Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Psychologen en procedures
Shiv
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 sep 2021, 22:42
Gender: Trans MtF

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Shiv »

Chivan schreef: 03 okt 2021, 23:28 Stepwork is -gelukkig- nog niet helemaal verloren. Vijf dagen geleden kreeg ik een bericht binnen. Hieronder een stukje.

'Het faillissement betekent niet direct een einde van de trajecten. Er wordt op dit moment hard gewerkt aan het opzetten van een mogelijke doorstart. Dit zou betekenen dat de trajecten onder naam van een andere organisatie/BV voortgezet worden. Binnen nu en uiterlijk twee maanden wordt hierover een knoop doorgehakt. Dit betekent dat onze werkzaamheden voor nu doorgaan.'

Hopelijk lukt het.
Het zal hoofdzakelijk afhangen of de nieuwe organisatie de verzekeringen mee krijgt. Als ze de contracten kunnen overnemen dan heeft het een betrekkelijke grote kans van slagen. Mocht dit niet het geval zijn en er moet opnieuw aan de tafel geschoven worden met de verzekeraard dan word het een minder mooi verhaal. Laten we hopen dat de verzekeringen nu eens de noodzaak hier van gaan in zien en inderdaad mee in gaan...
Esther91
Berichten: 328
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Esther91 »

Stepwork heeft helemaal geen enkel contract met welke verzekering dan ook. Dus dat kan dan ook niet zomaar overgenomen worden als het er niet is.

Het is wel heel fijn dat Zilveren Kruis nu zegt dat ze alle mogelijkheden bekijken voor een doorstart, maar daar zeggen ze natuurlijk niet bij dat ze zelf mede verantwoordelijk zijn voor het vallen van stepwork. Die 130.000 euro is niet een klein bedragje wat ze teruggevorderd hebben...
:text-thankyouyellow:
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Anon20230219 »

Esther91 schreef: 18 okt 2021, 01:27 Het is wel heel fijn dat Zilveren Kruis nu zegt dat ze alle mogelijkheden bekijken voor een doorstart, maar daar zeggen ze natuurlijk niet bij dat ze zelf mede verantwoordelijk zijn voor het vallen van stepwork. Die 130.000 euro is niet een klein bedragje wat ze teruggevorderd hebben...
Het ZK is erg op de centjes, niet alleen naar Stepwork toe maar ook naar hun cliënten.
130,000 euro is dan best een leuk bedrag.
Maar ze hebben er jaren achter aan moeten zitten want die vordering stond al ergens in 2019 open.
Als het teveel in de papieren gaat lopen zie ik de bui al hangen dat ZK zich toch beroept op eerdere uitspraken.
Daar zijn ze erg goed in is mijn ervaring.
Ik hoor de 22ste hopelijk wat meer van mijn behandelaar.
Esther91
Berichten: 328
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Esther91 »

Oh ja zilveren kruis had ook een onderzoek gestart naar de kosten die ze aan mij vergoedt hadden. Na 3 maanden rekenen en controleren kreeg ik een rekening van 4 eurocent.
:text-thankyouyellow:
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Anon20230219 »

N.a.v. het eerdere geschreven artikel van Zembla is er nu ook een Podcast online gezet.
Ik was het alweer bijna vergeten omdat het een tijd geleden is dat ik mijn medewerking eraan verleende.
https://www.nporadio1.nl/podcasts/zembl ... erzorg-s04
Esther91
Berichten: 328
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Esther91 »

Ik heb ook de uitspraak binnen van het tuchtcollege. 3 van de 4 punten gegrond verklaard.
:text-thankyouyellow:
Esther91
Berichten: 328
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Esther91 »

Lucien heeft een doorhaling gekregen in het BIG register. Zie de uitspraak van het tuchtcollege. Hoe willen ze nu nog een doorstart maken? Wie geeft groen licht?

https://tuchtrecht.overheid.nl/zoeken/r ... RO_2021_30
:text-thankyouyellow:
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Anon20230219 »

Ik heb eerlijk gezegd geen idee maar wordt wel erg lastig op deze manier.
Sowieso heb ik mijn twijfels over de doorstart want administratie is een bende en ook de boekhouding klopt van geen kant.
Ook dat de partij die de instelling de afgrond in deed storten vervolgens zich opwerpt als reddende engel blijft op mij vreemd overkomen.
Ben dit keer op tijd het zinkende schip verlaten maar blijf het ontzettend triest vinden voor diegene die hun transitie daar waren gestart.
Voor hun hoop ik dat een doorstart mogelijk is maar met deze uitspraak wordt het wel een stuk lastiger.
Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Pan-Tastique »

Ik heb een e-mail van de curator ontvangen, waarin staat dat Gender Clinic (onder een nieuwe naam, Genderhealthcare BV) Stepwork heeft overgenomen. In December krijg ik (als het goed is) een uitnodiging van hen om een afspraak te maken. Ben benieuwd.
Frederieke
Berichten: 829
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Frederieke »

Diezelfde mail heb ik ook gekregen, terwijl ik duidelijk heb aangegeven geen interesse te hebben, en me al maanden geleden heb laten uitschrijven. Ik zou bijna denken dat de administratie bij de curator net zo goed op orde is als hij dat bij StepWork de laatste tijd was ...

Hoe dan ook, voor zover ik het zie wordt het overgenomen door een nieuw bedrijf, gevestigd aan de Westersingel in Groningen (check https://genderhealthcare.com/).

Volgens Google maps ziet dat pand er als volgt uit: https://www.google.com/maps/place/Weste ... +Groningen . Laten we zeggen dat het in elk geval geen opvallend groot pand is :roll: