Het is zo verwarrend!!

Gevoelens die je met de wereld deelt
Hanna1954
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jul 2021, 17:33
Gender: Transgender
Locatie: Zeist-Amersfoort

Re: Het is zo verwarrend!!

Bericht door Hanna1954 »

Ha Marije,

Klinkt heel krachtig. Gelukje bij een ongelukje, wat betreft de gezinscoach!

Wat bij ons zo moeilijk ligt,kom ik steeds meer achter, is dat mijn vriendin het niet ziet als iets waar zij iets aan kan of moet doen. Zij vindt het niet nodig om haar eigen rol onder de loep te nemen.

Ik ben een aantal jaar naar een therapeut geweest. Mijn vriendin is ook een paar keer mee geweest, maar het kwam er steeds op neer dat ze dan niet meer mee gjng omdat ze vindt dat het mijn probleem is. Bij de therapie ging het eigenlijk steeds over hoe ik daar iets in kon doorbreken.

Ik begin steeds meer te denken dat ik te voorzichtig ben.

Wat jullie gedaan hebben, Marije, was natuurlijk perfect. Zeker ook omdat het gezin erbij betrokken is. Hoewel mij dochters al jaren het huis uit zijn, hebben we nog een sterke gezinsband, maar het lijkt er wel op dat we hier we niet doorheen komen.

Bedankt voor je reactie, Marije!!!
Marije
Berichten: 1322
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Het is zo verwarrend!!

Bericht door Marije »

Voor mijn gevoel had het ook anders kunnen aflopen als een of meer omgevingsvariabelen anders waren geweest. Ik weet ook niet hoe ik dan daarmee was omgegaan. Mijn gezin verliezen is de angst die mij al die jaren heeft tegengehouden dus ik snap precies wat je bezig houd. Wat ontzettend moeilijk.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Hanna1954
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jul 2021, 17:33
Gender: Transgender
Locatie: Zeist-Amersfoort

Re: Het is zo verwarrend!!

Bericht door Hanna1954 »

Inderdaad, Marije. Dit is precies het punt. Dank je voor de herkenning!!
Geke76
Berichten: 543
Lid geworden op: 02 nov 2021, 20:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Zuid-Holland

Re: Het is zo verwarrend!!

Bericht door Geke76 »

Net alles doorgelezen, Mariëlle, genoeg ervaringen en tips.

Mijn ervaring, mijn vriendin heeft al verdriet gehad, mij te gaan verliezen, het idee afscheid te moeten nemen van. Ook haar oprechte vraag, 'kan ik dit wel, WIL ik dit wel?' Ruimte nemen en pakken, zij en ik, zorgt er voorlopig voor dat we zien en voelen wat er écht is tussen ons beiden.
Geen zekerheid voor de toekomst, day by day aanzien en het leeft weer op tussen ons en dan volgt er weer even een dip. Erkenning naar elkaar, het besef dat wij ieder ons eigen proces én met elkaar doormaken, doet veel. Delen, betrekken in elkaars proces, uitspteken ws aat er speelt of je bezig houd. Daarnaast ben ik ook in gesprek met een psycholoog.
Maar als zij ooit aangeeft, dit trek ik niet meer, heb ik verdriet maar alle begrip voor haar. At least we've tried.

Maar tot zo ver, gaat het best prima en zijn we momenteel superverliefd wederom.

Mijn kinderen gaan het in 2 weken te horen krijgen. Zij zijn open minded, maar een vader die transvrouw blijkt te zijn, zal wel binnenkomen.
Willen ze ruimte, dan krijgen ze die, maar ik kan niet iemand anders zijn om hun bij mij te houden. Dus dan hoop ik om verrast te worden en hun er ok mee zijn.
Ik betrek ze er daarom nu ook al bij, dan veranderd er het minst op korte termijn een maken hun ook het proces rustig mee. Een bewuste keuze van mij met het risico ze te kunnen verliezen maar eerlijkheid naar hun en mijzelf is wat telt nu.

Blijft allemaal complex, voor jou en anderen ook, maar kies hierin écht voor jezelf.

Gr. Geke
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat:
Hanna1954
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jul 2021, 17:33
Gender: Transgender
Locatie: Zeist-Amersfoort

Re: Het is zo verwarrend!!

