Nieuwe chat! Zie dit topic.

Het "zwakkere" geslacht? Pfff...

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Het "zwakkere" geslacht? Pfff...

Bericht door Marije »

Ik moet het toch even van me afschrijven... want het valt me steeds vaker op.

Het is nu 3,5 maand dat ik op mijn werk door het leven ga als Marije. Ik werk al 15 jaar freelance, en met heel veel succes. Echter.... twee vaste klanten ben ik al kwijtgeraakt en op nieuwe projecten (die ik gelukkig nog redelijk eenvoudig kan krijgen) ontmoet ik mensen die dus geen idee hebben dat ik ooit niet Marije was. (Op zich leuk)...

Maar...

Ik zit in een mannenwereld, de IT. En sjonge wat vinden ze het gemakkelijk om in een teams meeting die dame te vertellen hoe het allemaal wel niet werkt. Het is echt een totaal andere ervaring vergeleken met vroeger... als man.

Het is wat het is. Maar om dit nu zo te ervaren is confronterender dan ik dacht.

Einde emotie... en weer door.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Het "zwakkere" geslacht? Pfff...

Bericht door Eva »

Klinkt bekend, heel bekend. Mijn garagehouder, die me al heel lang kent, begon me uit te leggen hoe een ventiel werkt... Ik heb hem tot de orde geroepen.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Het "zwakkere" geslacht? Pfff...

Bericht door Frederieke »

Oh Marije, wat vervelend zeg. Ik kan me voorstellen dat je dat van je af moest schrijven.

Ik zit ook in de IT, maar dan in de detachering, en nog steeds bij dezelfde klant. Geen idee wat ik straks ga meemaken, als deze opdracht eindigt, maar dat zien we dan wel.

Mijn kwaliteit van leven is een stuk beter, nu ik alles verteld heb, en dat is me alles waard.
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Het "zwakkere" geslacht? Pfff...

Bericht door Ylse »

Ach, ik maak ook wel eens het een en ander mee. En een beetje afhankelijk van de situatie bijt ik van me af, leg ik uit dat ik 45 jaar ervaring heb als man en dat ik heus niet alles vergeten ben wat ik destijds geleerd heb of laat ik het van me afglijden.

Aan de andere kant maak ik nu gerust wel misgebruik van mijn vrouw zijn. Niet te druk maken en doen waar je energie van krijgt, het maakt je leven een stuk fijner
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Het "zwakkere" geslacht? Pfff...

Bericht door Marije »

Bedankt voor de reacties. Het was even zo'n momentje waarop alles even teveel werd.

Ik ben helemaal happy met mezelf en wil nooit, maar dan ook nooit meer terug naar de situatie van voor afgelopen zomer.

Deze dame heeft vanochtend zitten uitdokteren waarom in onze wc de lamp ineens begon te knipperen in plaats van gewoon aan/uit te gaan. Reden: De bewegingsmelder heeft een minimale weerstand nodig en doordat 1 lamp kapotging, ging de andere knipperen. Scheelt weer een dure monteur en we hoeven niet meer in het donker te plassen.

Mijn spiermassa zal straks wel afnemen, maar mijn hersenen werken beter dan ooit.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Robin90
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 nov 2021, 20:46
Gender: Non-binair

Re: Het "zwakkere" geslacht? Pfff...

Bericht door Robin90 »

Dat is echt beroerd! Laat ze maar eens zien wat jij kunt door hun juist te vertellen hoe ze het beter/goed kunnen doen. Dan zullen ze met de bek vol tanden staan en de volgende keer misschien wel even twee keer nadenken voor ze wat zeggen! Sterkte!
How can you be normal, when normal is subjective? Everbody’s normal is different :think:
Marian
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 jul 2021, 21:15
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Het "zwakkere" geslacht? Pfff...

Bericht door Marian »

Eva schreef: 17 dec 2021, 12:58 Klinkt bekend, heel bekend. Mijn garagehouder, die me al heel lang kent, begon me uit te leggen hoe een ventiel werkt... Ik heb hem tot de orde geroepen.
Sorry dat ik moet bekennen dat ik niet goed weet hoe een ventiel werkt. Ik weet dat zoiets in een fietsband zit maar heb verder geen idee.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Het "zwakkere" geslacht? Pfff...

