Nieuwe chat! Zie dit topic.

X in paspoort

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Gebruikersavatar
sammy
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 okt 2020, 13:48
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/die

Re: X in paspoort

Bericht door sammy »

Hopen dat er wat uit komt met hoger beroep!
Idd zou het gek zijn, dat het uit maakt waar je geboren bent, of je een X kan krijgen of niet.

Wat een gedoe is het ook.
~~~~~~~~~~~
Sammy hij/die
Gebruikersavatar
Theunix
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 mei 2020, 16:09
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Meteren

Re: X in paspoort

Bericht door Theunix »

Kennismaking met Kim gehad.

Het is allemaal meer versplinterd dan je denk. Ik woon in Haarlem, dus mijn rechtzaak loopt via de rechtzaal in Haarlem. Volgens Kim is er 1 zaal die moeilijk doet en vraagt om een deskundigeverklaring: Haarlem. Fun fact, een deskundigeverklaring is volgens de wet niet perse nodig. Nu heb ik wel geluk dat Kim dit van te voren weet omdat er al eerder een zaak in Haarlem was die om een deksundigeverklaring vroeg.
Daarnaast is Haarlem nog 1 van de traagste zalen betreft behandeltijd.... -.-

Gelukje voor mij is dat ik morgen mijn diagnostiek heb. Mijn psycholoog verwacht dan ook dat einde van deze maand de "diagnose" kan worden gesteld. Dus ik kan in januari een deskundige verklaring krijgen als dat allemaal goed gaat.

But Daaammnnn.... het is niet zo makkelijk dan je denk, nou jha, het is gewoon heel omslachtig. Lets fight the cistem.
Non-Binair Trans (AMAB) - Pronouces: Die/Diens

05/03/20 - Start traject bij De Vaart
14/12/21 - Start Laser ontharen/elektrisch epileren
03/07/22 - X in het paspoort
04/07/22 - Start HRT via Gender Clinic
27/07/23 - Start Traject MKV (vaginaplastiek)
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jan 2016, 12:47
Gender: Non-binair
Locatie: Friesland

Re: X in paspoort

Bericht door Roland »

Vervelend om te horen DaphneT, gelukkig is het mogelijk om zon verklaring te krijgen.

Ik heb gisteren met Kim gesproken, we hebben besloten om ook maar een deskundigeverklaring toe te voegen, omdat rechtszaken Leeuwarden dus X afwijst. Maar mijn voorgeschiedenis en zaak is sterk. Maar ik moet er zelf uitgaan dat het hoger beroep gaat worden.
Nu is het maar afwachten hoe snel VU hierop reageert.
Leeuwarden werkt sneller, maar daarna hoger beroep, en ook nog 3 maand wachten zou het zo maar zijn dat het eind volgend jaar is voor mij :?
Het is erg ingewikkeld, en hangt dus ook af waar je woont..schijnbaar heeft dat invloed ofzo... :twisted:
Gebruikersavatar
sammy
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 okt 2020, 13:48
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/die

Re: X in paspoort

Bericht door sammy »

vervelend om te horen Daphne en Roland...
Ik hoop dat het uiteindelijk toch goed komt! Ik zal voor jullie duimen!!
~~~~~~~~~~~
Sammy hij/die
Gebruikersavatar
sammy
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 okt 2020, 13:48
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/die

Re: X in paspoort

Bericht door sammy »

Nu even een update over mij, want ik heb de uitspraak binnen!!
Al met 2 weken dus! Ik werd afgelopen zaterdag gebeld door kim dat de brief binnen is!
Die vertelde me dat alles is goedgekeurd. M'n naam en dat de geboorte akte word aangepast!

Betekend dat Kim's taak als advocaat erop zit.
Nu is het 3 maanden wachten (hoger beroeps termijn)
Na die drie maanden geeft de rechtbank opdracht aan de geboorte gemeente om de geboorte akte etc aan te passen.
En over 3,5 maand krijg ik brief van m'n gemeente dat ik een nieuw paspoort moet aanvragen!!

Dus ik ben erg blij!!

