Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Psychologen en procedures
Plaats reactie
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Frederieke »

eew schreef: 17 sep 2021, 09:18 Het probleem is dat zoals we gezien hebben deze om kunnen vallen, daarnaast is het vaak zo dat zodra je verder wil met het traject dan een mastectomie je in de problemen kan komen.
Is dat echt zo? Stepwork was in mijn beleving een van de grotere praktijken. Ik zou eerder verwachten dat de zzp praktijken niet zo gauw omvallen. Er is werk genoeg en zolang je niet fraudeert... gebeurt er vast niets.

En dat in de problemen komen, heb je daar voorbeelden van? Tot nog toe heb ik daar gelukkig niets van gemerkt.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Anon20230219 »

Frederieke schreef: 17 sep 2021, 18:35
eew schreef: 17 sep 2021, 09:18 Het probleem is dat zoals we gezien hebben deze om kunnen vallen, daarnaast is het vaak zo dat zodra je verder wil met het traject dan een mastectomie je in de problemen kan komen.
Is dat echt zo? Stepwork was in mijn beleving een van de grotere praktijken. Ik zou eerder verwachten dat de zzp praktijken niet zo gauw omvallen. Er is werk genoeg en zolang je niet fraudeert... gebeurt er vast niets.

En dat in de problemen komen, heb je daar voorbeelden van? Tot nog toe heb ik daar gelukkig niets van gemerkt.
Nou frauderen deden ze bij Stepwork.

En voorbeelden genoeg van mensen die in de problemen kwamen of zijn gekomen door de situatie bij Stepwork.
Op het forum genoeg over te lezen.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Anon20230219 »

Inmiddels via andere weg te horen gekregen dat de transgender tak van Stepwork ook op de rol staat om failliet te gaan.
Uitspraak volgt in afzienbare tijd.
Het was te voorzien..
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Nate_0 »

Lisa1973 schreef: 17 sep 2021, 19:49
Frederieke schreef: 17 sep 2021, 18:35
eew schreef: 17 sep 2021, 09:18 Het probleem is dat zoals we gezien hebben deze om kunnen vallen, daarnaast is het vaak zo dat zodra je verder wil met het traject dan een mastectomie je in de problemen kan komen.
Is dat echt zo? Stepwork was in mijn beleving een van de grotere praktijken. Ik zou eerder verwachten dat de zzp praktijken niet zo gauw omvallen. Er is werk genoeg en zolang je niet fraudeert... gebeurt er vast niets.

En dat in de problemen komen, heb je daar voorbeelden van? Tot nog toe heb ik daar gelukkig niets van gemerkt.
Nou frauderen deden ze bij Stepwork.

En voorbeelden genoeg van mensen die in de problemen kwamen of zijn gekomen door de situatie bij Stepwork.
Op het forum genoeg over te lezen.
Frauderen doen* ze, nog steeds. Stepwork vraagt, ondanks ondertekende aktes van Cessie, momenteel nog steeds om geld bij hun (ex-)cliënten (toevallig dat dit zo samen loopt met de faillissementen van een aantal betrokken B.V.s, hè?). Voor mij betreft dit een rekening uit 2018-2019. Intern is er ook geld weggemoffeld; werknemers die bv voor langere periode werken niet betaald zijn (vandaar o.a. de mensen die gestopt zijn), en het indienen van te hoge rekeningen bij zorgverzekeringen. Dat zijn allemaal zaken die nog steeds lopen, en dit is niet het complete financiële plaatje.

Ondertussen ben ik furieus op Stepwork. Ik heb mijn behandeling bij Lucien gedaan, en ik heb zo lang geroepen dat Stepwork het juist goed deed, dat het idee dat je vanuit het ondersteunen van de transitie werkt ipv het vaststellen van genderdysforie zo goed was, ik heb Stepwork bij mensen aangeraden... en wat krijg ik daarvoor? Een hele dikke rekening, een incassobureau achter m'n broek aan, en een nog dikker schuldgevoel richting de mensen die ik hierheen heb gestuurd en nu niet de zorg krijgen die ze hadden horen te krijgen.

Natuurlijk is het vooral Lucien die hier schuldig aan is. Maar dat mijn transitie, die ik nu toch wel zo'n beetje achter me wil laten, nu opeens een gigantische kostenpost lijkt te worden, naast nog het terug kijken op die maanden dat ik daar ben geweest, zorgt er gewoon voor dat ik me smerig en gebruikt voel. Het is opeens een fantastische plaats gebleken om extra trauma's op te lopen! Dus: als je je nog niet kut genoeg voelt en je wilt nog een trap na én financiële malaise? Stepwork is the place to be.

