Tja, en dan bereikt dát de publiciteit...

Gevoelens die je met de wereld deelt
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Tja, en dan bereikt dát de publiciteit...

Bericht door Eva »

All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Tja, en dan bereikt dát de publiciteit...

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ach het heeft een hoog "De Spelt-gehalte"
Irene
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Tja, en dan bereikt dát de publiciteit...

Bericht door Jannet V »

Als satire vind ik het persoonlijk een beetje mislukt maar misschien moet hij er mee het theater in gaan. Theemuts op z'n hoofd dan kan hij bij iedereen in het kopje plassen.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Annabel
Berichten: 474
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Tja, en dan bereikt dát de publiciteit...

Bericht door Annabel »

Ik kan er wel om lachen eigenlijk (maar ik snap de bijsmaak die sommige hebben). Als we even uit de transgenderbubbel stappen; Mijn inziens speelt het een beetje op het feit dat het concept gender een breed spectrum is dat nog "in de maak" is. Onze dochter is ook al meerdere keren thuisgekomen met de mededeling dat 1 van haar vriendinnen zichzelf x-y-z-inter-dimensionaal-seksueel noemt (OK niet letterlijk uiteraard, maar wel zo iets) en moest ik ook vragen wat dat dan inhield (en soms met een opgetrokken wenkbrauw). Leven en laten leven is ons motto trouwens, maar ik kan mij ook voorstellen dat mensen die dat niet hebben of verder verwijderd zitten, wel zoiets hebben van: "Oh weer een nieuw label".
En @Irene_de_Vreede: bedoel je niet "De Speld" t -> d? Alhoewel Spelt gezonder voor je is! :D
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Tja, en dan bereikt dát de publiciteit...

Bericht door Irene_de_Vreede »

@Annabel inderdaad de speld natuurlijk, weet ook niet wat me bezielde.
Irene
Esther78
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 apr 2020, 12:24
Gender: Transgender

Re: Tja, en dan bereikt dát de publiciteit...

Bericht door Esther78 »

Mij geeft het een negatief gevoel.

Ieder moet zo kunnen leven zoals die persoon wilt.
Het enige dat ik wil is mijn leven leven en mijzelf zijn

Dit soort satire kan mij gestolen worden.
tartangirl
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 feb 2016, 10:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: zeeland

Re: Tja, en dan bereikt dát de publiciteit...

Bericht door tartangirl »

laten we weer terug gaan naar het begin......de mens.....en laten we ophouden met de vakjes en alleen maar kijken hoe we allemaal verschillend zijn ...en eens kijken wat we met elkaar delen.....het mens zijn...
Annabel
Berichten: 474
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Tja, en dan bereikt dát de publiciteit...

Bericht door Annabel »

tartangirl schreef: 15 sep 2021, 20:50 laten we weer terug gaan naar het begin......de mens.....en laten we ophouden met de vakjes en alleen maar kijken hoe we allemaal verschillend zijn ...en eens kijken wat we met elkaar delen.....het mens zijn...
Helemaal mee eens; ik haat hokjes/vakjes, zeker die de voornamelijk Nederlandse (Calvinistische) maatschappij in zich heeft!

Maar misschien een ander punt, zoals het onderwerp van deze draad al zegt; waarom krijgt dit -wel- publiciteit en belangrijkere punten op transgenderzorg niet ... daar is nog wat verbetering mogelijk!
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Tja, en dan bereikt dát de publiciteit...

Bericht door Anon20230219 »

Beetje de misplaatste humor welke ik wel meer voorbij ziet komen als het om transgenders of LHBTIQ zaken gaat.
Je bouwt er vanzelf een soort van filter voor waardoor je dingen wel ziet maar niet leest.
Met het lijden wat vele van ons ervaren wordt de spot gedreven omdat het ver van hun bed show is voor de makers van dergelijke schrijfsels.
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Tja, en dan bereikt dát de publiciteit...

Bericht door Marica »

Eva schreef: 15 sep 2021, 15:49 https://www.alphens.nl/nieuws/transgend ... leden.html

Wat roept dit bij jou op?


Ach ja, Alphens.nl Ik woon hier in de regio, en mijn vrouw werkt voor de gemeente Alphen aan den Rijn. Zij zou een boek kunnen schrijven over Alphens.nl wat gewoon een commercieel bedrijf is, en niets met de gemeente te maken heeft. Ik las dat Machiel van der Sloot het stuk schreef.........ik verdenk hem ervan een stuk van De Speld te hebben gebruikt en in de Alphense vorm heeft herschreven.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Plaats reactie