Nieuwe chat! Zie dit topic.

Poll: overname Stepwork door Genderhealthcare

Psychologen en procedures

Heb je vertrouwen in Genderhealthcare, het bedrijf dat Stepwork heeft overgenomen?

Ja, absoluut
1
2%
Ja, met voorbehoud
4
8%
Ik twijfel
10
19%
Nee, ik denk het niet
11
21%
Nee, echt niet
26
50%
 
Totaal aantal stemmen: 52

Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Poll: overname Stepwork door Genderhealthcare

Bericht door Emma »

Okee, laten we er maar eens een poll van maken. Er zijn te veel redenen om te twijfelen, of om ja of nee te zeggen. Je mag natuurlijk wel een toelichting geven, al hoeft dat natuurlijk niet. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je twijfelt maar al zo lang op een wachtlijst staat dat je de luxe niet hebt om nee tegen ze te zeggen, of dat je alle ophef juist onzin vindt en dat de nieuwkomer een kans moet krijgen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Poll: overname Stepwork door Genderhealthcare

Bericht door Ylse »

Ik denk dat ik mijn bedenkingen wel elders op dit forum heb aangegeven.

Ik schat zomaar in dat dit een enorm luchtkasteel is
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Re: Poll: overname Stepwork door Genderhealthcare

Bericht door EmilyFara »

Ik heb ja gestemd, en ik geloof ik de enige. Mijn beredenering is dit. Slechter dan dat het nu geregeld is in NL kan het gewoon niet zijn. En als we vanuit die standaard gaan denken dan heeft iedere upstart bij mij meer vertrouwen dan de instanties die nu bezig zijn. Ik heb in de afgelopen 25 jaar geen gebruik gemaakt van de gezondheidszorg door mijn depressie, alleen van spoed zorg. Maar nu ik reguliere zorg nodig heb vraag ik me af waar ik in godsnaam zorgverzekering voor betaal. Dus als een nieuwe upstart, ongeacht de achtergrond, probeert om het toch wat vooruit te zetten kan ik niets anders hebben dan hoop dat er misschien toch iets de goeie kant uit gaat. En misschien dat er geld geroken word zodat meer bedrijven het gaan proberen.
Dat gezegd, ik heb wel mijn bedenkingen, en zal niet heel mijn hoop gooien op alleen dit. Maar alles is beter dan niets.
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Poll: overname Stepwork door Genderhealthcare

Bericht door Marica »

Ik heb mijn twijfels, maar had eigenlijk al vanaf het begin het idee dat Stepwork het niet kon bijbenen, die enorme groei in aanvragen voor hulp. Ik kwam bij ze binnen toen ze een 3 maanden wachtlijst hadden. Ja je moest wel zelf achter dingen aan blijven gaan, maar alles is toch goed gekomen. Ik heb al mijn verwijzingen gekregen en sta op de rol bij Dr Kanhai. Dat Stepwork falliet is gegaan veranderd daar ook niets meer aan. Nu ze overgenomen zijn, is dan alleen maar goed nieuws, want die zorg blijft gewoon heel hard nodig.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Josh
Berichten: 389
Lid geworden op: 13 okt 2021, 15:23
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Voorburg

Re: Poll: overname Stepwork door Genderhealthcare

Bericht door Josh »

Ik heb Ja, met voorbehoud gestemd.

Voornamelijk gebaseerd op een meeting die ik met Anastasia (Visser) heb gehad afgelopen zaterdag (je kan via de website zelf een meeting inplannen die via Teams wordt gedaan) en zij wel naar mijn idee duidelijke antwoorden kon geven op een hoop vragen die ik had. Ik heb mij ook op de informatielijst gezet mochten de wachtlijsten weer open gaan daar dan wil ik er ook op gezet worden. En ik blijf ook op de wachtlijst bij VU.

Daarnaast ben ik het eens met @EmilyFara. Als het toch overal al een zooitje is, waarom zouden we dan niet gebruik maken van genderhealthcare.com zolang het aanbod geldt en je misschien eerder aan de beurt bent?

Ik heb voor de grap bij mijn huidige zorgverzekering (Ditzo) eens geprobeerd gebruik te maken van wachtlijstbemiddeling. Ze geven daar al direct het antwoord:
103 weken, wat een lange wachttijd zeg. Helaas kunnen wij niets voor je betekenen. Wij hebben geen invloed op de wachtlijst. Wij zouden enkel kunnen bemiddelen in het op zoek gaan naar een andere zorgverlener. Maar zoals je misschien wel weet is het aanbod zeer beperkt in genderpoli's. Hierom kunnen wij niet bemiddelen. Het spijt me je niets anders te kunnen mededelen. Mocht je voor nu nog vragen hebben dan hoor ik het graag.
Oftewel, de plicht die de zorgverzekeraar heeft om ervoor te zorgen dat je tijdig zorg krijgt voldoen zij bij voorbaat al niet aan omdat ze zelf al toegeven dat het aanbod te beperkt is.

Er is een groot probleem gecreëerd in transgenderzorg door meerdere betrokken partijen die geen noodzaak zien om hier op korte termijn een oplossing voor te bieden.

Dat er dan bedrijven worden opgericht om hiervan te profiteren, vind ik een logisch gevolg en misschien dat dit uiteindelijk ook een prikkel geeft voor anderen om soortgelijke BV's op te zetten. Misschien als we een wildgroei aan kleinere bedrijfjes krijgen, dan kunnen de politiek en zorgverzekeraars er ook niet meer omheen om serieuzer ermee om te gaan. Bovendien zou dit ook de discussie over de huidige transgenderzorg standaarden kunnen openen.
In de VS werken ze met informed consent bijvoorbeeld, maar hier wordt daar absoluut niet eens over nagedacht of gesproken voor zover ik weet.

Uiteindelijk biedt genderhealthcare.com een mogelijke oplossing of alternatief. Het is goed om skeptisch te zijn, maar ik denk dat ik erin ga met de mentaliteit van we zien wel waar het schip strandt.
11-10-21 Wachtlijst VUMC
2-12-21 Wachtlijst PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
19-3-24 Intake hysto
8-)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Poll: overname Stepwork door Genderhealthcare

Bericht door Emma »

Josh schreef: 15 nov 2021, 20:01Het is goed om skeptisch te zijn, maar ik denk dat ik erin ga met de mentaliteit van we zien wel waar het schip strandt.
Ik denk dat je daar, voor jou persoonlijk, hewoon gelijk in hebt. Ik ben vooral skeptisch omdat áls het schip strandt, er te veel mensen te veel hoop op hebben gevestigd, en velen daarvan zijn niet zo veerkrachtig als jij... daarom zie ik liever een partij die de financiën niet met crowdfunding op peil probeert te krijgen, een bedrijfsstructuur die vertrouwen uitstraalt in plaats van risico's vijfdubbel af te dekken en een directie die ook in het echt uit meer dan één persoon bestaat, en dat die personen ervaring hebben in het draaiend houden van een zorginstelling.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Josh
Berichten: 389
Lid geworden op: 13 okt 2021, 15:23
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Voorburg

Re: Poll: overname Stepwork door Genderhealthcare

Bericht door Josh »

