn waardes waren toen nog steeds netjes binnen de marge, maar wel iets hoger dan bij 2 pompjes.

Hou vol!