Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Emma »

Inmiddels heeft Genderhealthcare een personeels-BV opgericht, gisteren, Genderhealthcare HR B.V. Een constructie die bij grote bedrijven gebruikt wordt om niet met personeel te hoeven schuiven tussen werkmaatschappijen. Maar GHC is helemaal geen groot bedrijf, en alle andere takken zijn lege BVs.

Dus ofwel dit is het volgende staaltje grootheidswaanzin, ofwel de bedrijfskundige Visser wil een nieuw speeltje uitproberen, of er wordt al voorgesorteerd op een nieuw faillissement, waarbij makkelijk van het personeel afscheid genomen kan worden.

Valt me nog mee dat er geen SE (een Europese BV) is opgericht. Maar de kapitaalseis van €120.000 zal daar wel te hoog voor zijn.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Anon20230219 »

Emma schreef: 10 nov 2021, 23:49 Inmiddels heeft Genderhealthcare een personeels-BV opgericht, gisteren, Genderhealthcare HR B.V. Een constructie die bij grote bedrijven gebruikt wordt om niet met personeel te hoeven schuiven tussen werkmaatschappijen. Maar GHC is helemaal geen groot bedrijf, en alle andere takken zijn lege BVs.

Dus ofwel dit is het volgende staaltje grootheidswaanzin, ofwel de bedrijfskundige Visser wil een nieuw speeltje uitproberen, of er wordt al voorgesorteerd op een nieuw faillissement, waarbij makkelijk van het personeel afscheid genomen kan worden.

Valt me nog mee dat er geen SE (een Europese BV) is opgericht. Maar de kapitaalseis van €120.000 zal daar wel te hoog voor zijn.
Experimenten waar mensen bij betrokken zijn kunnen mij nooit zo bekoren.
Waarom ze dit blijft volhouden verbaasd mij wel, ze bouwt aan een huis waar nu al sloopkogels doorheen vliegen.
Het is luchtkasteel waarin weinigen steeds minder geloof in hebben.
De bal ligt nu echt bij het ministerie van VWS, die moet een einde aan deze gekkigheid maken.
Maar als je een minister hebt welke de schouders op haalt en het wel prima vind zo dan zie ik het er nog op uitdraaien dat er middels de kamer een debat hierover moet gaan plaatsvinden om de minister misschien even uit zijn lange winterslaap te halen.
Aangezien we nog steeds geen kabinet hebben kan deze wond nog blijven door etteren.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Anon20230219 »

Dit kreeg ik als antwoord terug na het plaatsen van het artikel op Facebook:

't dubbele is dat Visser nu kan profiteren van wanhoop door de wachtlijsten dus stemmen met je geld is niet zo relevant nu.
Bovendien huurt ze in elk geval wel wat mensen in met d'r 18 000 euro geparkeerd kapitaal nu maar zeker nu er een 14e bv erbij is gekomen heb ik weinig vertrouwen dat GHC het langer vol gaat houden dan 2 jaar.
Zelfde roekeloze groeiplannen als Stepwork.
Ook verdraait ze al aantoonbaar d'r eigen woorden over de financiering van het bedrijf.
Zoals toen ze een 100 000 euro wilde 'crowdsourcen' in de vorm van een 'converteerbare lening' dat ze erna naar mij probeerde te verkopen als mensen de kans geven 'eigendom te nemen in een deel van het bedrijf'.
Zowel zijzelf als d'r dummy Yentl Wiersma zijn van mening dat schizofrenie niet veel anders is dan trans zijn en duld dan ook met name van ons als transgenders geen tegenspraak waarbij ze 'lacht' om onze 'hypocritie'.
Haar 'levensbeschouwing' zo diepgaand dat ze dingen schrijft als 'toen de bolshewieken m'n lichaam doorboorden' en een oproep in kranten laat plaatsen met veel bombarie over het aanpassen van artikel 1 naar verdraagzaamheid met de valse achternamen 'Romanov van Oranje Nassau' terwijl ze over de overdracht van patiënten heeft getekend als YAHWEH Visser.
Stepwork heeft de zonnekoning maar GHC heeft duidelijk wat meer in huis.
Gebruikersavatar
Josh
Berichten: 389
Lid geworden op: 13 okt 2021, 15:23
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Voorburg

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Josh »

Naar aanleiding van de poll en ook de discussie hier, zal ik een aantal punten delen uit het gesprek die ik via Teams heb gehad met Anastasia (Visser).
Voor degenen die ook interesse hebben in meer informatie kunnen een afspraak maken via de website van genderhealthcare.com onderaan de pagina. Je kan dan via Teams al je vragen stellen in een gesprek van 30 minuten.

