Nieuwe chat! Zie dit topic.

Hoe een masectomie regelen jaren later?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
eew
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 jun 2020, 11:35
Gender: Trans FtM

Re: Hoe een masectomie regelen jaren later?

Bericht door eew »

Peri op mensen waarbij dat niet werkt heeft gewoon lelijke resultaten. Ik neem aan dat je de voorbeelden haar presentatie gezien hebt?

Jouw lichaam natuurlijk, maar als van Loenen zegt dat het niet kan dan zijn je opties zeer beperkt tot afwezig.
Gebruikersavatar
DylanKing1999
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 nov 2017, 10:46
Gender: Trans FtM

Re: Hoe een masectomie regelen jaren later?

Bericht door DylanKing1999 »

Ik verwachte dat ik nog wel net onder peri valde, maar van haar reactie werd ik onzeker dus ik heb wat rondgevraagd. Toch vrijwel iedereen denkt dat ik nog wel gewoon onder peri val, en er zijn mensen met grotere borsten die zelfs nog peri gehad hebben en het er gewoon prima uit ziet. Ik hoorde zelfs wat verhalen van nog grotere waarbij een hun chirurgen een alternatieve aanpakken voor hun bedachten. Dus haar reactie van gelijk nee komt voor mij gewoon als heel apart over. Een paar jaar geleden zei ze via de mail nog tegen mij "Het is jouw borstkas en dus ook jouw manier hoe je iets wilt" dus ik had ook gewoon een veel flexibelere houding verwacht. Ik zei zelfs nog tegen haar, zelfs dat ingezakte vind ik nog beter dan dubbele incisie. Maar ja, ik zal bij die afspraak dan wel zien of ik soms de verkeerde indruk gekregen heb, want het was echt wel een heel kort gesprek. En als het blijkt dat ze zich er echt gewoon niet zeker in voelt, dan kan ik sowieso beter naar een andere gaan. Duitsland klinkt veelbelovend dus ik denk dat ik daar sowieso een mailtje naar ga sturen.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Hoe een masectomie regelen jaren later?

Bericht door Jer158 »

DylanKing1999 schreef: 07 sep 2021, 09:30Ze zei wel dat ze misschien niet bereidt is om een peri-areolar bij mij te doen, alleen een dubbele incisie. Dit wil ik totaal niet, dus als ik haar niet kan overtuigen om het toch te doen moet ik een andere chirurg gaan vinden die het wel wilt doen. Dan wordt het al helemaal een drama allemaal. Dan moet ik waarschijnlijk naar het buitenland gaan kijken. Heeft iemand hier daar toevallig ervaring mee?
Heel weinig mensen kiezen voor dubbele incisie als ze peri kunnen krijgen; daar ben je niet alleen in. Echter, Van Loenen heeft echter een uitstekend beoordelingsvermogen van wanneer peri wel/niet kan. Redenen om het niet te doen zijn borstgrootte, flexibiliteit van de huid, en positie van de tepels.

Een boel chirurgen doen peri wanneer het echt niet kan (soms wrsch tegen beter weten in). Het resultaat zijn vouwen in de skin, tepels op onnatuurlijke posities, te grote tepels, of overtollige huid en soms zelfs nog steeds een "borst". Transbucket staat er vol mee.

Het is een afweging: heb je liever littekens onder de borstspier (DI) of rare vormen elders (peri wanneer dat eigenlijk niet kan)?
Hung her from the branches of a mango tree
eew
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 jun 2020, 11:35
Gender: Trans FtM

Re: Hoe een masectomie regelen jaren later?

Bericht door eew »

DylanKing1999 schreef:Ik verwachte dat ik nog wel net onder peri valde, maar van haar reactie werd ik onzeker dus ik heb wat rondgevraagd. Toch vrijwel iedereen denkt dat ik nog wel gewoon onder peri val, en er zijn mensen met grotere borsten die zelfs nog peri gehad hebben en het er gewoon prima uit ziet. Ik hoorde zelfs wat verhalen van nog grotere waarbij een hun chirurgen een alternatieve aanpakken voor hun bedachten. Dus haar reactie van gelijk nee komt voor mij gewoon als heel apart over. Een paar jaar geleden zei ze via de mail nog tegen mij "Het is jouw borstkas en dus ook jouw manier hoe je iets wilt" dus ik had ook gewoon een veel flexibelere houding verwacht. Ik zei zelfs nog tegen haar, zelfs dat ingezakte vind ik nog beter dan dubbele incisie. Maar ja, ik zal bij die afspraak dan wel zien of ik soms de verkeerde indruk gekregen heb, want het was echt wel een heel kort gesprek. En als het blijkt dat ze zich er echt gewoon niet zeker in voelt, dan kan ik sowieso beter naar een andere gaan. Duitsland klinkt veelbelovend dus ik denk dat ik daar sowieso een mailtje naar ga sturen.
Het is voor haar blijkbaar lastig dit te beoordelen vanaf je foto's, en dan snap ik ook wel dat ze aan verwachtingsmanagement probeert te doen.

Misschien moet je gewoon de afspraak even afwachten en is er niets aan de hand.
Gebruikersavatar
DylanKing1999
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 nov 2017, 10:46
Gender: Trans FtM

Re: Hoe een masectomie regelen jaren later?

Bericht door DylanKing1999 »

Jullie hadden uiteindelijk toch gelijk. In persoon deed ze er heel anders over dan de indruk die ik eerst had gekregen. Het was daar eigenlijk alleen maar van: "Dan krijg je waarschijnlijk dat het wat gaat hangen omdat ik dan niet veel huid kan weghalen, is dit wat je wilt? Okay."

Hele maand voor niets erover lopen stressen 😅