Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Psychologen en procedures
Plaats reactie
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Frederieke »

Voor de aardigheid zouden we een poll kunnen starten of er hier op het forum uberhaupt personen zijn die vertrouwen hebben in deze overname.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Emma »

Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Frederieke »

In principe reageer ik niet tijdens een poll, want dat beïnvloedt wellicht anderen en dat maakt het resultaat onzuiver.
Vandaar dat ik op deze plek even kort reageer op @EmilyFara 's reactie in de poll.

Ik ben het volledig met EmiliyFara eens dat elke start-up een kans moet krijgen. Maar dit is niet een gewone start-up. Dit bedrijf bestaat al een tijdje, met een naar mijn bescheiden mening zeer dubieuze website en achtergrond. Ik geloof zelf totaal niet in reïncarnatie, maar ook daarin: ieder zijn eigen. En een kans mogen ze van mij natuurlijk krijgen. Ik hoop er oprecht het beste van.

Het aparte is dat een bijna eenmansbedrijf zomaar een van de grootste zorgverleners op het gebied van transgenderzorg kan overnemen. En dat is niet iets wat ik verwacht van een willekeurige startup. Stel je voor dat Wibra failliet gaat (best groot in de detailhandel), dan is het toch niet voorstelbaar dat een willekeurige ZZP'er dat zomaar over kan nemen? Ik kan hier dus echt met mijn hoofd niet bij. Maar misschien zie ik het ook verkeerd.
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Lise »

Mijn verbazing richt zich niet echt op Genderhealthcare. Die mogen zich melden voor welke overname dan ook. Meer op de curator, zorgverzekeraars, ministerie van VWS, minster, enz, die het kennelijk een goed idee lijkt met deze partij in zee te gaan.
De transgenderzorg is een puinhoop, bijna nergens worden nog intakes gedaan, meerdere GGZ-instellingen worden (werden) gerund door zorgcowboys, wachttijden zijn langer dan ooit tevoren.
Dus wat doe je dan als partijen verantwoordelijk voor het oplossen van deze situatie? Je gaat in zee met een nobody, met bizarre credentials, nauwelijks financiering en onrealistische plannen die niet eens stroken met wat je eigen beleid op dat moment is. Zelfs als uiteindelijk Genderhealthcare wel een serieuze partij blijkt, is het een onbegrijpelijk risico op de zoveelste miskleun. Laat wat mij betreft vooral zien hoe weinig bereidwilligheid er kennelijk is de problemen daadwerkelijk aan te pakken en hoe niet-serieus de transgenderzorg wordt genomen (en de plicht die zorgverzekeraars hebben om binnen een redelijke termijn zorg te leveren).
Nee, in plaats van eindelijk zelf een keer de regie te nemen, laat vooral een feitelijke éénpitter met een "bijzondere levensovertuiging" het maar opknappen vanuit Portugal, dan komt het vast allemaal wel goed.. En als het allemaal een luchtkasteel blijkt, vindt je het als zorgverzekeraar allemaal erg vervelend voor de transgenders, maar dit had je natuurlijk ook niet kunnen voorzien.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Anon20230219 »

Ik heb eergisteren al een bericht gestuurd naar het ministerie van VWS en dat wordt door gezet naar de minister van VWS omdat het toch wel een netelige kwestie betreft.
Meestal hoor je van een dergelijke mail niks meer maar in dit geval is het opgevallen.
Het is 1 grote puinzooi en die wordt alleen maar groter als dit bedrijf eenmaal voet aan de grond zou krijgen.
Wij zijn als transgenders aan de goden over geleverd.
Inmiddels ook contact gehad met Zembla en deze houden de zaak in de gaten.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Emma »

Oef…dit verwacht je niet van deze site

https://www.faillissementsdossier.nl/ni ... -over.aspx
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Ylse »

Emma schreef: 10 nov 2021, 17:47 Oef…dit verwacht je niet van deze site

https://www.faillissementsdossier.nl/ni ... -over.aspx
helder verhaal, vooral de afsluiter geeft stof tot nadenken.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Emma »

Het verhaal is alweer iets aangepast en uitgebreid, lijkt het. Even los van de overdreven satirische toon van het stuk, is er in het stuk over de kerstboom aan BVs en de financiën geen woord gelogen. Ik heb die KvK stukken ook in kunnen zien.

Naast de partner van Visser is er een Curaçaose fiscalist betrokken en een commercieel directeur van een IT bedrijf.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Anon20230219 »

Tja ik was er bang voor dat Blokhuis zich weer zou laten piepelen..
Zijn reactie zegt wel genoeg.
San(ne)
Berichten: 331
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door San(ne) »

Emma schreef: 10 nov 2021, 17:47 Oef…dit verwacht je niet van deze site

https://www.faillissementsdossier.nl/ni ... -over.aspx
Naar aanleiding van dit artikel mijn stem in de poll even aangepast naar 0,0 vertrouwen.
Plaats reactie