QR code CoronaCheck verdwenen

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Plaats reactie
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

QR code CoronaCheck verdwenen

Bericht door Frederieke »

Ik heb onlangs mijn registratie bij het BPR laten aanpassen, van M naar V dus, maar nu zijn mijn vaccinaties 'verdwenen'.

Dus ook geen QR code meer in de Corona check app. Heeft iemand ervaring wat ik nu het beste kan doen? Ik voel me nog net zo gezond als voorheen... 😊
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: QR code CoronaCheck verdwenen

Bericht door Irene_de_Vreede »

Geen ervaring mee, maar ik zou even proberen opnieuw in de coronacheckappp in te loggen met je Digi-D. Je BSN is tenslotte niet gewijzigd.
Irene
Annabel
Berichten: 474
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: QR code CoronaCheck verdwenen

Bericht door Annabel »

Gefeli voor de aanpassing, maar vervelend voor de QR. Ik heb ook onlangs de verandering gedaan, maar ik heb toen express gewacht met die QR code aanvraag totdat het doorgevoerd was (had mijn volledige vaccinaties al 3 weken eerder) want ik vermoedde al zoiets. Dus inderdaad wat Irene zegt, anders even de GGD misschien bellen, die kunnen je vast verder helpen!
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: QR code CoronaCheck verdwenen

Bericht door Frederieke »

App verwijderen en opnieuw inloggen via Digid werkt helaas niet. Er zijn geen vaccinaties van u bekend.

Zojuist de Corona back office gebeld van de GGD. Hier hebben ze nog geen protocol voor...

Ze hebben mijn nieuwe naam en geslacht handmatig ingevuld, maar ze gaan nog navragen of dat wel mag 😇.
Nu moet ik de synchronisatie met het RIVM afwachten.

😴🤔

En anders morgen het RIVM bellen.
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: QR code CoronaCheck verdwenen

Bericht door Frederieke »

Hoera, alle synchronisaties zijn er door! Eerst waren mijn vaccinaties bij het RIVM (https://mijn.rivm.nl/vaccinaties/login) bijgewerkt, en een paar uur later herkende de Corona check mijn vaccinaties weer. En (internationaal) zo waar ook met de goede naam en geslachtsaanduiding!

Nu afwachten wanneer ik mijn nieuwe paspoort kan ophalen! :dance:
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: QR code CoronaCheck verdwenen

Bericht door Irene_de_Vreede »

Weer een stap verder :)
Irene
marianne
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 apr 2016, 00:55
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: QR code CoronaCheck verdwenen

Bericht door marianne »

Frederieke schreef: 23 okt 2021, 20:33 Hoera, alle synchronisaties zijn er door! Eerst waren mijn vaccinaties bij het RIVM (https://mijn.rivm.nl/vaccinaties/login) bijgewerkt, en een paar uur later herkende de Corona check mijn vaccinaties weer. En (internationaal) zo waar ook met de goede naam en geslachtsaanduiding!

Nu afwachten wanneer ik mijn nieuwe paspoort kan ophalen! :dance:
officieel had je er toch niks aan, je had namelijk eigenlijk ook geen geldig paspoort in die tussentijd.
Maar dat hebben ze mij nog nergens gevraagd tot nu toe
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: QR code CoronaCheck verdwenen

Bericht door Frederieke »

Dat is theoretisch helemaal waar. Gelukkig kun je bijna overal prima naar binnen zolang je je eigen geboortedatum en voorletters kent. Nu ben ik nog niet dement, dus dat lukt nog wel.

Morgen kan ik eindelijk een nieuw paspoort en rijbewijs aanvragen, want alles is op afspraak bij het gemeentehuis.

Even doorbijten, maar ook dat komt vast goed.
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: QR code CoronaCheck verdwenen

Bericht door Brownie »

hmm wat raar. De coronacheck app gebruikt helemaal je geslacht niet, volgens de privacy statement die ik toevallig vandaag net had gelezen. En dat de app ook geen informatie van het RIVM gebruikt voor wat betreft vaccinaties: alleen info van de GGD.

Hopelijk is het gewoon dat je voornaam is gewijzigd, en dat die nieuwe voornaam wel door de app werd opgehaald uit de BRP (dankzij je DigiD) maar nog niet vanaf de BRP bij de GGD terecht is gekomen (dat wordt maar eens per week oid gesynchroniseerd). En aangezien de GGD wordt uitgevraagd obv naam en geboortedatum (en niet obv BSN), dat jouw vaccinatie status daarom daar niet kon worden opgehaald door de app. En dat dit is opgelost doordat de GGD handmatig jouw naam alvast heeft veranderd?
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: QR code CoronaCheck verdwenen

Bericht door Frederieke »

Ja, dat is precies wat de Corona back office van de GGD heeft gedaan. Mijn voornamen en geslacht handmatig gewijzigd in hun systemen.

Misschien had het geslacht voor de Corona check niet gehoeven, maar dan had ik vast later voor verrassingen gestaan. Liever in een keer goed ;-)
Plaats reactie