Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Charissa
Berichten: 170
Lid geworden op: 11 mei 2012, 21:07
Gender: Onzeker

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Charissa »

AlexanderV schreef: 06 sep 2021, 21:57
Hal schreef: 06 sep 2021, 20:09 Yup, voor mij inmiddels 113 weken bij Stepwork (en inmiddels een maand of 7 bij T-cendent). Gek om te denken dat ik bij t VU nu gewoon al aan de beurt zou zijn geweest en dat ik me daar nu juist niet inschreef omdat ik vermoedde dat ik daar niet goed zou passen en omdat het qua wachtlijsten nadelig was / leek te zijn.

Volgens mij ben ik bejaard tegen de tijd dat er iemand een Mening gaat hebben over of ik wel trans genoeg ben.
Wij zouden bij de VU dezelfde aanmeld datum hebben gehad. Ik heb me op 10 juli 2019 bij Stepwork en VU aangemeld. Ook ik heb nog even te gaan, waarschijnlijk duurt het nog maanden voor ik een uitnodiging krijg voor een intake, misschien zelfs niet meer in 2021. Dat is dan voor een intake 3 maanden later, waarna er weer een dikke wachtrij is voor start diagnostiek. Maar was nog altijd beter geweest voor jou dan nu weer achteraan te moeten sluiten.

Ik heb me op 1 september aangemeld bij Psytrans, die gooien 1x in de zoveel tijd een aantal dagen de aanmeldstop er af en zien dan iedereen die zich aanmeldt in die paar dagen binnen 4 maanden. Een soort loterij zeg maar. Ik zou hun website in de gaten houden voor de volgende keer dat ze 'open' gaan.

Van T-cendent weet ik de wachttijden niet, ik dacht dat ze daar ook snel waren? Maar 7 maanden is dan ook best lang.
blijf je wel bij stepwork nu met al deze toestanden ?
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Brownie »

Charissa schreef: 06 sep 2021, 17:39 ik ben aangemeld bij stepwork maar na dit artikel gelezen te hebben zit ik echt aan overstappen te denken maar weet niet zo goed wat verstandig is..
ik zit aan het radboud nijmegen te denken maar die geven aan als je via hun aanmeld je minimaal 120 weken mag wachten en ik sta al ruim een jaar op de wachtlijst bij stepwork en om dan nog ruim 2 jaar te wachten zie ik echt niet zitten. het VU zou nog kunnen maar denk dat die nu onderhand ook al op de 80 weken + zitten dus wat is verstandiger...
Overal aanmelden! In ieder geval bij het AUMC want daar kom je uiteindelijk toch vaak wel een keer terecht voor iets, als een van die anderen weer eens omvalt.
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Brownie »

Lisa1973 schreef: 06 sep 2021, 15:18 Heb af en toe ook nog contact met Lilit gehad en ze gaf aan dat ze het artikel ging uit stellen tot september omdat er een beerput was open getrokken.
Ze heeft geen woord teveel gezegd.
Whoa wat een goed artikel! Niet dat je daar een sneller traject van krijgt, maar het moet voor jou toch in ieder geval voelen als een stuk erkenning.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Anon20230219 »

Brownie schreef: 08 sep 2021, 11:02
Lisa1973 schreef: 06 sep 2021, 15:18 Heb af en toe ook nog contact met Lilit gehad en ze gaf aan dat ze het artikel ging uit stellen tot september omdat er een beerput was open getrokken.
Ze heeft geen woord teveel gezegd.
Whoa wat een goed artikel! Niet dat je daar een sneller traject van krijgt, maar het moet voor jou toch in ieder geval voelen als een stuk erkenning.
Ja zeker weten.
Inderdaad schiet je er verder weinig mee op maar ben niet meer de roepende in de woestijn.
Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Pan-Tastique »

Ik zit/zat ook bij Stepwork, en als ik dit lees is de e-mail die ik net heb gehad in elk geval al wat logischer.