Emma schreef: 15 nov 2021, 22:01
Josh schreef: 15 nov 2021, 20:01Het is goed om skeptisch te zijn, maar ik denk dat ik erin ga met de mentaliteit van we zien wel waar het schip strandt.
Ik denk dat je daar, voor jou persoonlijk, hewoon gelijk in hebt. Ik ben vooral skeptisch omdat áls het schip strandt, er te veel mensen te veel hoop op hebben gevestigd, en velen daarvan zijn niet zo veerkrachtig als jij... daarom zie ik liever een partij die de financiën niet met crowdfunding op peil probeert te krijgen, een bedrijfsstructuur die vertrouwen uitstraalt in plaats van risico's vijfdubbel af te dekken en een directie die ook in het echt uit meer dan één persoon bestaat, en dat die personen ervaring hebben in het draaiend houden van een zorginstelling.
Daar heb je ook zeker gelijk in inderdaad, voor velen zal het een grote domper zijn als het bedrijf niet kan leveren. Ik denk teveel vanuit mijn eigen referentiekader en spreid mijn kansen door op meerdere wachtlijsten te staan, en inderdaad ben ik veerkrachtiger dan anderen.
Ik weet niet hoe dat is voor anderen en hoe die erin staan. Bovendien weet ik ook niet hoe degenen die via Stepwork hier terecht komen behandeld gaan worden.

In dat opzicht, hoop ik ten zeerste dat er zorgvuldig wordt omgegaan met deze personen.
11-10-21 Wachtlijst VUMC
2-12-21 Wachtlijst PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
19-3-24 Intake hysto
8-)
Shiv
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 sep 2021, 22:42
Gender: Trans MtF

Re: Poll: overname Stepwork door Genderhealthcare

Bericht door Shiv »

Ik ben in contact met de onderzoeks journalist die ook de zaak van Compass heeft onderzocht. Deze zijn zeer geinteresseerd naar mensen die hun verhaal willen delen inzake de voortgang en historie van Stepwork.. Ze heet Jolien de Vries ( nee niet van Peter R de Vries ) ze is bereikbaar op email adres: [email protected]

Elk contact en verhaal zal zeer helpen in het onderzoek naar de gang van zaken bij Stepwork en de nieuwe eigenaar. Jolien zal elk verhaal geheim houden en ze zal niks publiceren zonder er van te voren toestemming voor gevraagd te hebben.
Anne Voss
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 nov 2016, 22:03
Gender: Trans MtF

Re: Poll: overname Stepwork door Genderhealthcare

Bericht door Anne Voss »

Nou, nee, duidelijk niet. Drie keer is scheepsrecht denk ik dan maar, nadat ik eerst bij Psycho Informa zat - dat failliet ging - toen bij Stepwork terecht kwam - dat failliet ging. Ga ik nu, wijs geworden, VOORAL niet in zee met een bedrijf waarvan de directeur zichzelf Catharina Anastasia Romanov(a) noemt en ondertekent met mej. drs. Y.A.H.W.E.H. Visser. (Voor diegenen die het niet weten. Yaweh is "de naam van G'd" . Ze mag alle namen kiezen die ze wil hoor, maar iemand die deze namen kiest doet voor mij af.
Ik wacht wel even nog zo'n twee jaar voordat ik bij VUMC terecht kan. Al dat ge-cowboy /cowgirl ben ik wel klaar mee.
Shiv
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 sep 2021, 22:42
Gender: Trans MtF

Re: Poll: overname Stepwork door Genderhealthcare

Bericht door Shiv »

Anne Voss schreef: 17 nov 2021, 20:01 Nou, nee, duidelijk niet. Drie keer is scheepsrecht denk ik dan maar, nadat ik eerst bij Psycho Informa zat - dat failliet ging - toen bij Stepwork terecht kwam - dat failliet ging. Ga ik nu, wijs geworden, VOORAL niet in zee met een bedrijf waarvan de directeur zichzelf Catharina Anastasia Romanov(a) noemt en ondertekent met mej. drs. Y.A.H.W.E.H. Visser. (Voor diegenen die het niet weten. Yaweh is "de naam van G'd" . Ze mag alle namen kiezen die ze wil hoor, maar iemand die deze namen kiest doet voor mij af.
Ik wacht wel even nog zo'n twee jaar voordat ik bij VUMC terecht kan. Al dat ge-cowboy /cowgirl ben ik wel klaar mee.
Verstandig besluit. Bregje is nou niet de meest stabiele persoon....