Bericht door Marica »

Marije schreef: 17 dec 2021, 12:10 Ik moet het toch even van me afschrijven... want het valt me steeds vaker op.

Het is nu 3,5 maand dat ik op mijn werk door het leven ga als Marije. Ik werk al 15 jaar freelance, en met heel veel succes. Echter.... twee vaste klanten ben ik al kwijtgeraakt en op nieuwe projecten (die ik gelukkig nog redelijk eenvoudig kan krijgen) ontmoet ik mensen die dus geen idee hebben dat ik ooit niet Marije was. (Op zich leuk)...

Maar...

Ik zit in een mannenwereld, de IT. En sjonge wat vinden ze het gemakkelijk om in een teams meeting die dame te vertellen hoe het allemaal wel niet werkt. Het is echt een totaal andere ervaring vergeleken met vroeger... als man.

Het is wat het is. Maar om dit nu zo te ervaren is confronterender dan ik dacht.

Einde emotie... en weer door.
Ik maak het dagelijks mee dat mensen raar opkijken als ik uit die vrachtwagen stap met mijn veiligheidsschoenen, legging met zwarte denim rok met zakken op de zij en mijn reflectie veiligheids jas. Tja, er is voor zover ik weet binnen het bedrijf waar ik voor werk alleen op de vestiging Seist waar een vrouw hetzelfde werk doet. En ja je moet geen teer poppetje zijn, dat geef ik direct toe. Je moet je al staande houden in een 100% mannenwereld. Je komt bij de mensen thuis een bak afleveren, en vervolgens sta je in de bagger op een bouw een container om te wisselen. Vuile handen krijg je ook gegarandeerd, want altijd mijn handschoenen aan doen doe ik ook niet. Echt zwaar is het niet, de auto tilt die bakken op, niet jij, jij drukt op een knopje.

In mijn werkende leven ben ik maar weinig vrouwen tegengekomen die hetzelfde deden. Op de graafmachine een keer in de Flevopolder bij Swifterband toendertijd. Op de vrachtwagen meer en meer, maar veel op de trekker met oplegger, wat relatief schoon werk is. dat is mijn werk bepaald niet, maar de mensheid kent ondertussen het product zeep al jaren. :)
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
tartangirl
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 feb 2016, 10:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: zeeland

Re: Het "zwakkere" geslacht? Pfff...

Bericht door tartangirl »

Goedenmiddag Marije,....ben inmiddels de 50 gepasseerd en ik geniet al 20 jaar van het leven wat ik hoor te leven.
Wat niet wil zeggen dat wat je meedraagt in je rugzak niet meer relevant is.
Ik heb nog veel aan mijn verleden qua inzet en motivatie om nooit op te geven...
Ik heb een verleden bij Defensie...ben 8 jaar marinier geweest en vond het heerlijk om zo fysiek mijn grenzen op te zoeken, waar ik nog steeds profijt van heb, al heb ik fysiek wat wat moeten inleveren.
Werk al 25 jaar bij Justitie en ook daar is het mannenbolwerk ook aardig vertegenwoordigt.
Heb een derde aan vrouwelijke collega's die het fantastisch doen binnen onze hoge muurtjes.
Ben sinds kort aan de slag als spinning juf bij mijn sportclub en daar kan ik al mijn energie goed kwijt.
ondanks al deze woorden wil ik eigenlijk zeggen....ga uit van je eigen kracht....niemand is iets meer of minder ....toppertjes zijn wij....bye
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Het "zwakkere" geslacht? Pfff...

Bericht door Emma »

Ik had een sollicitatiegesprek met iemand die later mijn collega bleek te zijn. Hij had natuurlijk op Linkedin gekeken wat ik zoal deed, T-Nederland opgezocht, en wist dus waar ik vandaan kwam. Tegen het eind van het sollicitatiegesprek daar openhartig over gesproken. En dan nog kreeg ik dingen uitgelegd af en toe die ik toch echt wel moest weten, anders had ik het sollicitatiegesprek nooit overleefd. Ach ja.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]