Nu moet ik zeggen dat mijn proces vrij soepel verliep, alleen dat de geboortegemeenteambtenaar moeilijk deed. Maar verder was het echt vrij soepel.
Iets wat ik iedereen gun!
~~~~~~~~~~~
Sammy hij/die
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: X in paspoort

Bericht door Brownie »

Theunix schreef: 02 dec 2021, 20:27
Gelukje voor mij is dat ik morgen mijn diagnostiek heb. Mijn psycholoog verwacht dan ook dat einde van deze maand de "diagnose" kan worden gesteld. Dus ik kan in januari een deskundige verklaring krijgen als dat allemaal goed gaat.

But Daaammnnn.... het is niet zo makkelijk dan je denk, nou jha, het is gewoon heel omslachtig. Lets fight the cistem.
Ik snap het heel goed als je die x zo graag wilt dat je bereid bent om door het hoepeltje te springen, helemaal. Maar als je echt wat systeem wilt vechten moet je vooral weigeren een verklaring te overleggen. Met een beetje geluk wordt het dan een cassatie waarin de rechtbank wordt opgedragen zich aan de wet te houden. Daar hebben velen na jou dan weer profijt van.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jan 2016, 12:47
Gender: Non-binair
Locatie: Friesland

Re: X in paspoort

Bericht door Roland »

sammy schreef: 06 dec 2021, 12:05 Nu even een update over mij, want ik heb de uitspraak binnen!!
Al met 2 weken dus! Ik werd afgelopen zaterdag gebeld door kim dat de brief binnen is!
Die vertelde me dat alles is goedgekeurd. M'n naam en dat de geboorte akte word aangepast!

Betekend dat Kim's taak als advocaat erop zit.
Nu is het 3 maanden wachten (hoger beroeps termijn)
Na die drie maanden geeft de rechtbank opdracht aan de geboorte gemeente om de geboorte akte etc aan te passen.
En over 3,5 maand krijg ik brief van m'n gemeente dat ik een nieuw paspoort moet aanvragen!!

Dus ik ben erg blij!!

Nu moet ik zeggen dat mijn proces vrij soepel verliep, alleen dat de geboortegemeenteambtenaar moeilijk deed. Maar verder was het echt vrij soepel.
Iets wat ik iedereen gun!
Gefeliciteerd sammy!
Gebruikersavatar
sammy
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 okt 2020, 13:48
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/die

Re: X in paspoort

Bericht door sammy »

Dankjewel Roland!
~~~~~~~~~~~
Sammy hij/die
Gebruikersavatar
Theunix
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 mei 2020, 16:09
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Meteren

Re: X in paspoort

Bericht door Theunix »

Brownie schreef: 06 dec 2021, 12:14
Theunix schreef: 02 dec 2021, 20:27
Gelukje voor mij is dat ik morgen mijn diagnostiek heb. Mijn psycholoog verwacht dan ook dat einde van deze maand de "diagnose" kan worden gesteld. Dus ik kan in januari een deskundige verklaring krijgen als dat allemaal goed gaat.

But Daaammnnn.... het is niet zo makkelijk dan je denk, nou jha, het is gewoon heel omslachtig. Lets fight the cistem.
Ik snap het heel goed als je die x zo graag wilt dat je bereid bent om door het hoepeltje te springen, helemaal. Maar als je echt wat systeem wilt vechten moet je vooral weigeren een verklaring te overleggen. Met een beetje geluk wordt het dan een cassatie waarin de rechtbank wordt opgedragen zich aan de wet te houden. Daar hebben velen na jou dan weer profijt van.
Ik ga de mogelijkheid even bekijken en onderzoeken. Kijken wat de advocaat erover zegt. Vind belangrijk dat meerderen mensen profijt ervan hebben. Maar ben ook eerlijk naar mijzelf, als het te lang duurt doe ik het niet en kies ik voor de snelste weg, want mijn eigen gezondheid gaat voor in dit geval.
Zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
Non-Binair Trans (AMAB) - Pronouces: Die/Diens

05/03/20 - Start traject bij De Vaart
14/12/21 - Start Laser ontharen/elektrisch epileren
03/07/22 - X in het paspoort
04/07/22 - Start HRT via Gender Clinic
27/07/23 - Start Traject MKV (vaginaplastiek)
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 331
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: X in paspoort

Bericht door San(ne) »

Brownie schreef: 06 dec 2021, 12:14
Theunix schreef: 02 dec 2021, 20:27
Gelukje voor mij is dat ik morgen mijn diagnostiek heb. Mijn psycholoog verwacht dan ook dat einde van deze maand de "diagnose" kan worden gesteld. Dus ik kan in januari een deskundige verklaring krijgen als dat allemaal goed gaat.

But Daaammnnn.... het is niet zo makkelijk dan je denk, nou jha, het is gewoon heel omslachtig. Lets fight the cistem.
Ik snap het heel goed als je die x zo graag wilt dat je bereid bent om door het hoepeltje te springen, helemaal. Maar als je echt wat systeem wilt vechten moet je vooral weigeren een verklaring te overleggen. Met een beetje geluk wordt het dan een cassatie waarin de rechtbank wordt opgedragen zich aan de wet te houden. Daar hebben velen na jou dan weer profijt van.
Tsja, daar moet je dan wel geld voor hebben. Om dat van een individu te verlangen vind ik wat veelgevraagd.
Echter, er zijn op dit moment wel mensen mee bezig. Zij willen niet het achterdeurtje gebruiken, maar stellen het hele systeem aan de kaak.

Ik weet even niet meer precies waar ik dat gezien heb. In elk geval is Storm Vogel, iemand die vaker in de openbaarheid treedt met kritische standpunten omtrent transgenderzorg (met name het VU), hier dacht ik mee bezig samen met een paar anderen.
Het duurt alleen nog wel even voordat hier iets uit gaat komen. Het kan enkele jaren duren, vanaf het begin van het proces, voordat de hoogste rechtbank uitspraak heeft gedaan.

Edit: hier staat daar iets over, heel globaal: https://www.transgenderinfo.nl/maak-een ... -mogelijk/