Klopt het wel wat ik denk?

Pas ik nou in een hokje of niet?
Robin90
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 nov 2021, 20:46
Gender: Non-binair

Re: Klopt het wel wat ik denk?

Bericht door Robin90 »

:cry: Dank jullie wel! :hbeat:
How can you be normal, when normal is subjective? Everbody’s normal is different :think:
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Klopt het wel wat ik denk?

Bericht door Eva »

Oh, en dan nog even over genderfluid, non-binair en andere aanduidingen, @Robin90. Vind je dat echt belangrijk? Ik echt niet. Je hoort gewoon niet bij de groep mensen die denken dat ze iets voor 100 procent zijn. Ik geloof daar ook niet zo in. Vanuit mijn gevoel is er eigenlijk niet veel verschil tussen genderfluid en non-binair. En nog wat van die aanduidingen. Kennelijk durf jij gewoon jezelf te zijn, vandaag niet helemaal zoals gisteren of morgen. Wees daar zuinig op :)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Robin90
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 nov 2021, 20:46
Gender: Non-binair

Re: Klopt het wel wat ik denk?

Bericht door Robin90 »

Eva schreef: 17 dec 2021, 14:23 Oh, en dan nog even over genderfluid, non-binair en andere aanduidingen, @Robin90. Vind je dat echt belangrijk? Ik echt niet. Je hoort gewoon niet bij de groep mensen die denken dat ze iets voor 100 procent zijn. Ik geloof daar ook niet zo in. Vanuit mijn gevoel is er eigenlijk niet veel verschil tussen genderfluid en non-binair. En nog wat van die aanduidingen. Kennelijk durf jij gewoon jezelf te zijn, vandaag niet helemaal zoals gisteren of morgen. Wees daar zuinig op :)
Voor mij voelt het als het tegenovergestelde en lijkt het tegelijkertijd ook erg op elkaar. Bij beide ene is het beide en de ander geen van beide. Ik raak nog meer in de war van mijn eigen gevoelens daardoor en wil ook gewoon tegen de buitenwereld kunnen zeggen dit is wat/wie ik ben en niet ik heb geen flauw benul van wat/wie ik ben. Het maakt mij niet uit wat het is maar ik wil het beestje bij de naam kunnen noemen
How can you be normal, when normal is subjective? Everbody’s normal is different :think:
Marian
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 jul 2021, 21:15
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Klopt het wel wat ik denk?

Bericht door Marian »

Robin90 schreef: 17 dec 2021, 10:56 Uniek genoeg ben ik al met mijn 13 psychische stoornissen en 12 jaar klinische opname.. ik zou het fijn vinden een keer wat minder uniek te zijn. En los van mijn stoornissen ergens bij te horen.. nu voelt het alsof ik alleen op de wereld sta en dat ik hier geen duidelijkheid over heb, maakt dat gevoel nog erger. Er is niemand die mij begrijpt en mij kan helpen wat betreft mijn psyche en het zou fijn zijn als ik dan in ieder geval weet dat er iets is waarin ik juist een keer niet uniek ben en mensen kunnen begrijpen dat het voor mij niet om het hokje of de acceptatie draait, maar om voor mezelf het gevoel te hebben dat ik ergens een keer bij hoor en niet uniek ben.
Ik hou er zelf niet van om mensen een label op te plakken en in hokjes te stoppen. Mijn advies is dan ook: laat die 13 psychische stoornissen van je afvallen. Laat het los en neem er afscheid van. En knoop het in je oren: Mensen die zichzelf zijn horen er gewoon helemaal bij!
Lauren79
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 jun 2020, 08:04
Gender: Non-binair

Re: Klopt het wel wat ik denk?

Bericht door Lauren79 »

Ben ik het helemaal mee eens. Laatst was er zo’n mooie documentaire over een nonbinair persoon wiens emdr traject werd gevolgd. “Jason “ heette die. Erg interessant. Een super intelligent persoon met ook bizar veel diagnoses. Diens kijk erop was ook heel leerzaam. Interessant om te kijken denk ik. Je zal er misschien wel herkenning en erkenning in vinden.
Weet je: jij bent jij. Gewoon wie jij bent. En je hoort al bij iemand . Altijd namelijk. Wij horen namelijk allemaal bij elkaar. We zijn mensen. Dat maakt ons een. Alleen omdat wij zo dualistisch denken: zwart/, goed/fout etc… gaan we vergelijken en oordelen. En zodra je gaat vergelijken ga je altijd scheef. Ooit omschreef iemand het zo mooi. We zijn als de kleuren op een prachtig schilderij. Al de kleuren bij elkaar vormen dat schilderij. Dat iedereen zijn eigenheid heeft, dat hoort. Zo niet, dan klopt het schilderij niet meer. Dus iedereen behoort zijn eigen kleur te hebben. Daar hoef je helemaal niet naar op zoek, want die heb je al. Jij bent jij. Punt. We zijn vaak zo op zoek naar bevestiging voor het feit dat we ok zijn. Maar dat ZIJN we al. Geniet! Enjoy life! Anders ben je zo aan t vechten joh. With love.🙏❤️
Robin90
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 nov 2021, 20:46
Gender: Non-binair

Re: Klopt het wel wat ik denk?

