Nieuwe chat! Zie dit topic.

Mijn non binair gevoel en levensverhaal!

Gevoelens die je met de wereld deelt
Gebruikersavatar
wouter25
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2021, 08:41
Gender: Non-binair
Locatie: Eefde, Gelderland

Mijn non binair gevoel en levensverhaal!

Bericht door wouter25 »

Hey allemaal,

Ik heb autisme en ben nu 25 jaar. Ik ben niet gelovig opgevoed.

2016 ben ik begonnen met de sexuele ontdekking.

2017 kwam ik uit de kast als homoseksueel.

2020 Dacht ik dat ik transgender was.

Vervolgens ben ik er achter gekomen dat ik bisexueel ben. Want ik val op de persoon.

Maar bisexueel is waar ik op val. Maar wat ben en voel ik mezelf?

Want feit is dat sinds zolang ik me kan herinneren, Ik periodes heb. De ene keer gaat het om een dag of dagen en de andere keer ook om weken achter elkaar.

2020 met het transgender gevoel voelde ik me vanbinnen een aantal weken achter elkaar vrouw. Vandaar toen ook alle verwarring bij mijzelf. Ik heb in de tijd van het transgender gevoel Een heftige nare ervaring gehad door een begeleider. Want i.p.v dat hij hulpbood / meedacht over transgender is het niet, maar wat is het dan wel?

Heeft hij toen keihard NEE gezegd en ook meerdere vrouwen dingen van mij weggegooid. Waaronder een rok.

Waardoor ik behoorlijk angstig was geworden voor de reacties van voor mij bekende mensen. En ik de deur van de kast weer grotendeels gesloten had

Nu maanden later durf ik daar weer over te praten. De specifieke begeleider is ook weg

Maar sinds 2020 heb ik nog altijd dagen dat ik bijvoorbeeld liefst een rok aan zou willen doen of lang haar wil hebben. Ik zeg dan ook vaak tegen begeleiding van ik laat mijn haar groeien.

Wat er vervolgens een tijdje later weer afgeschoren wordt.

Ik merk ook aan mezelf dat ik liever met Wouter wordt aangesproken dan met meneer, heer, jongen, hij, hem. mevrouw, vrouw, meisje, zij en ze Omdat het bij mij zo veranderd van dag op dag.

Publieke toiletten zijn soms ook lastig. Want mijn geboortegeslacht is man. Maar zo voel ik me dus niet altijd. Heb ik de keuze en is er een genderneutraal toilet dan pak ik die. Maar zo niet wat helaas bijna altijd zo is dan maar het mannelijke toilet. Met zo'n gevoel van het moet maar.

Mijn eigen conclusie gebaseerd op mijn gevoelens:
a. Ik ben Bisexueel
B. Ik me Non binair voel.

Wat mij wel echt geruststeld is dat er nu eindelijk echt naar gekeken wordt door de behandelaar en ik inmiddels met meerdere mensen en vooral met de behandelaar heb gesproken over mijn gevoelens en wensen. Ik heb ook huiswerk gekregen van de behandelaar. (Dagboekje bijhouden)

Over een maand op 10 september heb ik weer een gesprek met de behandelaar. Om het dagboekje te evalueren. En te kijken van hoe ik mijn leven wil inrichten.

Groetjes
Wouter

Verstuurd vanaf mijn M2006C3MG met Tapatalk

Met vriendelijke groetjes
Wouter Vrolijk
Just Wouter :hbeat:
Renske
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 aug 2021, 12:20
Gender: Onzeker

Re: Mijn non binair gevoel en levensverhaal!

Bericht door Renske »

Hoi Wouter.. ik heb ook verschillende keren een therapeut geraadpleegd. Ook met dezelfde vragen over mijn sexuele en genderidentiteit. Ook ik voel me nu biseksueel en non-binair. Je kan therapeuten vragen wie je bent en waarom je voelt wat je voelt. Ze zullen je helpen bij het zoeken naar het antwoord, maar alleen jij kan het antwoord geven. Gevoelens komen en gaan. Dan voel je je man, dan weer vrouw. Wat maakt het uit? Het is zoals het is. Ga naar het toilet waar jij je prettig voelt, of dat nou een mannen, vrouwen of genderneutraal toilet is. De vraag hoe je je leven moet inrichten heb je al beantwoord.. door te leven! Bovendien zijn we gelukkig niet gegoten in beton en ontwikkelen we ons voortdurend. Dus misschien voelen we ons over een jaar meer vrouw (of man) dan nu. Prima toch? Groetjes, Rens(ke)
Hanna1954
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jul 2021, 17:33
Gender: Transgender
Locatie: Zeist-Amersfoort

Re: Mijn non binair gevoel en levensverhaal!

Bericht door Hanna1954 »

Beste Wouter,

Wat een spannende zoektocht!! Ik wens je toe dat je die zo veel mogelijk in alle vrijheid kunt doen. Volgens mij houdt de zoektocht nooit op en is dat misschien ook wel helemaal prima! Probeer niet te zoeken naar antwoorden die er niet zijn. Wij leren om overal etiketten op te plakken, maar een mens mag veel mooie kanten hebben. Ga er maar vanuit dat je met je diversiteit ook een voorbeeld kunt zijn voor veel mensen.
Ik besef me intussen dat je vanuit je autisme ook zekerheid wilt, je wilt weten waar je aan toe bent en wat de kaders zijn. Dat zal soms best lastig zijn, ja.

Vertel maar lekker veel in deze omgeving en lucht je hart!

Liefs, Mariëlle
Gebruikersavatar
wouter25
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2021, 08:41
Gender: Non-binair
Locatie: Eefde, Gelderland

Re: Mijn non binair gevoel en levensverhaal!

Bericht door wouter25 »

Hey Rens(ke) en Mariëlle,

Dank jullie wel voor alle positieve reacties!! Het geeft mij zoveel positieve gevoelens!

Aanstaande vrijdag heb ik mijn dagboek evaluatie met mijn behandelaar, ik zal vrijdag middag wel een reactie plaatsen met hoe het gesprek gegaan is!

Groetjes Wouter
Met vriendelijke groetjes
Wouter Vrolijk
Just Wouter :hbeat:
Gebruikersavatar
wouter25
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2021, 08:41
Gender: Non-binair
Locatie: Eefde, Gelderland

Re: Mijn non binair gevoel en levensverhaal!

Bericht door wouter25 »

Hey allemaal,

Vandaag 2de gesprek gehad met mijn behandelaar, omtrent gender identiteit.

Dagboekje besproken en ik heb het bevestigd gekregen van de behandelaar

ik ben/voel me inderdaad non binair + bisexueel.

Want soms voel ik me man, soms vrouw en soms geen van beide / van allebei een beetje.

Ik mag het nu ook aan iedereen open en eerlijk vertellen.

Ik heb net ook een gesprek gehad met mijn groepsgenoten. En ze pakken het positief op!

Tevens afgesproken met de behandelaar dat ik elke keer als iemand meneer, heer, jongen, vent, man, vrouw, mevrouw, meisje, etc zegt. Ik diegene mag aanspreken met van liever Wouter

Want het is gewoon Wouter

Groetjes WouterAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn M2006C3MG met Tapatalk

Met vriendelijke groetjes
Wouter Vrolijk
Just Wouter :hbeat:
Gebruikersavatar
Geke76
Berichten: 543
Lid geworden op: 02 nov 2021, 20:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Zuid-Holland

Re: Mijn non binair gevoel en levensverhaal!

Bericht door Geke76 »

Beste Wouter,

Wat fijn dat het nu voelt, zoals het ook daadwerkelijk lijkt te voelen voor jou en dat het er allemaal mag zijn!
Ook goed te lezen in je eerste post, dat jij op jouw eigen tempo een eigen ontwikkeling met antwoorden hebt gevonden.

