Gaat de angst ooit over?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Robin90
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 nov 2021, 20:46
Gender: Non-binair

Gaat de angst ooit over?

Bericht door Robin90 »

Hey allemaal,

Ik ben non binair en heb een behoorlijke vrouwelijk uiterlijk. Ik draag sinds kort een binder en penis prothese. Heb voelt geweldig als ik alleen ben, maar zodra ik onder de mensen kom ben ik zo ontzettend bang dat ze kijken, voor opmerkingen, fysiek geweld etc. Ik wil mijn verdere uiterlijk vrouwelijk houden (lang geverfd haar, soms sieraden en soms ook gewoon vrouwelijk kleding), maar daardoor valt het natuurlijk extra op. Zonder binder en prothese voelt het meestal niet goed. Ik merk dat ik het (vooral bij de prothese) in bijzijn van anderen dan toch een beetje probeer te verbergen door achter een stoel te staan wanneer ik met diegene praat bijvoorbeeld. Ik vroeg me af of die angst zal blijven of dat dat op een gegeven moment weg zal gaan..?

Liefs,

Robin
How can you be normal, when normal is subjective? Everbody’s normal is different :think:
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3627
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Gaat de angst ooit over?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij anderen gaat, maar als ik voor mezelf mag spreken is die angst, die ik echt wel herken, op een gegeven moment volkomen verdwenen.
Irene
Robin90
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 nov 2021, 20:46
Gender: Non-binair

Re: Gaat de angst ooit over?

Bericht door Robin90 »

Dank je. Ik hoop echt dat dat bij mij ook gebeurd. Zag dat jij transgender bent. Ik weet niet of jij medische ingrepen hebt gehad, want ik kan me voorstellen dat het dan daarna makkelijker wordt (als je het hele proces achter de rug hebt en aan bent gegaan met hormonen geslachtsoperatie dan tenminste, want dat hoeft natuurlijk ook niet zo te zijn ). Was dit bij jou over gegaan toen je nog een heel mannelijk uiterlijk had en je bijvoorbeeld vrouwelijk kleedde of is dat pas over gegaan nadat je er voor de buitenwereld als vrouw uitzag? Als ik dat mag vragen dan, anders hoef je natuurlijk geen antwoord te geven!
How can you be normal, when normal is subjective? Everbody’s normal is different :think:
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3627
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Gaat de angst ooit over?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Je mag alles vragen hoor :)
Ik zit al bijna twee jaar aan de hormonen, maar dat had weinig invloed op mijn angsten. Mijn angsten zijn pas verdwenen nadat ik een poosje in mijn sociale transitie zat.
Irene
Robin90
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 nov 2021, 20:46
Gender: Non-binair

Re: Gaat de angst ooit over?

Bericht door Robin90 »

Irene_de_Vreede schreef: 26 dec 2021, 13:03 Je mag alles vragen hoor :)
Ik zit al bijna twee jaar aan de hormonen, maar dat had weinig invloed op mijn angsten. Mijn angsten zijn pas verdwenen nadat ik een poosje in mijn sociale transitie zat.
Oké thanks😊
How can you be normal, when normal is subjective? Everbody’s normal is different :think:
Wim
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 jul 2021, 18:20
Gender: Anders
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: Gaat de angst ooit over?

Bericht door Wim »

Mijn idee is als je angst ervaart in het publiek dat je dan al 5-0 achterstaat.
Doe dan iets aan waar je geen angst bij voelt en bouw dat op,maar ga nooit met angst de straat op dan ben je gewoon aan het solliciteren.
Volg je hart en wees gelukkig.
Evy1946
Berichten: 218
Lid geworden op: 13 apr 2021, 13:49
Gender: Transgender
Locatie: Nootdorp

Re: Gaat de angst ooit over?

Bericht door Evy1946 »

De kleine stapjes worden steeds groter, angst is de slechtste raadgever. Val niet op, deze tijd van lange winterjassen, daar kan best een jurkje onder met een broek. Ik geniet er dagelijks van.
Experimenteren ook eens met mascara, subtiel dat is de boodschap.
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3627
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Gaat de angst ooit over?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Wim schreef: 26 dec 2021, 17:58 Mijn idee is als je angst ervaart in het publiek dat je dan al 5-0 achterstaat.
Doe dan iets aan waar je geen angst bij voelt en bouw dat op,maar ga nooit met angst de straat op dan ben je gewoon aan het solliciteren.
Angst helpt inderdaad niet, maar om je leven door angst te laten regeren is ook niet slim, dan kom je nooit verder. Je zult toch langzaam drempeltjes moeten nemen. Solliciteren kan je ook nog een baan opleveren :)
Irene
Robin90
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 nov 2021, 20:46
Gender: Non-binair

Re: Gaat de angst ooit over?

Bericht door Robin90 »

Evy1946 schreef: 26 dec 2021, 18:13 De kleine stapjes worden steeds groter, angst is de slechtste raadgever. Val niet op, deze tijd van lange winterjassen, daar kan best een jurkje onder met een broek. Ik geniet er dagelijks van.
Experimenteren ook eens met mascara, subtiel dat is de boodschap.
Bij mij is het juist het tegenovergestelde ben in een vrouwelijk lichaam geboren 😉 mannenkleding durf ik wel in te lopen alleen die binder en vooral prothese maken me bang. Maar ik wil ook niet zonder. Het is zo dubbel allemaal
How can you be normal, when normal is subjective? Everbody’s normal is different :think:
Robin90
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 nov 2021, 20:46
Gender: Non-binair

Re: Gaat de angst ooit over?

Bericht door Robin90 »

Irene_de_Vreede schreef: 26 dec 2021, 18:15
Wim schreef: 26 dec 2021, 17:58 Mijn idee is als je angst ervaart in het publiek dat je dan al 5-0 achterstaat.
Doe dan iets aan waar je geen angst bij voelt en bouw dat op,maar ga nooit met angst de straat op dan ben je gewoon aan het solliciteren.
Angst helpt inderdaad niet, maar om je leven door angst te laten regeren is ook niet slim, dan kom je nooit verder. Je zult toch langzaam drempeltjes moeten nemen. Solliciteren kan je ook nog een baan opleveren :)
Dat denk ik idd ook. Je hebt niet voor niks het spreekwoord “angst is een slechte raadgever “
How can you be normal, when normal is subjective? Everbody’s normal is different :think:
Plaats reactie