Bericht door Robin90 »

Lauren79 schreef: 18 dec 2021, 00:01 Ben ik het helemaal mee eens. Laatst was er zo’n mooie documentaire over een nonbinair persoon wiens emdr traject werd gevolgd. “Jason “ heette die. Erg interessant. Een super intelligent persoon met ook bizar veel diagnoses. Diens kijk erop was ook heel leerzaam. Interessant om te kijken denk ik. Je zal er misschien wel herkenning en erkenning in vinden.
Weet je: jij bent jij. Gewoon wie jij bent. En je hoort al bij iemand . Altijd namelijk. Wij horen namelijk allemaal bij elkaar. We zijn mensen. Dat maakt ons een. Alleen omdat wij zo dualistisch denken: zwart/, goed/fout etc… gaan we vergelijken en oordelen. En zodra je gaat vergelijken ga je altijd scheef. Ooit omschreef iemand het zo mooi. We zijn als de kleuren op een prachtig schilderij. Al de kleuren bij elkaar vormen dat schilderij. Dat iedereen zijn eigenheid heeft, dat hoort. Zo niet, dan klopt het schilderij niet meer. Dus iedereen behoort zijn eigen kleur te hebben. Daar hoef je helemaal niet naar op zoek, want die heb je al. Jij bent jij. Punt. We zijn vaak zo op zoek naar bevestiging voor het feit dat we ok zijn. Maar dat ZIJN we al. Geniet! Enjoy life! Anders ben je zo aan t vechten joh. With love.🙏❤️
Thanks. Weet je toevallig nog hoe die documentaire heet? Dan kan ik hem misschien nog terug kijken
How can you be normal, when normal is subjective? Everbody’s normal is different :think:
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Klopt het wel wat ik denk?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Die documentaire heette gewoon Jason, zeker de moeite waard om terug te kijken:

https://www.npostart.nl/2doc/21-11-2021/VPWON_1333777
Irene
Robin90
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 nov 2021, 20:46
Gender: Non-binair

Re: Klopt het wel wat ik denk?

Bericht door Robin90 »

Dank je
How can you be normal, when normal is subjective? Everbody’s normal is different :think:
noahh
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 nov 2021, 14:00
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Klopt het wel wat ik denk?

Bericht door noahh »

Hi Robin,

Nonbinary is een koepelterm waar zo'n beetje alle identiteiten onder vallen die niet volledig man of vrouw zijn. Genderfluid en nonbinary zijn dus 2 verschillende woorden maar staan wel gekoppeld aan elkaar. Welke je gebruikt is dus volledig aan jou en wat jij denkt dat past. Iedereen heeft eigenlijk wel een net andere definitie voor dezelfde identiteit.

Noa.
1 maart: Aanmelding PsyTrans
19 mei: Intake PsyTrans
25 juli: Aanmelding / eerste consult GenderGP
13 september: Consult Dr. van Loenen
15 september: Start T via GenderGP
21 oktober: Second opinion
20 maart: Mastectomie van Loenen
Robin90
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 nov 2021, 20:46
Gender: Non-binair

Re: Klopt het wel wat ik denk?

Bericht door Robin90 »

Ik heb het aangeraden boek gelezen en ik noem mezelf vanaf nu maar non binair aangezien zelfs met de uitleg in dit boek te overkoepelend vind op sommige vlakken ik zou in meerdere “hokjes” wel kunnen passen dan naar mijn idee. Dus non binair dat is wat ik ben thanks voor jullie hulp allemaal. En inderdaad aan te raden boek. Ik heb hem in een middag uitgelezen en ben de volgende dag (vandaag) met binder om in beeld verschenen onder de mensen. Het gaf niet heel veel meer duidelijkheid voor mij in de zin van waar ik dan precies zou “horen”, maar non binair vind ik nu genoeg en het gaf vooral veel kracht. De documentaire moet ik nog wel een keer gaan kijken, maar dat komt later wel. Voor nu heeft dit goed geholpen en kan ik mezelf weer iets makkelijker accepteren als een non binair persoon en meer vrijheid voelen gewoon te mogen zijn zijn wie ik ben. Thanks allemaal!
How can you be normal, when normal is subjective? Everbody’s normal is different :think:
Plaats reactie