Mijn vriendin gaat momenteel ook alle kanten uit met mij aan te spreken. Mijn mannelijke, vrouwelijke roepnaam, jongen , meisje, vrouw, man, alles gaat door elkaar. Maar dit vind ik prima, ik ben nu ook nog alles uiterlijk en innerlijk en het geeft ons de tijd om asn alles te wennen. Wij doen het samen, wat het is niet allen ik die een transitie door ga.
Ik vind het
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat:
Gebruikersavatar
Robin90
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 nov 2021, 20:46
Gender: Non-binair

Re: Mijn non binair gevoel en levensverhaal!

Bericht door Robin90 »

Ik heb het vergelijkbaar. Ik ben genderfluid en panseksueel. Ik voel me de ene dag man de andere dag vrouw en val op iedere gender. Ik kwam in eerste instantie uit de kast als biseksueel (want dat vond ik het minst eng te zeggen), later lesbisch en toen ben ik er achter gekomen dat ik op alle genders val het liefst zelfs iemand met borsten en een penis en kwam ik er achter dat ik panseksueel ben. Ook qua gender snapte ik niet wat/wie ik was de ene dag voelde ik me vrouw dan weer man en dan wist ik het weer niet en er zijn er zoveel verschillende benamingen die het nog complexer maken om het uit te vogelen. Ik heb nu mannen en vrouwenkleding en kleed me zoals ik me op dat moment voel. Op de momenten dat ik het zelf ook niet goed weet trek ik een beetje uniseks kleding aan of ik trek een mannenhoodie aan met een skinny jeans en uggs. Of juist een mannenbroek, sneakers en een vrouwenshirt. Zo voelt het voor mij een beetje als een combinatie van de 2. Misschien heb je ook wat aan mijn reactie en anders hoop ik in ieder geval dat je met de gesprekken met je behandelaar meer duidelijkheid kan scheppen. Ik ben trots op je dat je na zo’n nare ervaring met begeleiding je toch weer open hebt durven stellen. Dat zal niet makkelijk zijn geweest. Ik zit zelf al jaren in een psychiatrische kliniek en iedereen weet ervan maar erover praten durf ik niet goed doordat iedereen zo anders kan reageren en alles voor andere verpleegkundigen weer terug te lezen is in de rapportages. Dus ook de verpleging die ik niet vertrouw. Als je wilt praten stuur maar berichtje en anders heel veel succes in ieder geval niet je verdere proces!
How can you be normal, when normal is subjective? Everbody’s normal is different :think:
Gebruikersavatar
Geke76
Berichten: 543
Lid geworden op: 02 nov 2021, 20:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Zuid-Holland

Re: Mijn non binair gevoel en levensverhaal!

Bericht door Geke76 »

Robin90 schreef: 16 dec 2021, 18:58 .... Dus ook de verpleging die ik niet vertrouw......
Dat is ook wat zeg, dat maakt het niet gemakkelijker op. Sterk van je, jouw verhaal en je gevoelens daarin.

Het enige wat ik er zelf in herken is die kleding en what to wear. Mijn kast is nu 40/60, vrouwen/mannen k kledij. Het voelt nog niet vrij genoeg om volledig met vrouwenkleding te lopen buiten. Maar draag nu wat lekker voelt op dit moment. Laatst een oudroze hoodie van mijn vriendin cadeau gekregen. Die met een fijne spijkerbroek en gympen is een fijne combi. En zo kijk ik wat ik kan combineren. Wel zal ik nog meer unisex kleding kopen en lage vrouwelijke schoenen aanschaffen. Rustig aan alles op mijn gevoel ontdekken!
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat:
Gebruikersavatar
Robin90
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 nov 2021, 20:46
Gender: Non-binair

Re: Mijn non binair gevoel en levensverhaal!

Bericht door Robin90 »

Geke76 schreef: 19 dec 2021, 02:06
Robin90 schreef: 16 dec 2021, 18:58 .... Dus ook de verpleging die ik niet vertrouw......
Dat is ook wat zeg, dat maakt het niet gemakkelijker op. Sterk van je, jouw verhaal en je gevoelens daarin.

