Wanneer weet je het? Dat je trans bent.

Gevoelens die je met de wereld deelt
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Wanneer weet je het? Dat je trans bent.

Bericht door Vethrvolnir »

wanneer weet je dat je trans bent.... als je blij word van je transitie ( ook al duurt het lang en is het veel gedoe )
:shock:
jem
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 aug 2021, 15:17
Gender: Non-binair

Re: Wanneer weet je het? Dat je trans bent.

Bericht door jem »

herken veel van me zelf in alle verhalen laat het los wat andere over je denken en laat je gevoelens de vrije keus waarom oordeelt iedereen zo naar over elkaar een man mag geen borsten hebben en vrouw moet ze juist wel hebben waar mag je dat zelf niet bepalen maar altijd andere ik ben een man en wil ook borsten maar nee dat kan niet dat is ba maar voor wie voor me zelf of voor de andere die dat zeggen
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Wanneer weet je het? Dat je trans bent.

Bericht door Marica »

jem schreef: 26 aug 2021, 06:36 herken veel van me zelf in alle verhalen laat het los wat andere over je denken en laat je gevoelens de vrije keus waarom oordeelt iedereen zo naar over elkaar een man mag geen borsten hebben en vrouw moet ze juist wel hebben waar mag je dat zelf niet bepalen maar altijd andere ik ben een man en wil ook borsten maar nee dat kan niet dat is ba maar voor wie voor me zelf of voor de andere die dat zeggen
Het is jouw lijf, niet dat van een ander. Dus als jij happy wordt van borsten hebben? Ga je gang. Kies voor wat jij belangrijk vindt, niet wat anderen belangrijk vinden.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Geke76
Berichten: 543
Lid geworden op: 02 nov 2021, 20:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Zuid-Holland

Re: Wanneer weet je het? Dat je trans bent.

Bericht door Geke76 »

Beste Nomey,

Wat een hoop vragen en bedenkingen. Ik hoop dat dit mettertijd voor jou een plek kan krijgen voor reflectie en zelfontplooiing.

Op je vraag; wanneer weet je het, dat je trans bent, nou...

Als die persoon zich zó mens voelt dat het gevoel over gaat van uiterlijk naar innerlijk waarbij het uiterlijk niet correspondeerd met het innerlijke.


Ikzelf ervaar geen angst met het toegeven aan mijn gevoel(ens). Ik lijk dit toch onbewust in al die jaren al 'geaccepteerd' te hebben. Het voelt voor mij nu als eindelijk mijzelf te kunnen zijn. Ik ben mij er van bewust dat ik nu al volledig anders buiten zou kunnen stappen, maar mijn kinderen, familie, vrienden en werk zullen dit ook moeten gaan trotseren. Dus ik denk aan mijzelf maar ook aan hun, zonder mijzelf tekort te doen. Ik zie de toekomst als mooi en uitdagend. Mooi omdat het mij meer gaat brengen voor mijzelf, uitdagend omdat ik anderen mee krijg, tegen mij krijg of neutraal blijven. Verder is mijn eigen blik op alles verrijkt, ik denk breder op alle vlakken. Ik sta sterker en steviger op de grond, ik heb niets te verliezen en alles te winnen. En ik ga op mijn gevoel af hoe ik verder ga als mens in dit proces. Rustig aan, dan komt het vanzelf, de verlangens en de keuzes die daarvoor noodzakelijk zijn!
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat:
Nomey
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 okt 2020, 22:00
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: .

Re: Wanneer weet je het? Dat je trans bent.

Bericht door Nomey »

Wauw
Ik besef mij dat deze post een jaar oud is.
En war kan er in een jaar veel gebeuren!

Ik heb t forum vaak gekeken, maar wilde toch vooral zelf doen, zelf uitzoeken, mezelf eerst voelen en begrijpen.

Ik ben in de sggz gedoken, EMDR aangevraagd en gekregen. Wat kwam er een hoop ellende uit, heel veel negativiteit, pijn, verdriet.
En toen, ineens, kwam daar Nomey. Mn schuilnaam, omdat dit een anagram van Money is en ik daar van hou, maar Nomey ben ik niet.

Ik ben ondertussen gediagnostiseerd op genderdysforie, pijnlijk maar bevestigend.
Ik ben mezelf aan het ontdekken.

Ondertussen ben ik een tijd niet aan het werk. De impact was groot
Het besef dat ik jaren als man een vluchtig leven leidde, terwijl ik van jong af aan een meisje en dus een vrouw hoor te zijn. Alles kwam in beweging en ik ben erg in de war geraakt.
Nadat ik model zat voor een vriendin haar examen voor trans visagie, werd ik gek.
Ik zag zo een mooierd in de spiegel
Ik was overtuigd dat ik niet te redden was, maar dit veranderde alles.
Toen mn vrouw thuis zei "je bent echt heel mooi, nu wil je t altijd", toen ging de knop om.