Onderstaande een samenvatting van mijn gesprek met algemene informatie die voor zover ik weet gedeeld kan worden:
  • Sinds vorige week zijn de clientendossiers van Stepwork overgenomen
  • Op de wachtlijst zijn officieel 475 wachtenden, de wachtlijst is momenteel gesloten en nieuwe cliënten kunnen zich niet aanmelden
  • Het huidige doel op de korte termijn is om van genderhealthcare.com een erkende GGZ-instelling te maken, waarbij gemiddeld 40 intakes per maand gedaan kunnen worden.
  • De verwachtte wachttijd vanaf het moment dat je op de wachtlijst staat is gemiddeld 12 maanden op basis van deze 40 intakes per maand
  • Indien mogelijk qua capaciteit, is de doelstelling om uiteindelijk op te schalen naar 120 intakes per maand waardoor de wachttijd aanzienlijk verkort kan worden
  • Er wordt hoogstwaarschijnlijk een aansluiting gemaakt op zorgdomein
  • Op de korte termijn wordt er gekeken naar samenwerking met artsen binnen Nederland en worden de samenwerkingsverbanden die tussen Stepwork en artsen/psychologen reeds bestonden gepoogd over te nemen; Uiteindelijk zoals de site ook vermeldt wenst genderhealthcare interne artsen (endo) aangesteld te hebben
  • Na de eerste intake wordt er een (voorlopige) indicatiestelling gemaakt met een daar bijbehorende traject nummer van 1-4.
    • 1 verkort traject: Er bestaan geen comorbiditeiten of verminderde beslissingsbekwaamheid, je weet al grotendeels hoe je de transitie wilt invullen en dit zal je dan ook samen met de behandelaar gaan doen zodat je jouw eigen zorg kan afstemmen.
    • 2 behoefte aan meer reflectie: Er bestaan geen comorbiditeiten of verminderde beslissingsbekwaamheid, maar je hebt zelf behoefte aan meer reflectie
    • 3: Er bestaan comorbiditeiten, dit moet onderzocht worden of dit niet een factor is en/of een probleem vormt voor je transitietraject
    • 4: Verminderde autonomie/beslissingsbekwaamheid; Mogelijk dat er gekeken moet worden dat er in overleg met omgeving of reeds bestaande behandelaren/maatschappelijke werkers verdere stappen ondernomen kunnen worden
  • Na de indicatiestelling en ervan uitgaande dat je in 1 of 2 zit, dan is het gemiddelde traject 8 weken met 4 sessies, waarna je kunt starten met hormonen eventueel
  • Het idee is om te gaan samenwerken met psychologen uit andere praktijken voor opschaling; Deze psychologen worden opgeleid voor zover nodig om de indicatiestelling te (mogen) doen
  • Voor degenen onder ons die interesse hebben in borstverwijdering: Er wordt contact gelegd met Dr. van Loenen voor mogelijke samenwerkingsverbanden. Van Loenen heeft hierin haar interesse reeds geuit wat ik begreep
  • Er wordt actief gesproken met de zorgverzekeraars over samenwerkingsverbanden
  • Er wordt ook actief gewerkt aan mogelijkheden voor samenwerkingen met België (Gent en nog een plek die ik even vergeten ben) en Duitsland (München dacht ik). Hier wordt ook over gesproken met de zorgverzekeraars
Het telefoonnummer van genderhealthcare: 020-2442020 kun je ook op whatsapp benaderen om vragen te stellen.

Voor degenen die willen weten wanneer de wachtlijsten weer open gaan voor nieuwe cliënten kunnen een e-mail sturen naar [email protected] met je wettelijke naam, eventuele gekozen naam en geboortedatum. Dan krijg je waarschijnlijk Q1 2022 een bericht terug met documenten die je ingevuld moet retourneren en het verzoek om een verwijzingsbrief van je huisarts te regelen (hopelijk dat dit mogelijk wordt via Zorgdomein) voordat je op de wachtlijst gezet kan worden.

Hoop dat jullie hier wat aan hebben.
11-10-21 Wachtlijst VUMC
2-12-21 Wachtlijst PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
19-3-24 Intake hysto
8-)
Julhan99
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jun 2020, 18:09
Gender: Vrouw

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Julhan99 »

"Ik vind ‘levensovertuiging’ wel erg ruim uitgelegd. Bovendien vind ik het wel relevant: een onvoorwaardelijk aan het Vaticaan gehoorzamende katholiek of een bevindelijk gereformeerde aan het hoofd van een genderkliniek lijkt me geen goede zaak."

Persoonlijk vind ik er nogal een verschil zitten tussen iemand die gehoorzaam volgend is aan een stichtelijke instelling met diverse regels, ge- en verboden en iemand die geloof stelt in reïncarnatie en verder aan niemand daarover verantwoording af hoeft te leggen of de door een directie ingestelde set aan regels hoeft te volgen.
Rutka
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 nov 2021, 23:51
Gender: Vrouw

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Rutka »

Ik vind niet dat denken dat je zo sterk gerelateerd bent aan de Russische tsarenfamilie en het Nederlandse koningshuis dat je je namen daarin gaat wijzigen daadwerkelijk een "geloofsovertuiging" is. Dat is eerder een betrekkingswaan gecombineerd met een grootheidswaan. Het is natuurlijk klassiek, vaak worden er grappen gemaakt over psychiatrische patiënten die denken dat ze Napoleon of Jezus zijn. De bipolaire schrijver Maarten Biesheuvel dacht dan weer dat Karel van het Reve God was en hijzelf kon vliegen. Zien we ook niet als geloofsovertuiging. https://eenvandaag.avrotros.nl/item/gek ... en-heuvel/
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Brownie »

Annabel schreef: 29 okt 2021, 14:03 En wat ik zo vond is de DGA zelf een ervaringsdeskundige!
Hoi Annabel, waar had je gevonden dat Visser ervaringsdeskundige is? Als het waar is dat zij ervaringsdeskundige is, zouden we dan niet blij moeten zijn dat er eindelijk eens iemand 'van ons' aan het roer staat?

Of heeft deze ervaringsdeskundige misschien een iets té flexibele geest naar onze zin. Hoe serieus kan men onze claim dat wij in een ander lichaam zitten nog nemen als één van ons doorslaat buiten de grenzen van het geslacht naar de grenzen van tijd en ruimte?
Lisa1973 schreef: 11 nov 2021, 11:34 Stepwork heeft de zonnekoning maar GHC heeft duidelijk wat meer in huis.
:wship: Maar mij lijkt het vooral een kwestie van beoordelen of dit bedrijf in staat is te leveren, en als Visser dat kan dan heb ik geen bezwaar tegen YAHWEH of Willem of wat dan ook. Zolang ze zakelijk maar niet uit de bocht gaat vliegen. Wij hebben daar (terecht) onze vraagtekens bij, dus het is verrassend dat er een akkoord komt voor deze overname vanuit de verzekeraars. Iets wat @lise goed heeft verwoord. Het lijkt me dan zeker goed dat ieder van ons daar een kritische brief over stuurt naar onze verzekeraar. Het lijkt mij namelijk belangrijk dat de verzekeraars er in ieder geval bovenop zullen zitten de komende jaren, zodat het niet nog eens zo uit de hand kan lopen.

Want ik begrijp waarom de verzekeraars hierin mee gaan. Het alternatief is namelijk dat deze zorgaanbieder verdwijnt en dat dan heel veel mensen in de kou staan. Wat mij vooral opvalt is dat er zich blijkbaar geen andere- en meer geschikte partijen hebben gemeld, terwijl deze tak van sport inmiddels toch best lucratief moet zijn. Wat ik bedoel: misschien heb je wel iemand met een bepaalde mate van grootheidswaanzin nodig om de chaos van Stepwork aan te pakken? Iemand die er met hart en ziel voor gaat en precies de juiste dingen aan elkaar weet te knopen, en het zou best eens kunnen dat Visser dat is. Ik hoop oprecht dat het dit bedrijf gaat lukken. De kans dat het mislukt lijkt mij in ieder geval onnoemlijk groot, dus lijkt het mij ook verstandig dat ze voorsorteren op een volgend faillissement.

Dat hoeft niet te betekenen dat het doel is om ons te gebruiken en dan failliet te gaan. Ik ken Visser niet. Als ik het goed begrijp runt Visser al een tijdje een uitzendbureau. Zijn daar misstanden bekend? Zo niet, dan denk ik niet dat we bij voorbaat al moeten uitgaan van een Lucien of Tanja.

De rekensom in het bericht van @josh is een beetje onbegrijpbaar, ik denk dat je bedoelde dat er 475 mensen in behandeling zijn, en 1350 cliënten op de wachtlijst (zie een eerder bericht hier). Q1 2022 is in ieder geval een te optimistische inschatting voor een bedrijf dat nu nog geen GGZ-instelling is en dan eerst al 1800+ clienten moet wegwerken zodra ze dit wel zijn.

Ik neem aan dat Visser hier ook mee leest. Wat ik me afvraag nav van josh zijn bericht: Wat is beslissingsbekwaamheid, is dat iets anders dan wilsbekwaamheid? Wie gaat dit - en de comorbiditeiten - bepalen? Dat kan namelijk alleen een arts doen voor zover ik weet. Dat klopt niet met dat ik lees deze 'uiteindelijk' aan te stellen. En waarom is er bij optie 1 een traject van 8 weken als ze juist voor informed consent gaan. Dan kan het korter en kunnen dus de wachtlijsten sneller worden weggewerkt. Zie ook de discussie elders (wachtlijst AUMC).
Gebruikersavatar
Josh
Berichten: 389
Lid geworden op: 13 okt 2021, 15:23
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Voorburg

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Josh »

Brownie schreef: 19 nov 2021, 18:37
De rekensom in het bericht van @josh is een beetje onbegrijpbaar, ik denk dat je bedoelde dat er 475 mensen in behandeling zijn, en 1350 cliënten op de wachtlijst (zie een eerder bericht hier). Q1 2022 is in ieder geval een te optimistische inschatting voor een bedrijf dat nu nog geen GGZ-instelling is en dan eerst al 1800+ clienten moet wegwerken zodra ze dit wel zijn.

Ik neem aan dat Visser hier ook mee leest. Wat ik me afvraag nav van josh zijn bericht: Wat is beslissingsbekwaamheid, is dat iets anders dan wilsbekwaamheid? Wie gaat dit - en de comorbiditeiten - bepalen? Dat kan namelijk alleen een arts doen voor zover ik weet. Dat klopt niet met dat ik lees deze 'uiteindelijk' aan te stellen. En waarom is er bij optie 1 een traject van 8 weken als ze juist voor informed consent gaan. Dan kan het korter en kunnen dus de wachtlijsten sneller worden weggewerkt. Zie ook de discussie elders (wachtlijst AUMC).
Ik zal het proberen te verduidelijken.

Dit zijn de cijfers die Visser zelf heeft genoemd in het gesprek. Zij gaf ook duidelijk aan dat de genoemde 1350 cliënten op de wachtlijst een onjuiste berichtgeving is. Volgens Visser zelf staan er officieel 475 op de wachtlijst. Buiten de cliënten die reeds in behandeling zijn. De wachtlijst gaat naar verwachting Q1 2022 weer open.

Wat betreft beslissingsbekwaamheid en comorbiditeiten: Een multidisciplinair team zal dit gaan vaststellen. Met beslissingsbekwaamheid wordt bedoeld dat de persoon in kwestie in staat is om zelf beslissingen te kunnen/mogen nemen. Het is inderdaad hetzelfde als wilsbekwaamheid.

Het aanstellen van een arts betreft een endocrinoloog binnen Genderhealthcare zelf ipv dat er wordt samengewerkt met endocrinologen in het netwerk.

Informed consent bestaat in Nederland niet. Het wordt wel zo genoemd op de website, maar hiermee wordt bedoeld dat Genderhealthcare samen met jou gaat kijken naar de beste behandeling waar jij ook inspraak op hebt en welke route/snelheid bepaal jij zelf. Dit in tegenstelling tot de generieke trajecten. Maar vooralsnog zal geen één verzekeraar in Nederland een behandeling vergoeden op basis van informed consent. Er zal eerst een diagnose van genderdysforie gesteld moeten worden.

Nog een toevoeging: Visser heeft haar behandeling / operaties in het buitenland gedaan.
11-10-21 Wachtlijst VUMC
2-12-21 Wachtlijst PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
19-3-24 Intake hysto
8-)
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Irene_de_Vreede »

Josh schreef: 19 nov 2021, 20:15
Brownie schreef: 19 nov 2021, 18:37
I Genderhealthcare samen met jou gaat kijken naar de beste behandeling waar jij ook inspraak op hebt en welke route/snelheid bepaal jij zelf. Dit in tegenstelling tot de generieke trajecten.
Ik haal deze (halve) zin er even uit, waar is hier de tegenstelling met een traject via AUMC ed.? Volgens mij is dit zo ongeveer de exacte omschrijving zoals het bij AUMC gaat.
Irene
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Emma »

Brownie schreef: 19 nov 2021, 18:37
Dat hoeft niet te betekenen dat het doel is om ons te gebruiken en dan failliet te gaan. Ik ken Visser niet. Als ik het goed begrijp runt Visser al een tijdje een uitzendbureau. Zijn daar misstanden bekend? Zo niet, dan denk ik niet dat we bij voorbaat al moeten uitgaan van een Lucien of Tanja.
Over dat eerste: helemaal eens.

Dat uitzendbureau runnen, dat was ooit. Gendertalent was een stichting opgezet door FNV, COC en TNN om wat aan de arbeidsmarktpositie van transgender personen te doen. Dat leek in eerste instantie succesvol, maar op een gegeven moment werd de structuur van de stichting veranderd en werden de activiteiten naar een BV met dezelfde naam overgeheveld. Later is de stichting omgekat naar de Catharina Anastasia Foundation, iets wat niets meer te maken heeft met het oorspronkelijke doel. Ergens in dit traject heeft de FNV de handen er van af getrokken, die verklaring is nog te vinden op de site van FNV Roze Netwerk: https://www.netwerkrozefnv.nl/fnv-verbr ... dertalent/. Een beetje bitter klinkt die verklaring wel.

De BV Gendertalent, en alle andere BVs eromheen waren tot eind september leeg. Van Gendertalent BV is in september dit jaar de balans van 2019 gedeponeerd, daar stond nog 280 euro op. Verder heb ik uit eerste hand vernomen dat Visser gezegd heeft dat het vooral te doen was om de 6000 euro subsidie per bemiddeling die je van het UWV krijgt op te strijken. Mensen aan passend werk helpen was geen doel op zich. Maar het bedrijf is dus na een paar jaar toch al op sterven na dood. Er werken volgens de KvK nul personen, en ook bij alle andere BVs waren twee weken geleden geen andere werknemers dan de enige UBO ("Ultimate Beneficiary Owner") Visser te vinden. En dit zou het vestigingsadres moeten zijn: https://goo.gl/maps/RCYXKNjdfkjVZQMx6.

Dus nee, kwade opzet is absoluut niet aan te tonen. Maar Visser is geen begenadigd ondernemer, die staart zich blind op een bedrijfsstructuur met gewichtige posities. De enige conclusie die ik kan trekken is dat Stepwork is opgenomen in een web van brievenbusfirma's met een dubieuze reputatie en een meer dan dubieuze financiele positie.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]