Nieuwe chat! Zie dit topic.

Met binder (normaal) grote cup bij heel veel bekende, waarvan veel van niks weten.

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Robin90
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 nov 2021, 20:46
Gender: Non-binair

Met binder (normaal) grote cup bij heel veel bekende, waarvan veel van niks weten.

Bericht door Robin90 »

Ik ga over ongeveer een half uur met binder de groep op (in de psychiatrische kliniek waar ik zit) en de wereld in met binder aan heb normaal een dubbel d. Een prothese aan erbij durf ik nog niet, maar wat ik nu doe is eigenlijk al gestoord. De meeste mensen hier weten het niet eens dat ik non binair ben, dus ben doodsbang. Maar waarom moet ik me verantwoorden voor mijn gender terwijl een cis persoon dat niet hoeft? Ik ga het gewoon doen en hopelijk krijg ik positieve reacties of gewoon geen reactie. Ik verklaar mezelf voor gek, maar tegelijkertijd waarom moet ik me schamen voor wie ik ben. Wish me luck als je dit nog leest en anders zal ik laten weten hoe het is gegaan (o met God help)
How can you be normal, when normal is subjective? Everbody’s normal is different :think:
Gebruikersavatar
Lauren79
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 jun 2020, 08:04
Gender: Non-binair

Re: Met binder (normaal) grote cup bij heel veel bekende, waarvan veel van niks weten.

Bericht door Lauren79 »

Hi !
Lieffie, je bent top! Super knap van je.
Ik weet precies wat je voelt. Voor anderen misschien hele kleine veranderingen, zijn voor jou mega stappen.
Ik weet nog goed toen ik voor het eerst met een skinny naar buiten ging en mijn transgender ondergoed aan had.
Ik kon wel in elke winkelruit kijken hoe mooi dat eruit ziet (doe ik nog wel eens hahaha) maar was tegelijkertijd doodsbang dat iedereen naar mijn kruis aan het kijken was. Maar dat was natuurlijk niet zo. Stap voor stap ben je lekker bezig toch! Echt tof dat je dat doet.💪🔥
Gebruikersavatar
Robin90
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 nov 2021, 20:46
Gender: Non-binair

Re: Met binder (normaal) grote cup bij heel veel bekende, waarvan veel van niks weten.

Bericht door Robin90 »

Ik ben 4 mensen tegengekomen en niemand heeft iets gezegd. Ik kan me niet voorstellen dat ze het niet gezien hebben, maar toch twijfel ik haha. Ik ga zo de middag weg en heb dan een dikke jas aan waarbij je het verschil niet zou kunnen zien en heb hem even uit doordat ik van geen binder gelijk naar de hele dag binder (toen ik alleen thuis was) ben gegaan en toen volgende dag een dag niet en nu had ik hem ook al vanaf half 6 vanochtend aan. Niet opgebouwd en nu daardoor last van mijn ribben en longen. Om half 6 vanavond ben ik hier ongeveer weer terug en zijn er ook weer andere verpleegkundigen en cliënten. Ik ga mits mijn lichaam het toelaat qua pijn hem daarvoor weer aan doen. Ik had geen super strak shirt aan maar het verschil is toch wel goed te zien. Ben benieuwd (en bang haha) hoe de anderen er op reageren. Ben blij dat ik het gedaan heb en dat er niet op gereageerd werd al twijfel ik daardoor of het ze is opgevallen. Aangezien de meeste mensen hier niet zo op hun mondje gevallen zijn. Ik ga er in ieder geval gewoon mee door en hoop dat het goed uit blijft pakken.
How can you be normal, when normal is subjective? Everbody’s normal is different :think:
Just
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 jun 2021, 12:35
Gender: Trans FtM

Re: Met binder (normaal) grote cup bij heel veel bekende, waarvan veel van niks weten.

Bericht door Just »

Hoi Robin,

Heb je al een reactie gekregen?

Ik heb zelf ook af en toe een binder aan en ook een paar keer naar mijn werk. Met binder ben ik vrijwel plat en het is een groot verschil met anders. En wat denk je, niet 1 reactie. Ik vind dat wel fijn, heb niet de behoefte er over te praten met collega’s of zo. Denk dat, in ieder geval bij mij, mensen het lastig of ongemakkelijk vinden om er iets over te zeggen. Je zegt normaal gesproken ook niet veel over de voorgevel van je collega’s.. Daarnaast denk ik ook dat het de meeste anderen simpelweg weinig kan schelen. Wat voor mij een enorm ding is in mijn hoofd, daar halen anderen hun schouders voor op omdat die emotionele lading er voor hun niet is. Zeker bij collega’s of kennissen. Ze zien het en dat is het dan ook. Ben wel benieuwd of ik er nog een keer een opmerking over krijg.

Succes met de stappen die je aan het zetten bent!