Het enige wat ik er zelf in herken is die kleding en what to wear. Mijn kast is nu 40/60, vrouwen/mannen k kledij. Het voelt nog niet vrij genoeg om volledig met vrouwenkleding te lopen buiten. Maar draag nu wat lekker voelt op dit moment. Laatst een oudroze hoodie van mijn vriendin cadeau gekregen. Die met een fijne spijkerbroek en gympen is een fijne combi. En zo kijk ik wat ik kan combineren. Wel zal ik nog meer unisex kleding kopen en lage vrouwelijke schoenen aanschaffen. Rustig aan alles op mijn gevoel ontdekken!
In die zin denk ik dat in een mannenlichaam zitten met vrouwenkleding ook lastiger is, dan in een vrouwelijk lichaam met mannen kleding (wat bij mij het geval is). Ik wordt gewoon als lesbisch of tomboy gezien. andersom wordt het eerder al travestiet gezien, wat helaas een stuk minder geaccepteerd wordt. Gelukkig zitten we nu in een periode waarbij veel mannenkleding ook vrouwenkleding zou kunnen zijn met skinny jeans, v halsen bij shirts, roze en paars dat niet meer perse als vrouwelijk wordt gezien. Ik weet niet wat voor kledingstijl jij van houdt (casual, classic, alternatief etc.). Ikzelf draag eigenlijk alle stijlen afwisselend, omdat ik alle stylen leuk vind. Ik draag gothic kleding, hiphop kleding, casual, jurkjes en rokjes, classic, hippie. Dus als je hulp kunt gebruiken voor een (rustige) overgang naar vrouwen kleding in wat voor stijl dan ook. Laat het me maar weten, misschien kan ik je helpen met bepaalde sites of soorten kleding
How can you be normal, when normal is subjective? Everbody’s normal is different :think:
Gebruikersavatar
Geke76
Berichten: 543
Lid geworden op: 02 nov 2021, 20:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Zuid-Holland

Re: Mijn non binair gevoel en levensverhaal!

Bericht door Geke76 »

Robin90 schreef: 19 dec 2021, 02:48
In die zin denk ik dat in een mannenlichaam zitten met vrouwenkleding ook lastiger is, dan in een vrouwelijk lichaam met mannen kleding (wat bij mij het geval is). Ik wordt gewoon als lesbisch of tomboy gezien. andersom wordt het eerder al travestiet gezien, wat helaas een stuk minder geaccepteerd wordt. Gelukkig zitten we nu in een periode waarbij veel mannenkleding ook vrouwenkleding zou kunnen zijn met skinny jeans, v halsen bij shirts, roze en paars dat niet meer perse als vrouwelijk wordt gezien. Ik weet niet wat voor kledingstijl jij van houdt (casual, classic, alternatief etc.). Ikzelf draag eigenlijk alle stijlen afwisselend, omdat ik alle stylen leuk vind. Ik draag gothic kleding, hiphop kleding, casual, jurkjes en rokjes, classic, hippie. Dus als je hulp kunt gebruiken voor een (rustige) overgang naar vrouwen kleding in wat voor stijl dan ook. Laat het me maar weten, misschien kan ik je helpen met bepaalde sites of soorten kleding
Klopt! Heel herkenbaar van kleding die steeds meer unisex lijkt te zijn of geaccepteerd wordt als beide.
Laatst een trui gekocht bij een vrouwenafdeling, aangeschaft en de winkel uit lopende hangt er een soortgelijk trui bij de mannenafdeling.
Ik heb al een skinny broek, roze en paars en vooral een V-hals staat mij goed.
Over 4 weken heb ik een sessie in Amsterdam, samen met mijn vriendin, over kledingstyle, colors and make-up om nog meer te weten te komen. Zin in!

Ik heb momenteel redelijk wat keuzes, nog geen jurk (heb er 1 maar past niet meer helaas), wel blousjes, shirts, broeken, pantalon en heb al leuke combi's.
Hakken had ik al, maar durf ik nog niet mee naar buiten nu, komt wel.
Ook wil ik qua uiterlijk verder zijn, voor ik vol ga in vrouwen kleding. Of misschien niet, als ik eerder een I don't care feeling zou krijgen of de meeste mensen het weten om mij heen en op het werk.

Lief van je hulp, will let you know. :D
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat: