T cendent

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Evy1946
Berichten: 218
Lid geworden op: 13 apr 2021, 13:49
Gender: Transgender
Locatie: Nootdorp

T cendent

Bericht door Evy1946 »

Poosje geleden op advies van mijn transvriendin kontact opgenomen met t cendent, ofwel Tanja Schouten. Alles gaat via e mail of zoom.
Vandaag met haar gebeld, een reuze aardige vrouw woonde en leeft in Curaçao. Vertelde me dat er eerst een pre screening plaats zal vinden en op basis daar van op de wachtlijst, nu plm 1 jaar.
Vraag is er iemand die ervaring met haar heeft?
Komt bij mij erg positief over.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3662
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: T cendent

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik heb wel ervaring met haar, niet als psycholoog maar als volkomen ongeschikt leidinggevende van PII, ze is mede om die reden ook een poos geschorst geweest.
Irene
Gebruikersavatar
Lidi
Berichten: 137
Lid geworden op: 23 jul 2016, 11:38
Gender: Vrouw
Locatie: Dreischor

Re: T cendent

Bericht door Lidi »

Goedenavond,
Ook ik heb ervaring met T-Cendent en de voorloper, PII grroep. Ik ben nu bijna door het hele traject heen.
Voor mij, maar dat is echt persoonlijk, niets dan lof. Aardige vrouw. Werkt hard en deed haar best voor mij. Ook naast de therapie en begeleiding heeft ze me geweldig bijgestaan toen er zware problemen waren met mijn werk.
Het voordeel, ook weer persoonlijk, is dat via Skype of Zoom je gewoon thuis kunt blijven. Scheelt reistijd.
De reden waarom PII-groep is gestopt laat ik in het midden. Dat is niet aan mij denk ik. Heb een paar maanden zonder gesprekken gedaan. Alternatief was indertijd naar Stepwork Rotterdam gaan maar ik ben achteraf heel blij dat ik daarmee niet in zee ben gegaan en gewacht heb op Tanja.
Nogmaals dit is mijn ervaring. Vraag het iemand anders en je krijgt weer verschillende meningen.
Me, myself and present I
Evy1946
Berichten: 218
Lid geworden op: 13 apr 2021, 13:49
Gender: Transgender
Locatie: Nootdorp

Re: T cendent

Bericht door Evy1946 »

Na de preintake vragenlijsten beantwoord te hebben heb ik een afspraak met haar via een videocall eind oktober, als weer een preintake.
Echte intake pas over iets meer dan een jaar.
Ps dat valt in vergelijking met Stepwork etc erg mee.
Shiv
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 sep 2021, 22:42
Gender: Trans MtF

Re: T cendent

Bericht door Shiv »

Ik heb bij Tanya gelopen. Zeer lief en zeer behulpzaam.. Nooit problemen mee gehad...
Gebruikersavatar
Cleaske
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 mar 2020, 11:23
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Haar zij

Re: T cendent

Bericht door Cleaske »

Ben erg blij dat Ik Tanja Schouten heb mogen leren kennen als een integer en goede Professional Hulpverlener Mevr van Schouten heeft veel geduld en aandacht voor het traject waarin je zelf bevind voor mij werkte dat erg prettig en zekers in de pandemie is dit wel de oplossing om online te werken daar waar de gevestigde orde (Vumc het al bijna 3 jaar laat afweten voor mij nog steeds om lopend )



Gr Cleaske
Geen hokjes geen kleurtjes
De juiste keuze gemaakt op een kruispunt in het leven
welkom het nieuwe leven
De wereld ligt aan Mijn voeten en zijj Kriebelt
MichaelV
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 nov 2021, 14:21
Gender: Trans FtM

Re: T cendent

Bericht door MichaelV »

Ik sta zelf op de wachtlijst bij T-cendent sinds juli en verwacht volgend jaar juli te kunnen beginnen.
Verder heb ik een vriend (ftm) die zich in november 2020 heeft aangemeld, in april de intake en met psychologische gesprekken is begonnen, in augustus met testosteron is begonnen en 2 weken geleden de mastectomie heeft gehad. Het volledige proces dus in één jaar. Echt geluk.

Tanja is goud. Kan haar dagelijks appen met allerlei vragen en ze beantwoord altijd dagelijks. Heel lief en behulpzaam. Ik heb ook complexe problematiek (psychische stoornissen) en dat was geen probleem verder. Zij is degene die aanraadde dat ik via kliniek GenderGP in engeland alvast met de hormonen begon. Dus ze is er echt om jou zo goed mogelijk te helpen.

Je hebt geluk dat je net binnen ben gekomen want ze accepteert momenteel geen nieuwe clienten. Spring er met beide voeten in zou ik zeggen! Ik denk niet dat je een kortere wachttijd kan vinden bij geen aanbieder
13-07-2021 | Aanmelding GenderGP
06-09-2021 | Begonnen aan T
01-04-2022 | Aanmelding PsyTrans