Groetjes,
Simon
Gebruikersavatar
Robin90
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 nov 2021, 20:46
Gender: Non-binair

Re: Met binder (normaal) grote cup bij heel veel bekende, waarvan veel van niks weten.

Bericht door Robin90 »

Just schreef: 21 dec 2021, 11:53 Hoi Robin,

Heb je al een reactie gekregen?

Ik heb zelf ook af en toe een binder aan en ook een paar keer naar mijn werk. Met binder ben ik vrijwel plat en het is een groot verschil met anders. En wat denk je, niet 1 reactie. Ik vind dat wel fijn, heb niet de behoefte er over te praten met collega’s of zo. Denk dat, in ieder geval bij mij, mensen het lastig of ongemakkelijk vinden om er iets over te zeggen. Je zegt normaal gesproken ook niet veel over de voorgevel van je collega’s.. Daarnaast denk ik ook dat het de meeste anderen simpelweg weinig kan schelen. Wat voor mij een enorm ding is in mijn hoofd, daar halen anderen hun schouders voor op omdat die emotionele lading er voor hun niet is. Zeker bij collega’s of kennissen. Ze zien het en dat is het dan ook. Ben wel benieuwd of ik er nog een keer een opmerking over krijg.

Succes met de stappen die je aan het zetten bent!

Groetjes,
Simon
Hey Simon,

Ik heb net een update geplaatst. Ik heb hetzelfde ik heb ook geen behoefte er iets over te zeggen bij hun en hoor dus ook liever niks dan. Ik ben wel bang voor de roddels achter mijn rug om, dus dat maakt het wel wat dubbel. Ik zou me daar natuurlijk niks van aan moeten trekken. Maarja dat rationeel beseffen en het ook daadwerkelijk zo kunnen ervaren zijn weer behoorlijk verschillende dingen.. ik hoop dat ik het anders in ieder geval niet door ga hebben als ze dat gaan doen, want daar zou ik wel echt mee gaan zitten. Dan heb ik nog liever dat ze direct in mijn gezicht iets zeggen. Van verpleegkundige zal ik vast nog wel reacties krijgen, maar die zullen (ongeacht of ze dat daadwerkelijk denken) dan alleen maar positief zijn waarschijnlijk. Er loopt minstens 1 iemand (cliënt) daar rond die al een extreme homofoob is en daar al continu mee discrimineert en ik ook altijd al mee in de clinch lig daardoor. dus ben ik wel bang voor dat die behoorlijk gaat discrimineren en pesten. Maar verder moet ik het nog gaan meemaken. Ik zal nog wel met meer updates komen naarmate meer mensen het gezien hebben.

Dank je wel.
Liefs
How can you be normal, when normal is subjective? Everbody’s normal is different :think:
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Met binder (normaal) grote cup bij heel veel bekende, waarvan veel van niks weten.

Bericht door Marica »

Pesten moet je melden. Discriminatie ook.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Robin90
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 nov 2021, 20:46
Gender: Non-binair

Re: Met binder (normaal) grote cup bij heel veel bekende, waarvan veel van niks weten.

Bericht door Robin90 »

Marica schreef: 21 dec 2021, 12:33 Pesten moet je melden. Discriminatie ook.
Verpleging en zijn behandelaar proberen dingen maar niks werkt. Hij mag eigenlijk niet eens meer op de afdeling komen waar ik zit, maar hij blijft het doen. Veel verpleegkundigen hebben het al opgegeven om er wat van te zeggen, sommige nog niet. Ik ben 1 keer zo erg naar hem geflipt toen hij weer bezig was dat ik agressief naar hem ben geworden en ik de wijkagent op me afgestuurd kreeg. Politie heb ik alleen maar nare ervaringen mee (in elkaar geschopt en geslagen worden zonder reden door politie waar ambulance bij stond en ook niks deden. Ik had een overdosis medicatie genomen en was buiten bewustzijn geraakt. Ze hadden mijn deur en raam eruit gebroken om binnen te komen en ik was weer bij bewustzijn en raakte in paniek omdat ik 1 van mijn katten niet kon vinden en ze niet wisten of die naar buiten was gerend. Ik ga op de grond liggen om onder de bank te kijken of ze daar zat en toen mishandelden ze me zo) politie is zo corrupt als de pest (zeker bij de biblebelt waar ik woon) daar gaan ze in mijn situatie toch niks mee doen en ik zal het uiteindelijk wel weer gedaan hebben.. er is een ander die me ook continu pest door me bewust bij mijn oude naam (vrouwennaam) te noemen, omdat hij weet dat ik dan van slag raak. Iedereen kan doen en laten wat die wilt, maar als ik dan boos reageer ben ik de lul.. ik weet niet hoe ik het kan melden zonder zelf juist meer in de problemen te komen
How can you be normal, when normal is subjective? Everbody’s normal is different :think: