Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Psychologen en procedures
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Lise »

Interessant artikel. Het is wel voor mij wel duidelijk dat de puinhoop in de transgenderzorg met wachtlijsten dit soort managementtypes aantrekt. Hey systeem creëert de dader, zeg maar. Het verhaal van een paar maanden geleden over Compass GGZ op Follow The Money las echt precies hetzelfde; een narcist met zonnekoning-complex aan het hoofd, en een enorme puinhoop eronder.

Tegelijkertijd, best interessant hoor, zo'n hoogleraar psychiatrie aan de UMC Utrecht als vertegenwoordiger van weldenkend Nederland, die weet hoe het allemaal beter zou moeten met "personen met genderidentiteitsvragen". Maar wat heeft het UMC Utrecht de laatste 10 jaar gedaan voor transgenders in Nederland? Voor zover ik weet helemaal niets, zelfs geen endocrinologische zorg.

Het zorgsysteem voor transgenders is gewoon totaal verrot, en daardoor krijg je dit soort wanpraktijken. En transgenders die zo wanhopig zijn dat ze nog liever met een onbetrouwbare zorgcowboy in zee gaan, dan minimaal 3,5 jaar weg moeten rotten op een wachtlijst zonder eind.
Esther91
Berichten: 328
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Esther91 »

Lisa1973 schreef: 06 sep 2021, 15:18
Esther91 schreef: 06 sep 2021, 15:09
Lisa1973 schreef: 06 sep 2021, 14:54

Tja ik snap nu wel waarom de dames er bijna 3 maanden mee bezig zijn geweest.
Echt he, maar op zich ook wel kritisch gekeken. Uit mijn ervaring, alles is getoetst op waarheid, door bewijzen aan te leveren.
Ja ze wilde ook na het interview stukken hebben en toen zagen ze wel in dat ik helaas de waarheid sprak.
Heb af en toe ook nog contact met Lilit gehad en ze gaf aan dat ze het artikel ging uit stellen tot september omdat er een beerput was open getrokken.
Ze heeft geen woord teveel gezegd.
Heb dingen gelezen waar mijn oren van stonden te klapperen.
Ik kreeg hetzelfde te horen inderdaad. Ze hebben het nog genuanceerd verteld. Veel dingen staan niet op papier en omdat het niet op waarheid te controleren is ook niet genoemd in het stuk.

Ben ook wel benieuwd wat er vrijdag gaat gebeuren met de uitspraak van het tuchtcollege. Uiteindelijk hebben ze hun verklaring nooit ondertekend of onderbouwd met bewijsstukken. Veel waarde heeft het dus niet.
:text-thankyouyellow:
Gebruikersavatar
Charissa
Berichten: 170
Lid geworden op: 11 mei 2012, 21:07
Gender: Onzeker

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Charissa »

ik ben aangemeld bij stepwork maar na dit artikel gelezen te hebben zit ik echt aan overstappen te denken maar weet niet zo goed wat verstandig is..
ik zit aan het radboud nijmegen te denken maar die geven aan als je via hun aanmeld je minimaal 120 weken mag wachten en ik sta al ruim een jaar op de wachtlijst bij stepwork en om dan nog ruim 2 jaar te wachten zie ik echt niet zitten. het VU zou nog kunnen maar denk dat die nu onderhand ook al op de 80 weken + zitten dus wat is verstandiger...
Shiv
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 sep 2021, 22:42
Gender: Trans MtF

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Shiv »

Charissa schreef: 06 sep 2021, 17:39 ik ben aangemeld bij stepwork maar na dit artikel gelezen te hebben zit ik echt aan overstappen te denken maar weet niet zo goed wat verstandig is..
ik zit aan het radboud nijmegen te denken maar die geven aan als je via hun aanmeld je minimaal 120 weken mag wachten en ik sta al ruim een jaar op de wachtlijst bij stepwork en om dan nog ruim 2 jaar te wachten zie ik echt niet zitten. het VU zou nog kunnen maar denk dat die nu onderhand ook al op de 80 weken + zitten dus wat is verstandiger...
Het is onbegrijpelijk dat er niet ingegrepen word in deze zorg.. Zulke wachttijden zijn niet meer te behappen voor mensen en dan jouw situatie maakt het alleen maar meer schrijnend...
Gebruikersavatar
Hal
Berichten: 496
Lid geworden op: 15 jul 2019, 18:53
Gender: Trans FtM

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Hal »

Yup, voor mij inmiddels 113 weken bij Stepwork (en inmiddels een maand of 7 bij T-cendent). Gek om te denken dat ik bij t VU nu gewoon al aan de beurt zou zijn geweest en dat ik me daar nu juist niet inschreef omdat ik vermoedde dat ik daar niet goed zou passen en omdat het qua wachtlijsten nadelig was / leek te zijn.

Volgens mij ben ik bejaard tegen de tijd dat er iemand een Mening gaat hebben over of ik wel trans genoeg ben.
7-19: wl Stepwork
6-20: wl TLHC
10-20: 1e consult TLHC
11-20: T-Day
12-20: wl T-cendent
10-21: mastectomie
01-22: intake T-cendent
6-22: groen licht
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Lise »

Charissa schreef: 06 sep 2021, 17:39 het VU zou nog kunnen maar denk dat die nu onderhand ook al op de 80 weken + zitten dus wat is verstandiger...
Het VU zit inmiddels ver over de 150 weken voor je met een psycholoog praat.
Shiv
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 sep 2021, 22:42
Gender: Trans MtF

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Shiv »

Of je past bij het VU of niet is een zeer persoonlijke ervaring. Ik zou gewoon voor uit kijken en doen wat het beste lijkt in plaats van denken had ik dat toch maar gedaan want dit gaat het niet veranderen.
Shiv
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 sep 2021, 22:42
Gender: Trans MtF

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Shiv »

Lise schreef: 06 sep 2021, 20:45
Charissa schreef: 06 sep 2021, 17:39 het VU zou nog kunnen maar denk dat die nu onderhand ook al op de 80 weken + zitten dus wat is verstandiger...
Het VU zit inmiddels ver over de 150 weken voor je met een psycholoog praat.
Dit is toch te zot voor woorden.. dat is bijna 3 jaar...
Gebruikersavatar
AlexanderV
Berichten: 45
Lid geworden op: 20 nov 2020, 12:49
Gender: Man

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door AlexanderV »

Hal schreef: 06 sep 2021, 20:09 Yup, voor mij inmiddels 113 weken bij Stepwork (en inmiddels een maand of 7 bij T-cendent). Gek om te denken dat ik bij t VU nu gewoon al aan de beurt zou zijn geweest en dat ik me daar nu juist niet inschreef omdat ik vermoedde dat ik daar niet goed zou passen en omdat het qua wachtlijsten nadelig was / leek te zijn.

Volgens mij ben ik bejaard tegen de tijd dat er iemand een Mening gaat hebben over of ik wel trans genoeg ben.
Wij zouden bij de VU dezelfde aanmeld datum hebben gehad. Ik heb me op 10 juli 2019 bij Stepwork en VU aangemeld. Ook ik heb nog even te gaan, waarschijnlijk duurt het nog maanden voor ik een uitnodiging krijg voor een intake, misschien zelfs niet meer in 2021. Dat is dan voor een intake 3 maanden later, waarna er weer een dikke wachtrij is voor start diagnostiek. Maar was nog altijd beter geweest voor jou dan nu weer achteraan te moeten sluiten.

Ik heb me op 1 september aangemeld bij Psytrans, die gooien 1x in de zoveel tijd een aantal dagen de aanmeldstop er af en zien dan iedereen die zich aanmeldt in die paar dagen binnen 4 maanden. Een soort loterij zeg maar. Ik zou hun website in de gaten houden voor de volgende keer dat ze 'open' gaan.

Van T-cendent weet ik de wachttijden niet, ik dacht dat ze daar ook snel waren? Maar 7 maanden is dan ook best lang.
Gebruikersavatar
AydenS
Berichten: 133
Lid geworden op: 12 jan 2020, 20:09
Gender: Man

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door AydenS »

AlexanderV schreef: 06 sep 2021, 21:57
Van T-cendent weet ik de wachttijden niet, ik dacht dat ze daar ook snel waren? Maar 7 maanden is dan ook best lang.
Op de site van T-cendent hebben ze inmiddels een wachttijd van 15 maanden staan.