Hypofyse waarde?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Plaats reactie
MarshMall0w
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 aug 2020, 11:04
Gender: Non-binair

Hypofyse waarde?

Bericht door MarshMall0w »

Hey allemaal,

Wat is een normale hypofyse waarde als je aan de sustanon zit?

Mijn waarde is : 17

Greetz
Annabel
Berichten: 474
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Hypofyse waarde?

Bericht door Annabel »

Sorry om zo pietluttig te zijn hoor :lol: maar de hypofyse is een hormoonklier ergens bij de hersenen, dus die kan alleen de waarde hebben van: hij is er of hij is er niet ... Mogelijk bedoel je 1 van de hormonen die de hypofyse regelt, b.v. FSH en LH, of misschien wel TSH?
MarshMall0w
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 aug 2020, 11:04
Gender: Non-binair

Re: Hypofyse waarde?

Bericht door MarshMall0w »

Annabel schreef: 30 sep 2021, 11:51 Sorry om zo pietluttig te zijn hoor :lol: maar de hypofyse is een hormoonklier ergens bij de hersenen, dus die kan alleen de waarde hebben van: hij is er of hij is er niet ... Mogelijk bedoel je 1 van de hormonen die de hypofyse regelt, b.v. FSH en LH, of misschien wel TSH?

Sorry hahaha, ik bedoel de LH waarde
Arthas
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 mar 2017, 22:46
Gender: Trans FtM

Re: Hypofyse waarde?

Bericht door Arthas »

Ik weet niet of ze nog actief is, maar misschien kan @LauraB hier iets over zeggen?

Ik heb toevallig zelf recent bloedgeprikt en mijn LH waarde is 0,4.
Volgens de VU app is je LH waarde goed tussen de 1 en 8,4.

ik zit dus te laag, maar heb er nog niet achteraan gebeld om te vragen of dit normaal is of dat ik dit zou kunnen merken in mijn lijf.
Ik kan je dat ook wel laten weten zodra ik meer weet
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Hypofyse waarde?

Bericht door Tijgertje »

Ik denk inderdaad dat jij de LH waarde bedoelt. Luteïniserend hormoon. Dit is het hormoon wat de voorkwab van de hypofyse aan je bloedbaan afgeeft om je testikels te stimuleren om testosteron te gaan produceren. Bij een laag testosteron niveau is de LH waarde hoog en bij een normaal testosteron niveau is deze lager. Vertaald naar jouw vraag is de LH waarde waarschijnlijk normaal, zolang jij aan de Sustanon zit. Vraag die mij alleen te binnen schiet is waarom zit je aan de Sustanon?
Arthas
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 mar 2017, 22:46
Gender: Trans FtM

Re: Hypofyse waarde?

Bericht door Arthas »

Tijgertje schreef: 05 okt 2021, 22:43 Ik denk inderdaad dat jij de LH waarde bedoelt. Luteïniserend hormoon. Dit is het hormoon wat de voorkwab van de hypofyse aan je bloedbaan afgeeft om je testikels te stimuleren om testosteron te gaan produceren. Bij een laag testosteron niveau is de LH waarde hoog en bij een normaal testosteron niveau is deze lager. Vertaald naar jouw vraag is de LH waarde waarschijnlijk normaal, zolang jij aan de Sustanon zit. Vraag die mij alleen te binnen schiet is waarom zit je aan de Sustanon?
LH waarde speelt niet alleen een rol bij testikels, om maar even te quoten "In vrouwen zorgt een stijging van LH (LH-piek) voor stimulatie van de eisprong (ovulatie). Na de eisprong stimuleert het de verdere ontwikkeling van de Graafse follikel tot het geel lichaam (corpus luteum). Het geel lichaam ontwikkelt zich tot een hormoonklier, dat hormonen gaat produceren. Deze hormonen zijn progesteron en de oestrogenen (oestradiol en oestron)."
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Hypofyse waarde?

Bericht door KeepzD »

Tijgertje schreef: 05 okt 2021, 22:43 (....) Vraag die mij alleen te binnen schiet is waarom zit je aan de Sustanon?
Omdat je je in het transmannen deel van het forum bevind, wellicht? :)
Forever myself
AydenS
Berichten: 133
Lid geworden op: 12 jan 2020, 20:09
Gender: Man

Re: Hypofyse waarde?

Bericht door AydenS »

DennisH schreef: 18 okt 2021, 09:19
Tijgertje schreef: 05 okt 2021, 22:43 (....) Vraag die mij alleen te binnen schiet is waarom zit je aan de Sustanon?
Omdat je je in het transmannen deel van het forum bevind, wellicht? :)
Ik denk dat Tijgertje bedoelt omdat MarsMellow eerst op Androgel zat.
Plaats reactie