Nieuwe chat! Zie dit topic.

GenderGP

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Re: GenderGP

Bericht door EmilyFara »

noahh schreef: 29 nov 2021, 23:10
EmilyFara schreef: 26 nov 2021, 19:36

Ey, geen transman maar transvrouw, maar ik ben net begonnen bij GenderGP en hun reactie was een stuk positiever dan dat ik bij genderklinieken in Nederland heb gehad. Wel duur, maar tot nu toe positief. Volgende week intake gesprek, maar so far so good.

Mijn huisarts is akkoord gegaan met het overnemen van het voorschrijven van de hormonen zodat het via zorgdomein gaat en via de lokale apotheek. Mijn huisarts is ook niet bekend met hormonen en waar naar gekeken moet worden met de waardes. Ik ben daardoor even gaan navragen bij VUMC (of AUMC), en het blijkt dat ze een contact nummer en adres hebben waarbij huisartsen direct met gender endocrinologen raad kunnen vragen. Dit ook voor mensen die niet bij hun in behandeling zijn. Dat ga ik binnenkort aan mijn huisarts overhandigen. Dit is niet iets wat erg bekend lijkt te zijn. Tenminste, ik wist het niet.
Oh wow! Dat ze een nummer hebben om dingen te vragen wist ik niet, toen ik het VU mailde kreeg ik alleen te horen dat ze niks over gendergp wilde zeggen, maar misschien heb ik de verkeerde vraag gesteld.

Zou je misschien, als je dat niet erg vindt natuurlijk, de contactinformatie kunnen doorgeven? Denk dat mijn huisarts dat wel fijn zou vinden.
Geen probleem, stuur maar een berichtje en dan zal ik het daar in zetten <3
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
Frederieke
Berichten: 829
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: GenderGP

Bericht door Frederieke »

In plaats van de ‘buitenland’ route kun je je sinds vandaag ook weer inschrijven bij Psytrans. Gewoon in Nederland. Zorg wel dat je een restitutie verzekering afsluit maar dat is een no-brainer.
Gebruikersavatar
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Re: GenderGP

Bericht door EmilyFara »

Heb me net ingeschreven, 4 maanden wachttijd. Maar ze hebben weer een aanname stop. 1 Januari misschien weer voor wie het niet voor elkaar heeft kunnen krijgen.
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
MichaelV
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 nov 2021, 14:21
Gender: Trans FtM

Re: GenderGP

Bericht door MichaelV »

Klopt, stond vanmorgen al aanname stop- of is het je gelukt ergens daartussen :D
13-07-2021 | Aanmelding GenderGP
06-09-2021 | Begonnen aan T
01-04-2022 | Aanmelding PsyTrans
MarshMall0w
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 aug 2020, 11:04
Gender: Non-binair

Re: GenderGP

Bericht door MarshMall0w »

Hey!

Zelf zit ik ook al een half jaar bij genderGP, ik ben echt enorm tevreden over deze organisatie! Zit nu aan de sustanon, en via hun heb ik ook de mastectomie operatie bij van Loenen kunnen regelen. Echt hele fijne mensen ook, als er wat is krijg je snel reactie etc.
MichaelV
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 nov 2021, 14:21
Gender: Trans FtM

Re: GenderGP

Bericht door MichaelV »

MarshMall0w schreef: 03 dec 2021, 20:12 Hey!

Zelf zit ik ook al een half jaar bij genderGP, ik ben echt enorm tevreden over deze organisatie! Zit nu aan de sustanon, en via hun heb ik ook de mastectomie operatie bij van Loenen kunnen regelen. Echt hele fijne mensen ook, als er wat is krijg je snel reactie etc.
Wat leuk om te horen! Heb je de mastectomie vergoed kunnen krijgen of zelf betaald?
13-07-2021 | Aanmelding GenderGP
06-09-2021 | Begonnen aan T
01-04-2022 | Aanmelding PsyTrans
MarshMall0w
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 aug 2020, 11:04
Gender: Non-binair

Re: GenderGP

Bericht door MarshMall0w »

Jaaa zeker! Heb deze vergoed kunnen krijgen gelukkig!

MichaelV schreef: 04 dec 2021, 10:24
MarshMall0w schreef: 03 dec 2021, 20:12 Hey!

Zelf zit ik ook al een half jaar bij genderGP, ik ben echt enorm tevreden over deze organisatie! Zit nu aan de sustanon, en via hun heb ik ook de mastectomie operatie bij van Loenen kunnen regelen. Echt hele fijne mensen ook, als er wat is krijg je snel reactie etc.
Wat leuk om te horen! Heb je de mastectomie vergoed kunnen krijgen of zelf betaald?
MichaelV
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 nov 2021, 14:21
Gender: Trans FtM

Re: GenderGP

Bericht door MichaelV »

MarshMall0w schreef: 04 dec 2021, 13:17 Jaaa zeker! Heb deze vergoed kunnen krijgen gelukkig!

MichaelV schreef: 04 dec 2021, 10:24
MarshMall0w schreef: 03 dec 2021, 20:12 Hey!

Zelf zit ik ook al een half jaar bij genderGP, ik ben echt enorm tevreden over deze organisatie! Zit nu aan de sustanon, en via hun heb ik ook de mastectomie operatie bij van Loenen kunnen regelen. Echt hele fijne mensen ook, als er wat is krijg je snel reactie etc.
Wat leuk om te horen! Heb je de mastectomie vergoed kunnen krijgen of zelf betaald?
Dat is chil!
Heb er een aantal aanvullende vragen over als je het niet erg vind :)
Namelijk: bij welke zorgverzekeraar zit je? En had je ook een second opinion nodig? Van Loenen vertelde mij vorige week dat alleen de verwijzing van GenderGP niet voldoende is en dat ik dus een MDO nodig heb van een genderteam in Nederland.
13-07-2021 | Aanmelding GenderGP
06-09-2021 | Begonnen aan T
01-04-2022 | Aanmelding PsyTrans
Gebruikersavatar
noahh
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 nov 2021, 14:00
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: GenderGP

Bericht door noahh »

EmilyFara schreef: 03 dec 2021, 15:43 Heb me net ingeschreven, 4 maanden wachttijd. Maar ze hebben weer een aanname stop. 1 Januari misschien weer voor wie het niet voor elkaar heeft kunnen krijgen.
Waar kan je zien wanneer ze weer aanmeldingen aannemen?
1 maart: Aanmelding PsyTrans
19 mei: Intake PsyTrans
25 juli: Aanmelding / eerste consult GenderGP
13 september: Consult Dr. van Loenen
15 september: Start T via GenderGP
21 oktober: Second opinion
20 maart: Mastectomie van Loenen
Frederieke
Berichten: 829
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: GenderGP

Bericht door Frederieke »

Simpel, altijd de eerste dag van de nieuwe maand checken. Dus 1 januari kun je alvast in de agenda zetten 😇.