Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Psychologen en procedures
TallGirl
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2021, 17:25
Gender: Vrouw

Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door TallGirl »

Hi allemaal,

Ik heb afgelopen week meermaals geprobeerd met stepwork in contact te komen om op de wachtlijst geplaatst te worden, maar het lijkt wel alsof ze compleet onbereikbaar zijn. Maandag en dinsdag heb ik om een uur of 11 naar ze gebeld, beide keren meer dan een uur in de wacht gehangen, met constant zo'n 4 wachtenden voor me. Woensdag nog eens geprobeerd, direct om 9 gebeld (voor die tijd is de receptie niet bereikbaar), en 1,5 uur in de wacht gehangen met de hele tijd 1 wachtende in de rij voor me.

Ik had toen maar besloten om niet bij stepwork iets te gaan doen, want dit voelde niet bepaald goed. Dus het Amsterdam UMC gebeld om te informeren naar de wachtlijsten, en daar vertelde de dame van de receptie dat het gerucht ging dat stepwork op omvallen stond. Blijkbaar hadden ze afgelopen week een grote hoeveelheid nieuwe aanmeldingen gehad van mensen die eerst bij stepwork zaten.

Weten er mensen hier wat er bij stepwork aan de hand is? Ik ga zelf sowieso niet meer bij ze in behandeling, want ik vertrouw het niet echt meer, maar het is denk goed voor andere trans mensen om hier ook over te weten...
Anne (zij/haar)
:hbeat:
Esther91
Berichten: 329
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Esther91 »

Er zijn momenteel een aantal tuchtzaken tegen stepwork en eind augustus/begin september zal er ook een artikel van Zembla online verschijnen. Ik denk dat de uitkomst daarvan genoeg zal zeggen.

Daarnaast loopt er intussen ook een onderzoek van meerdere zorgverzekeraars naar de werkwijze van stepwork i.v.m. vergoedingen. Dus het zou zomaar kunnen dat vergoeding van de endocriene behandeling die voortvloeit vanuit stepwork ook al niet meer vergoed wordt. Ook neemt mijn endocrinoloog sinds kort geen nieuwe patiënten meer aan vanuit stepwork aan bijvoorbeeld. "Teveel losse eindjes".

Mijn advies, loop 1 deurtje verder.
:text-thankyouyellow:
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3662
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Irene_de_Vreede »

Er staan op het forum diverse topics over Stepwork en het lijkt op dit moment niet de beste keuze, afgaand op wat hier allemaal over geschreven is (negatieve ervaringen van een groep mensen hier)
Irene
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Ylse »

Uit betrouwbare bron heb ik begrepen dat er maandag een faillissementsaanvraag tegen Stepwork is ingediend. Wat daar de verdere status van is weet ik niet.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Esther91
Berichten: 329
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Esther91 »

Ylse schreef: 31 aug 2021, 13:17 Uit betrouwbare bron heb ik begrepen dat er maandag een faillissementsaanvraag tegen Stepwork is ingediend. Wat daar de verdere status van is weet ik niet.
Die aanvraag is al eerder gedaan als ik het goed begrepen heb, vanuit oud medewerkers.

En als die bron gelijk heeft, dan is er vanmiddag een zitting geweest bij de rechtbank in Groningen
:text-thankyouyellow:
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Anon20230219 »

Ik snap nu waarom ze geen machtiging voor het ontharen voor mij meer konden indienen.
Wat ook vreemd was dat ik mijn laatste gesprek online had en niet meer in het kantoor te Rotterdam..
Volgens mijn behandelaar omdat het kantoor niet beschikbaar zou zijn komende maanden maar zei al tegen mijn echtgenote dat dit niet de juiste reden is.
Bereikbaarheid is al maanden een probleem.
Ik ben blij dat ik net op tijd bij het VU in behandeling ben gegaan en mijn HRT via het VU verder gaat.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Emma »

Mocht er echt een faillissement uitgesproken worden, dan is dat hier te vinden:

https://insolventies.rechtspraak.nl/#!/ ... /9642AT/10
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Emma »

Als je nu de link volgt, zie je alleen Stepwork WMO, een andere BV binnen de Stepwork holding. Dus geen Stepwork GGZ of Stepwork Transgenderzorg.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Jer158 »

Klopt, Stepwork WMO is op 2 sept failliet verklaard door de rechtbank van Noord-Holland. Helaas. Zat eraan te komen
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Emma »

In de groep GZ op Facebook is een van de beheerders inmiddels overgegaan tot paniek zaaien, en het delen van insta-screenshots die toch wel over de schreef gaan, inclusief het posten van het 06 nummer van Lucien. Jammer hoor, zo weet je zeker dat het kapot gaat.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]