Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Psychologen en procedures
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Anon20230219 »

Dat vind ik ook niet nodig..
De kans dat de rest in de val mee gaat is al aanwezig en een dergelijke posting zoals je noemt helpt dan niet echt.
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Frederieke »

Ik heb geen relatie met Stepwork, het enige dat mij opviel toen ik me inschreef bij meerdere GGZ instanties was dan hun inschrijfformulier en dat van De Vaart meer dan een beetje op elkaar leken. Toevallig? Geen idee.

Hoe dan ook, het noemen van privé telefoonnummers is een grove schending van iemands privacy en kan nooit door de beugel.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Emma »

Lucien heeft eerder voor De Vaart gewerkt. Gebeurt vaak hoor, dat mensen die voor zichzelf beginnen een formulier overnemen van hun oude werkgever.

Doe ik trouwens ook, mijn urenverantwoording die ik als ZZPer aan mijn opdrachtgevers verstrek lijkt verdacht veel op het formulier van mijn eerste werkgever uit 1996...dat formulier is door mijn tweede werkgever, die voor zichzelf begon en mij meenam 1 op 1 overgenomen, en iemand die daar weer wegging en me jaren later inhuurde had er ook weer een eigen versie van. Vond ik een goed plan, dus daar heb ik ook een eigen versie van.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Eva »

Op 'Platform Transgender Info' van Facebook vind ik de volgende bijdrage van Daniël de Vreeze"
Beste groepsleden,
Graag wil ik het volgende onder jullie aandacht brengen.
Ik heb vernomen dat Stepwork rekeningen verstuurd aan (oud) cliënten over het deel van zorg wat niet vergoed is door de zorgverzekeraar. In de periode dat ik voor Stepwork werkte en bij Stepwork betrokken ben geweest (januari 2018 - augustus 2020) is door de eigenaar en bestuurder van Stepwork, Lute Willem Dijksma Rieske, aan deze cliënten beloofd dat Stepwork deze kosten voor eigen rekening zou nemen en niet zou doorberekenen aan de cliënten.
Dit beleid was alom bekend binnen de organisatie.
De ideologie van Stepwork was namelijk dat zorg toegankelijk moest zijn voor ieder mens die dat nodig had.
Inmiddeld hebben verschillende oud cliënten mij benaderd met dit verhaal. Voor hen heb ik een verklaring opgesteld waarin ik vertel dat hen inderdaad beloffd is dat ze geen rekening zouden krijgen. Deze verklaring verstrek ik ook voor cliënten op dit forum die dat nodig hebben.
Inmiddels heeft het medisch tuchtcollege te Zwolle uitspraak gedaan in een andere zaak waarin, buiten een hele hoop andere zaken, ook declaratiefraude is vastgesteld.
Ik zou mensen die een rekening van Stepwork hebben gekregen adviseren om bij mij een verklaring op te vragen en deze samen met de uitspraak van het medisch tuchtcollege op te sturen naar Stepwork en/of het incassobureau.
Ik heb deze kwestie ook gemeld bij de kwartiermaker transgenderzorg, de inspectie voor de gezondheidszorg en de betrokken zorgverzekeringen.
De uitspraak van het medisch tuchtcollege vind je hier:
https://tuchtrecht.overheid.nl/.../ECLI ... RO_2021_24
De verklaring mag je via een privébericht bij mij opvragen.
Ik weet dat er op andere fora ook gesproken wordt over dit onderwerp. Helaas heb ik hier geen toegang toe. Mochten er mensen zijn die in deze ook mijn hulp nodig hebben dan mogen zij mij benaderen via: [email protected].
Ik wens iedereen die het aangaat veel sterkte met deze verschrikkelijk moeilijke en lastige situatie.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Esther91
Berichten: 328
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Esther91 »

