Nieuwe chat! Zie dit topic.

Gewogen en te licht bevonden.

Gevoelens die je met de wereld deelt
Silvia_vdV
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mar 2020, 01:56
Gender: Onzeker

Gewogen en te licht bevonden.

Bericht door Silvia_vdV »

Beste mensen,

Een tijd terug werd ik hier lid en had wel wat vragen. Met die vragen ben ik hier prima geholpen en hebben mij ook zelfreflectie laten doen.
Wie ben ik? Wat ben ik? Wie wil ik zijn? Wat wil ik zijn? Hoe serieus ben ik in alles?

De uitkomst is eigenlijk als volgt; ik ben een man en wil dat blijven. Wel een man die erg veel houdt van dameskleding en dan met name ondergoed.
Maar: "dat is het" dan ook.
Mijn vrouw weet er ondertussen van en tegenwoordig loop ik dus ook in een slipje, beha, jarretel, kousen, body, slaap in nachtjaponnen en ga zo maar door. Mijn draai dus wel gevonden daarin.
Dit alles met jullie hulp; waarvoor mijn eeuwige en uiterst grote dank!!

Echter; hier rond lezende, heb ik mijzelf eens gewogen en te licht bevonden.
Ik bedoel; ik ben gewoon een kerel die damesondergoed aan doet en velen hier zijn er veel serieuzer mee bezig. Medische zaken, totale geslachtsveranderingen zie ik.
Die keuze heb ik wel gemaakt; dat wordt het voor mij niet en dat wil ik ook niet.

Ik voel mij hier prima thuis, laat dat duidelijk zijn, maar als ik het zo bekijk (en met alle respect natuurljk!!) ik hóór hier niet thuis.
Ik heb ook weinig bij te dragen, kan over de belangrijke zaken ook niet niet meepraten. En dat is geen zielig verhaaltje; absoluut niet! Het is wel gewoon zoals het is.
Kort gezegd; onze interesses liggen naast elkaar.

Nu was ik door omstandigheden al een tijdje niet meer online, maar het leek mij wel zo netjes om even afscheid te nemen.
Nogmaals; niet om zielig over te komen of aandacht te krijgen of iets in die trant!
Het is gewoon goed zo; jullie hebben mij perfect geholpen en mijn zelfreflectie daardoor heeft mij "een ander pad opgestuurd".

Beste mensen, hartelijk bedankt voor alles en het ga jullie goed!
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Gewogen en te licht bevonden.

Bericht door Irene_de_Vreede »

Dat is toch prima als dat voldoende voor je is hoef je ook de soms toch wel lijdensweg van de transitie niet in.
Irene
anne1
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 aug 2021, 13:01
Gender: Vrouw

Re: Gewogen en te licht bevonden.

Bericht door anne1 »

Misschien voel je je hier meee thuis:

https://www.travestie.org/forum/

Ik heb een keer een onderzoek gelezen dat BMW rijders ook vaak dames ondergoed dragen. 😉
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Gewogen en te licht bevonden.

Bericht door Emma »

Fijn je in ieder geval op de juiste weg geholpen te hebben! Je bent niet de eerste en zult zeker niet de laatste, ook daarvoor bestaan we.

P.S.: mocht je ooit eens iets voor ons willen doen, laat dan als dat zo op je pad komt vooral luid en duidelijk weten dat 'genderideologie' niet bestaat, en dat we er zijn om mensen zichzelf te laten zijn, niet om ze een transitie door te jagen.

P.S. 2: als je jezelf kunt zijn word je nooit te licht bevonden hoor :hug:
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Lauren79
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 jun 2020, 08:04
Gender: Non-binair

Re: Gewogen en te licht bevonden.

Bericht door Lauren79 »

Wat goed dat je een antwoord hebt gevonden! Dat zal rust geven. Travestie en transgender zijn , zijn inderdaad twee totaal verschillende dingen.
Geniet van het leven en tof dat je partner zo open daar over is.❤️
anne1
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 aug 2021, 13:01
Gender: Vrouw

Re: Gewogen en te licht bevonden.

Bericht door anne1 »

Travestie en transgender lopen door elkaar heen, maar het gaat er niet om welk label je jezelf geeft, leef je geluk dat werkt het beste. In mijn ontdekkingsfase was ik ook eerst meer in travestie dan dat ik me transgender voelde. Ik ben er ondertussen wel achter dat het leven een proces is wat zich ontwikkelt. Nu ben je te ligt, of 5 jaar misschien niet meer. Zeg nooit nooit en leg jezelf vooral ook geen beperkingen op. 👍