Ik kreeg net te horen dat mijn psycholoog ontslag genomen bij Stepwork. Volgens haar zijn er inderdaad 'geen collega's' beschikbaar om mijn behandeling over te nemen. Komt idd overeen met wat ik in dit topic lees.

Gelukkig heb ik inmiddels een voorraadje testosteron tot December via het Maasstad ziekenhuis, maar ik weet dus niet hoe mijn behandeling verder zal verlopen (de endocrinoloog vertelde me dat ik via Stepwork operaties moest regelen... wordt dus in feite een nieuwe psycholoog zoeken.) Hoe dat nu precies moet hoop ik binnenkort meer duidelijkheid over te krijgen via het ziekenhuis. Ik ga er niet van uit dat ze me gelijk laten vallen.

Vind het wel kut om te lezen dat mensen die nog geen groen licht hadden van een psychiater nu dus waarschijnlijk weer in de kou staan, een beetje onder het mom van 'zoek het zelf maar uit'. Ben eigenlijk best boos op mezelf ook dat ik gewoon dom die factuur betaald heb (want dat heeft me toch nog €300 eigen risico gekost).
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Marica »

Dan kun je beter direct naar Alwin Man stappen in Blijham. Hij deed de second opinion en gaf mij groen licht en de deskundigenverklaring. Hij heeft niets meer met Stepwork te maken en schijnt voor zichzelf te zijn begonnen.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
eew
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 jun 2020, 11:35
Gender: Trans FtM

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door eew »

Pan-Tastique schreef: 16 sep 2021, 11:24 Ik zit/zat ook bij Stepwork, en als ik dit lees is de e-mail die ik net heb gehad in elk geval al wat logischer.

Ik kreeg net te horen dat mijn psycholoog ontslag genomen bij Stepwork. Volgens haar zijn er inderdaad 'geen collega's' beschikbaar om mijn behandeling over te nemen. Komt idd overeen met wat ik in dit topic lees.

Gelukkig heb ik inmiddels een voorraadje testosteron tot December via het Maasstad ziekenhuis, maar ik weet dus niet hoe mijn behandeling verder zal verlopen (de endocrinoloog vertelde me dat ik via Stepwork operaties moest regelen... wordt dus in feite een nieuwe psycholoog zoeken.) Hoe dat nu precies moet hoop ik binnenkort meer duidelijkheid over te krijgen via het ziekenhuis. Ik ga er niet van uit dat ze me gelijk laten vallen.

Vind het wel kut om te lezen dat mensen die nog geen groen licht hadden van een psychiater nu dus waarschijnlijk weer in de kou staan, een beetje onder het mom van 'zoek het zelf maar uit'. Ben eigenlijk best boos op mezelf ook dat ik gewoon dom die factuur betaald heb (want dat heeft me toch nog €300 eigen risico gekost).
Dat eigen risico ben je toch kwijt aan je hormonen en endo, dus gelukkig heeft het voor jouw geen gevolgen. Sta je nog ergens anders op de wachtlijst? zo nee dat kan je waarschijnlijk het beste proberen om binnen te komen bij PsyTrans zodra die geen opnamestop meer hebben en waarschijnlijk is het ook handig je (afhankelijk van waar je woont) op wachtlijst te laten zetten bij VU/UMCG/Radbout.

Sterkte hier mee!!!!
Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Pan-Tastique »

eew schreef: 16 sep 2021, 13:55
Pan-Tastique schreef: 16 sep 2021, 11:24 Ik zit/zat ook bij Stepwork, en als ik dit lees is de e-mail die ik net heb gehad in elk geval al wat logischer.

Ik kreeg net te horen dat mijn psycholoog ontslag genomen bij Stepwork. Volgens haar zijn er inderdaad 'geen collega's' beschikbaar om mijn behandeling over te nemen. Komt idd overeen met wat ik in dit topic lees.

Gelukkig heb ik inmiddels een voorraadje testosteron tot December via het Maasstad ziekenhuis, maar ik weet dus niet hoe mijn behandeling verder zal verlopen (de endocrinoloog vertelde me dat ik via Stepwork operaties moest regelen... wordt dus in feite een nieuwe psycholoog zoeken.) Hoe dat nu precies moet hoop ik binnenkort meer duidelijkheid over te krijgen via het ziekenhuis. Ik ga er niet van uit dat ze me gelijk laten vallen.

Vind het wel kut om te lezen dat mensen die nog geen groen licht hadden van een psychiater nu dus waarschijnlijk weer in de kou staan, een beetje onder het mom van 'zoek het zelf maar uit'. Ben eigenlijk best boos op mezelf ook dat ik gewoon dom die factuur betaald heb (want dat heeft me toch nog €300 eigen risico gekost).
Dat eigen risico ben je toch kwijt aan je hormonen en endo, dus gelukkig heeft het voor jouw geen gevolgen. Sta je nog ergens anders op de wachtlijst? zo nee dat kan je waarschijnlijk het beste proberen om binnen te komen bij PsyTrans zodra die geen opnamestop meer hebben en waarschijnlijk is het ook handig je (afhankelijk van waar je woont) op wachtlijst te laten zetten bij VU/UMCG/Radbout.

Sterkte hier mee!!!!
Ja, dat zag ik net in mijn CZ, 60 euro voor één flesje Androgel. En ik heb er vier (die andere drie heb ik deze maand opgehaald, dus die rekening moet nog komen). Damn.

Mijn huisarts begrijpt er niet zo veel van, dus wilde hij per sé dat ik bij T-cendent ipv direct bij het VU op de wachtlijst zou komen, dus sta ik op de wachtlijst bij T-cendent voor juni volgend jaar. Ik kreeg geen verwijsbrief voor Radboud of VU van hem... misschien tijd voor een andere huisarts misschien.

PsyTrans kende ik nog niet, maar Apeldoorn is wel erg ver weg voor iemand die aan het openbaar vervoer vastzit (maar in het laatste anderhalf jaar is iedereen bekend geraakt met het concept van videobellen, toch?), dus de opties die ik hierboven lees ga ik zeker overwegen als het Maasstad verder niks kan of wil regelen zonder psycholoog.

Bedankt voor jullie steun, ik denk dat ik dit forum nu wat vaker ga opzoeken. Ik kan het advies hier goed gebruiken, zeker nu :)
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Ylse »

Marica schreef: 16 sep 2021, 12:12 Dan kun je beter direct naar Alwin Man stappen in Blijham. Hij deed de second opinion en gaf mij groen licht en de deskundigenverklaring. Hij heeft niets meer met Stepwork te maken en schijnt voor zichzelf te zijn begonnen.
Alwin is al een tijdje voor zichzelf bezig. Helaas is het gedoe bij Stepwork hem niet in de koude kleren gaan zitten en heeft hij last van burn-out verschijnselen. Dus veel werk zal hij niet aannemen vermoed ik zomaar.

Wellicht dat hij met die deskundigen verklaringen wel wil assisteren maar dat weet ik ook niet.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
eew
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 jun 2020, 11:35
Gender: Trans FtM

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door eew »

Pan-Tastique schreef: 16 sep 2021, 18:11 Mijn huisarts begrijpt er niet zo veel van, dus wilde hij per sé dat ik bij T-cendent ipv direct bij het VU op de wachtlijst zou komen, dus sta ik op de wachtlijst bij T-cendent voor juni volgend jaar. Ik kreeg geen verwijsbrief voor Radboud of VU van hem... misschien tijd voor een andere huisarts misschien.
Dat is gek, meestal is het andersom en kennen huisartsen alleen de academische ziekenhuizen en weigeren te ze verwijzen naar de kleine praktijken. Het probleem is dat zoals we gezien hebben deze om kunnen vallen, daarnaast is het vaak zo dat zodra je verder wil met het traject dan een mastectomie je in de problemen kan komen.