Eva schreef: 03 sep 2021, 13:28 Op 'Platform Transgender Info' van Facebook vind ik de volgende bijdrage van Daniël de Vreeze"
Beste groepsleden,
Graag wil ik het volgende onder jullie aandacht brengen.
Ik heb vernomen dat Stepwork rekeningen verstuurd aan (oud) cliënten over het deel van zorg wat niet vergoed is door de zorgverzekeraar. In de periode dat ik voor Stepwork werkte en bij Stepwork betrokken ben geweest (januari 2018 - augustus 2020) is door de eigenaar en bestuurder van Stepwork, Lute Willem Dijksma Rieske, aan deze cliënten beloofd dat Stepwork deze kosten voor eigen rekening zou nemen en niet zou doorberekenen aan de cliënten.
Dit beleid was alom bekend binnen de organisatie.
De ideologie van Stepwork was namelijk dat zorg toegankelijk moest zijn voor ieder mens die dat nodig had.
Inmiddeld hebben verschillende oud cliënten mij benaderd met dit verhaal. Voor hen heb ik een verklaring opgesteld waarin ik vertel dat hen inderdaad beloffd is dat ze geen rekening zouden krijgen. Deze verklaring verstrek ik ook voor cliënten op dit forum die dat nodig hebben.
Inmiddels heeft het medisch tuchtcollege te Zwolle uitspraak gedaan in een andere zaak waarin, buiten een hele hoop andere zaken, ook declaratiefraude is vastgesteld.
Ik zou mensen die een rekening van Stepwork hebben gekregen adviseren om bij mij een verklaring op te vragen en deze samen met de uitspraak van het medisch tuchtcollege op te sturen naar Stepwork en/of het incassobureau.
Ik heb deze kwestie ook gemeld bij de kwartiermaker transgenderzorg, de inspectie voor de gezondheidszorg en de betrokken zorgverzekeringen.
De uitspraak van het medisch tuchtcollege vind je hier:
https://tuchtrecht.overheid.nl/.../ECLI ... RO_2021_24
De verklaring mag je via een privébericht bij mij opvragen.
Ik weet dat er op andere fora ook gesproken wordt over dit onderwerp. Helaas heb ik hier geen toegang toe. Mochten er mensen zijn die in deze ook mijn hulp nodig hebben dan mogen zij mij benaderen via: [email protected].
Ik wens iedereen die het aangaat veel sterkte met deze verschrikkelijk moeilijke en lastige situatie.
hieruit maak ik eigenlijk op dat het vooral over de kosten ging van het eerste behandeljaar, dus tot het moment dat je de mogelijkheid had om over te stappen op een restitutiepolis. Misschien is dat de reden dat ik nog steeds geen rekening gezien heb. Het ging in mijn geval maar om 1 behandeling omdat ik helemaal eind december daar begonnen ben, vlak voor ik een restitutiepolis had. Ben benieuwd of anderen die wel een rekening gekregen hebben meer kunnen vertellen over hun situatie.
:text-thankyouyellow:
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 474
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Annabel »

@Eva Bedankt om dit te (her)posten hier. Ik hoop dat mensen gerechtigheid krijgen in deze puinhoop, I sincerely do!
Wat mij verbaasd is dat niemand nog gereageerd heeft over het specifieke artikel; Ik heb het tuchtrecht artikel gelezen en moet toch zeggen dat ik mijn mening over Dhr Dijksma-Rieske herhaal: Wat een misselijkmakend ventje!! Zie de quote uit het artikel: zich seksueel grensoverschrijdend heeft gedragen op een feestje voor medewerkers door bij klager op schoot te springen en te proberen hem te zoenen; Ik heb (ook gelukkig voor hem) nooit het "genoegen" gehad om hem in persoonlijke lijf te ontmoeten, maar ik kan je zeggen dat als hij dat zou flikken bij mij, hij een gratis orchidectomie van mij zou krijgen, zonder doorverwijzing!! Als ik zo al die verhalen bij elkaar optel, kan ik enkel concluderen dat de "eigenaar" van Stepwork niet helemaal spoort. Is het zo dat zijn cliënten te bang zijn om er iets van te zeggen? Of is hij zo'n persoon die iedereen om z'n vingertjes kan spannen? Is het niet gewoon zo dat hij een "trans fetish" heeft? Dit is tenminste hoe alle lijnen van alle verhalen bij elkaar komen... Maar goed, nogmaals, ik ken de persoon niet persoonlijk, dus misschien heb ik een compleet verkeerd beeld gekregen?! ... Ik hoor graag een tegengeluid als dat zo is!
Gebruikersavatar
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden

Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Gwenda »

Zembla heeft er een artikel over gemaakt

https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen ... j-stepwork
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Anon20230219 »

Gwenda schreef: 06 sep 2021, 14:16 Zembla heeft er een artikel over gemaakt

https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen ... j-stepwork
Tja ik snap nu wel waarom de dames er bijna 3 maanden mee bezig zijn geweest.
Esther91
Berichten: 328
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Esther91 »

Lisa1973 schreef: 06 sep 2021, 14:54
Gwenda schreef: 06 sep 2021, 14:16 Zembla heeft er een artikel over gemaakt

https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen ... j-stepwork
Tja ik snap nu wel waarom de dames er bijna 3 maanden mee bezig zijn geweest.
Echt he, maar op zich ook wel kritisch gekeken. Uit mijn ervaring, alles is getoetst op waarheid, door bewijzen aan te leveren.
:text-thankyouyellow:
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Anon20230219 »

Esther91 schreef: 06 sep 2021, 15:09
Lisa1973 schreef: 06 sep 2021, 14:54
Gwenda schreef: 06 sep 2021, 14:16 Zembla heeft er een artikel over gemaakt

https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen ... j-stepwork
Tja ik snap nu wel waarom de dames er bijna 3 maanden mee bezig zijn geweest.
Echt he, maar op zich ook wel kritisch gekeken. Uit mijn ervaring, alles is getoetst op waarheid, door bewijzen aan te leveren.
Ja ze wilde ook na het interview stukken hebben en toen zagen ze wel in dat ik helaas de waarheid sprak.
Heb af en toe ook nog contact met Lilit gehad en ze gaf aan dat ze het artikel ging uit stellen tot september omdat er een beerput was open getrokken.
Ze heeft geen woord teveel gezegd.
Heb dingen gelezen waar mijn oren van stonden te klapperen.