Fysiek werk en sporten als FtM

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Black
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 okt 2021, 21:24
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Fysiek werk en sporten als FtM

Bericht door Black »

Vaak lees ik dat je binders niet moet dragen met sporten en fysieke activiteiten. Omdat dat slecht is voor je lichaam en je kans hebt op blessure's. Ik vroeg me af hoe andere transmannen daarmee omgaan, want ik werk bij een kaasfabriek waar ik de hele dag kazen sjouw en doe 1x in de week bootcampen.
Ik zou graag bij beide m'n binder dragen. Ik ben out op mn werk en mijn nieuwe naam wordt gebruikt, maar ik merk ook dat er nog vaak zij/haar wordt gezegd. Helemaal omdat we ook best wat uitzendkrachten hebben die dus wel m'n naam weten maar niet dat ik trans ben.


Black
Gebruikersavatar
AstroNoud
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 23:07
Gender: Trans FtM
Locatie: Gelderland

Re: Fysiek werk en sporten als FtM

Bericht door AstroNoud »

Een goede stevige sportbh is een goede optie. Die maken alles wat platter dan het normaal is maar is 100x comfortabeler dan een binder en bijkomend voordeel, je kan die zo lang als dat je wil dragen op een dag
I will not yield!
Gebruikersavatar
noahh
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 nov 2021, 14:00
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Fysiek werk en sporten als FtM

Bericht door noahh »

Black schreef: 19 dec 2021, 09:02 Vaak lees ik dat je binders niet moet dragen met sporten en fysieke activiteiten. Omdat dat slecht is voor je lichaam en je kans hebt op blessure's. Ik vroeg me af hoe andere transmannen daarmee omgaan, want ik werk bij een kaasfabriek waar ik de hele dag kazen sjouw en doe 1x in de week bootcampen.
Ik zou graag bij beide m'n binder dragen. Ik ben out op mn werk en mijn nieuwe naam wordt gebruikt, maar ik merk ook dat er nog vaak zij/haar wordt gezegd. Helemaal omdat we ook best wat uitzendkrachten hebben die dus wel m'n naam weten maar niet dat ik trans ben.


Black
Een sportbh is een goede optie, maar daar kan je alsnog last van je ribben krijgen als je het te lang draagt. Ik heb zelf recent trans tape ontdekt, kan je bij transmissie kopen. Geen idee of het werkt maar het maakt je als het goed is platter zonder dat er zoveel druk op je borstkas zit.
1 maart: Aanmelding PsyTrans
19 mei: Intake PsyTrans
25 juli: Aanmelding / eerste consult GenderGP
13 september: Consult Dr. van Loenen
15 september: Start T via GenderGP
21 oktober: Second opinion
20 maart: Mastectomie van Loenen
Gebruikersavatar
Josh
Berichten: 408
Lid geworden op: 13 okt 2021, 15:23
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Voorburg

Re: Fysiek werk en sporten als FtM

Bericht door Josh »

noahh schreef: 21 dec 2021, 21:02
Black schreef: 19 dec 2021, 09:02 Vaak lees ik dat je binders niet moet dragen met sporten en fysieke activiteiten. Omdat dat slecht is voor je lichaam en je kans hebt op blessure's. Ik vroeg me af hoe andere transmannen daarmee omgaan, want ik werk bij een kaasfabriek waar ik de hele dag kazen sjouw en doe 1x in de week bootcampen.
Ik zou graag bij beide m'n binder dragen. Ik ben out op mn werk en mijn nieuwe naam wordt gebruikt, maar ik merk ook dat er nog vaak zij/haar wordt gezegd. Helemaal omdat we ook best wat uitzendkrachten hebben die dus wel m'n naam weten maar niet dat ik trans ben.


Black
Een sportbh is een goede optie, maar daar kan je alsnog last van je ribben krijgen als je het te lang draagt. Ik heb zelf recent trans tape ontdekt, kan je bij transmissie kopen. Geen idee of het werkt maar het maakt je als het goed is platter zonder dat er zoveel druk op je borstkas zit.
Wel belangrijk om erbij te vermelden dat je van trans tape ook een aantal nadelen kan ervaren:

- Het zal erg kunnen jeuken
- Je kan er blaren van krijgen op je huid
- Je kan huiduitslag krijgen
- Het kan heel lastig zijn en veel tijd in beslag nemen om de tape en plaksel te verwijderen
- Met het verwijderen van het tape moet je zeer voorzichtig zijn want je kan er je huid ernstig mee beschadigen met allerlei open wonden als gevolg
- Bij langdurig gebruik kan het effect hebben op de elasticiteit van de huid / vervorming veroorzaken
11-10-21 Wachtlijst VUMC
2-12-21 Wachtlijst PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
19-3-24 Intake hysto
8-)
Gebruikersavatar
noahh
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 nov 2021, 14:00
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Fysiek werk en sporten als FtM

Bericht door noahh »

AH dat wist ik niet, thanx!
1 maart: Aanmelding PsyTrans
19 mei: Intake PsyTrans
25 juli: Aanmelding / eerste consult GenderGP
13 september: Consult Dr. van Loenen
15 september: Start T via GenderGP
21 oktober: Second opinion
20 maart: Mastectomie van Loenen