Ik sta op het punt van ontploffen. Het is zoveel stress die niet hoort bij fatsoenlijke zorg. Echt. What the fuck. Kutbedrijf!
meerdere zakken met zaagsel
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Anon20230219 »

Dankzij het gek*t van het bedrijf kan ik mijn medische transitie nog steeds niet afsluiten en wordt ik geconfronteerd met weer vervelende gesprekken bij het VU.
Velen zullen er nog lang last van gaan krijgen, ik kijk tegen 2 jaar extra tijd aan eer dat ik het medisch hoofdstuk kan afsluiten.
Dit keer heb ik de mazzel dat het VU het traject gaat overnemen.
Maar heb het dan 2x mee gemaakt dat een dergelijk bedrijf in elkaar stort.
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Nate_0 »

Ja ik bedoel, mochten ik en een hoop anderen besluiten bv alsnog een andere medische ingreep nodig te hebben, dan is dat wss ook niet mogelijk zonder extra gedoe. Ik vind het niet echt een chill idee dat ik nu nergens meer heen kan om te zeggen "hee ik heb een hysterectomie nodig".
meerdere zakken met zaagsel
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Anon20230219 »

Nate_0 schreef: 20 sep 2021, 18:57 Ja ik bedoel, mochten ik en een hoop anderen besluiten bv alsnog een andere medische ingreep nodig te hebben, dan is dat wss ook niet mogelijk zonder extra gedoe. Ik vind het niet echt een chill idee dat ik nu nergens meer heen kan om te zeggen "hee ik heb een hysterectomie nodig".
Het probleem wat er vooral speelt is dat Stepwork bij hoog en laag beweerde dat ze nog steeds een overeenkomst met het VU hadden.
Toen ik dat in 2020 aangaf dat die overeenkomst niet meer bestond werd ik voor gek verklaart terwijl ik het VU hierover aan de telefoon had gehad.
Ze bleven volhouden dat mijn verwijzing in behandeling was bij het VU, terwijl het VU mij vertelde dat dergelijke brieven niet worden behandeld.
En dat probleem gaan veel mensen bij Stepwork nu ervaren als ze bij het VU aankloppen voor operaties.
Ten eerste neemt het VU het traject van Stepwork niet serieus dus betekent dat je moet bewijzen dat je al langer hormonen gebruikt en je traject al afgerond hebt.
Vorig jaar een verhaal gelezen van iemand die bij Stepwork liep en op de lijst stond voor operatie maar er vanaf werd gehaald omdat ze geen VU patiënt was.
Dat was voor mij reden om mij aan te melden bij het VU en ondanks dat dit mij ontraden werd door Stepwork toch gedaan en toen bleek een gesprek in 2017 de reden te zijn dat ik na 6 maanden al bericht ontving.

Veel mensen vallen in een diep gat en kunnen weer herstarten elders, ik weet wat ze doormaken en hoe slopend dit geestelijk is.
Velen springen nu andere kanten op maar hoorde dat het bij T-Cedent ook stil is gevallen vanwege de vele aanvragen.
Men heeft zitten slapen, Kwartiermakers, Transvisie en het ministerie van VWS.
Signalen genoeg om op te pikken maar niemand deed iets en nu is de schade niet te overzien.
Het zoveelste lucht kasteel wat is leeggelopen.
Esther91
Berichten: 328
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Esther91 »

Lisa1973 schreef: 20 sep 2021, 15:23 Inmiddels via andere weg te horen gekregen dat de transgender tak van Stepwork ook op de rol staat om failliet te gaan.
Uitspraak volgt in afzienbare tijd.
Het was te voorzien..
Bij deze bevestigd dat de transgender tak failliet is, zie ook de site van Zembla


https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen ... g-failliet
:text-thankyouyellow:
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Anon20230219 »

Ja ik hoorde het bericht vanmiddag al, triest voor de GGZ en transgender zorg kan niet anders zeggen.
Esther91
Berichten: 328
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Esther91 »

Zoals in het nieuwsbericht ook wel nogmaals duidelijk benadrukt wordt, het komt door de slechte bedrijfsvoering. Erg triest inderdaad, maar via stepwork was niemand toch nog verder gekomen. Het was enkel een kwestie van tijd totdat het tij zou keren.

In ieder geval zijn die rekeningen nu verleden tijd. Alleen weet ik niet hoe het gaat met de openstaande incasso's waar je de laatste tijd zoveel over leest. Of die nu ook vervallen dan wel de slachtoffers geholpen zijn. Geen idee hoe zulke dingen geregeld zijn. Hopelijk voor deze mensen einde ellende!
:text-thankyouyellow:
Plaats reactie