Ik ben nu bezig om mn transitie voor te bereiden.
Afvallen
Garderobe aangepast, o.a. voor werk
En begin 2022 intake voor hormonen


Helaas prive is dit minder succesvol.
Mn lieve vrouw pikt veel, maar wilt niet met een vrouw leven. Ik snap dat. Ik wil geen mannelijk mens meer zijn. En zii vind dat te ver gaan. Ik vermoed dat onze wegen gaan scheiden tegen t einde.
De kinderen vinden het gek, ze vinden mij mooi. Moet wel meer groente eten zegt de oudste.

Ik heet dan Marjolijn, mooie naam, zeg ik, voelt zo mij!

Mm therapeut adviseerd om met lotgenoten te gaan praten. Ik wil dat gaan doen.
Liefst binnen t zelfde profiel.
30er, eventueel met gezin, midden Nederland.

Ik haal heel steun uit t forum.
Moed vooral.

Ik denk dat ik er klaar voor ben.
Geke76
Berichten: 543
Lid geworden op: 02 nov 2021, 20:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Zuid-Holland

Re: Wanneer weet je het? Dat je trans bent.

Bericht door Geke76 »

@Nomey Hoi Marjolijn!

Wat een ervaringen voor je, dit zet een hoop in beweging bij jezelf én anderen naast jou.
Wat een prachtige ervaring bij dat model staan, ook mooi de reactie van jouw vrouw en ook de kinderen.
Ikzelf heb al een idee bij mij over make-up, maar ben ontzettend benieuwd naar wat een prof met heel mijn gezicht teweegbrengt.

Respect ook naar jouw vrouw, dat zij ook haar grenzen kenbaar maakt, al heeft dit wel een gevolg.
Ik en mijn vriendin blijven in gesprek, maar het is momenteel meer los van elkaar. Het is ontzettend heftig voor haar(hun), die partner worden/zijn van een transgender persoon.
Hopelijk geeft deze ruimte ons beiden voldoende om met elkaar in verbintenis te blijven, time will tell.

Houdt de moed er in, praat, zoek steun en probeer ook te genieten van je eigen gevoel en transitie!
Ikzelf kan begin volgend jaar ook voor het eerst praten met lotgenoten. Daar kijk ik enorm naar uit.

Gr. Geke
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat:
emmy
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 apr 2022, 20:49
Gender: Vrouw

Re: Wanneer weet je het? Dat je trans bent.

Bericht door emmy »

op het moment dat je rokken , jurken ,pantys, bh-s, en damesschoenen gaat dragen dan weet je eigenlijk wel dat je trans bent
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Wanneer weet je het? Dat je trans bent.

Bericht door Irene_de_Vreede »

emmy schreef: 19 apr 2022, 20:38 op het moment dat je rokken , jurken ,pantys, bh-s, en damesschoenen gaat dragen dan weet je eigenlijk wel dat je trans bent
Nee hoor, er zijn zat mannen, die gewoon man willen blijven en zich ook zo voelen, die er behoefte aan hebben om hun vrouwelijke kanten te etaleren.
Irene
Marije
Berichten: 1322
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Wanneer weet je het? Dat je trans bent.

Bericht door Marije »

Ik denk dat ik wel begrijp wat Irene bedoeld. Als je Crossdresser bent dan ben je vaak content met je geboren gender en is het gewoon lekker om in het weekend een keer helemaal los te gaan.

Zelf leg ik, zeker nu ik in transitie ben. ook totaal niet meer de link met kleding. Het zit veel en veel dieper. Ik heb na de pubertijd bijna niet meer omgekeken naar vrouwenkleding. Heel eventjes weer vlak voordat onze jongste geboren werd 18 jaar geleden en daar ook mee naar een psycholoog geweest. Daarna wel leggings en body's aangehad onder mijn normale kleding en dat op een gegeven moment verteld aan mijn vrouw. Toen dat voor haar "ok" was heeft het wellicht misschien net een half jaar of een jaar aangehouden totdat het ook niet bracht wat ik zocht.

Toen ik 9 maanden geleden in transitie ging had ik denk ik al maanden geen vrouwenkleding meer gedragen maar er was toch iets wat niet klopte.

Voor mij zijn de hormonen het belangrijkste geweest tot nu toe. Me echt thuisvoelen in mijn eigen lichaam. Ik draag nu gewoon een spijkerbroek met een t-shirt, trui of zoals vandaag een blouse. Panties heb ik een hekel aan en als je echt een BH nodig hebt zitten ze echt niet de hele dag even comfy.

Ik heb ook een eigen bedrijf en mijn omzet en dus de hypotheek dreef op mijn grootste klant, een transportbedrijf. Doodeng toen ik in transitie ging en gelijk afscheid genomen. Omzet meteen door de helft maar wel veel vrije tijd om mezelf te ontdekken. Inmiddels veel andere klanten en heel andere soort klussen.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wanneer weet je het? Dat je trans bent.

Bericht door Eva »

Panties zijn kleredingen. In de winter draag ik wel eens pantykousjes onder mijn onafscheidelijke jeans. Jurken…? Allemaal al heel lang te klein, denk ik. Maar eens opruimen hier en naar de kringloop er mee, hahaha
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Plaats reactie