Bericht door Hanna1954 »

Lieve Geke,

Dank voor je herkenning! Hat is precies zoals je zegt. Ik ben zo ontzettend blij met de reacties op mijn werk en die van een enkele vriendin.

Ook jouw reactie doet me goed. Ik vind geloof ik nog het moeilijkst dat mijn partner het probleem totaal niet onderkent. Zij ziet gewoon geen probleem. Soms denk ik dat ik gek ben (of word?).

Klinkt wel weer heel dramatisch moet ik zeggen. Ik verwacht toch een moment dat ik het niet meer trek (ook weer zo’n woord…..).

Dank, Geke, je reactie helpt me echt!
Geke76
Berichten: 543
Lid geworden op: 02 nov 2021, 20:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Zuid-Holland

Re: Het is zo verwarrend!!

Bericht door Geke76 »

Hanna1954 schreef: 04 jan 2022, 19:36 Lieve Geke,

Dank voor je herkenning! Hat is precies zoals je zegt. Ik ben zo ontzettend blij met de reacties op mijn werk en die van een enkele vriendin.

Ook jouw reactie doet me goed. Ik vind geloof ik nog het moeilijkst dat mijn partner het probleem totaal niet onderkent. Zij ziet gewoon geen probleem. Soms denk ik dat ik gek ben (of word?).

Klinkt wel weer heel dramatisch moet ik zeggen. Ik verwacht toch een moment dat ik het niet meer trek (ook weer zo’n woord…..).

Dank, Geke, je reactie helpt me echt!
Fijn dat het jou helpt!

Het is jammer om te lezen van die ontkenning...
Houdt jezelf in grip, probeer dan rationeel te blijven denken naar haar.

Spreek eerlijk naar elkaar, spreek ook dingen uit!

Het is niet gemakkelijk, afgelopen weekend hebben ikzelf en mijn vriendin ons uitgesproken dat het too much to handle is. Nu een 1/2 jaar in relatie later, 2 maanden sinds mijjn outcome, nemen we echt onze eigen ruimte in en hebben zo nu en dan contact. Maar het is officieel niet meer aan tussen ons. Er is wél begrip naar elkaar hierin ondanks het houden van en liefhebben tussen ons.
Wie weet brengt de toekomst ons in een paar jaar toch weer in elkaars armen, of niet. Time will tell.

Maar terugkomend op jou, kijk of je voor dat moment van 'ik trek het niet meer' ook je psych nog goed te spreken hierover en wellicht ook een plan van aanpak richting je partner. En als het onvermijdelijk is, praat er dan ook over met je partner.

Succes en sterkte!

Gr. Geke
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat:
Hanna1954
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jul 2021, 17:33
Gender: Transgender
Locatie: Zeist-Amersfoort

Re: Het is zo verwarrend!!

Bericht door Hanna1954 »

Lieve allemaal,

Jullie reacties en bijdragen aan deze gedachtewisseling heeft er mede toe bijgedragen dat ik afgelopen weekend me eindelijk eens duidelijk heb uitgesproken over mijn wensen, of liever gezegd noden!! Ik liep eindelijk eens niet weg voor mijn gevoelens en bleef het gesprek voeren, waarvan ik had ontdekt dat ik dat tot nu toe eigenlijk altijd ontweek (en niet zij!!!). Ik wist daardoor bij mijn gevoel te blijven na de reactie van mijn vriendin, die graag zoekt naar compromissen die voor mij beklemmend zijn.

We kwamen erop uit dat we eigenlijk uit elkaar zouden moeten als ik echt niet anders kan en dat lijkt toch echt zo te zijn. Uit elkaar gaan vinden we allebei echt enorm erg en daarom zoeken we nu naar iemand die ons kan helpen. Iemand die met ons kan kijken welke andere oplossingen er mogelijk zijn voor de impasse waar we in lijken te zitten.

Misschien heeft iemand van jullie wel een tip voor iemand in de omgeving van Zeist met wie je goede ervaringen hebt.

Voor nu: enorm bedankt tot nu toe. Ik lees altijd graag jullie reacties!!

Liefs Mariëlle
Geke76
Berichten: 543
Lid geworden op: 02 nov 2021, 20:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Zuid-Holland

Re: Het is zo verwarrend!!

Bericht door Geke76 »

Wow, dit is goed om te lezen Mariëlle!

Fijn dat nu jouw eerlijkheid heeft geleid tot een conclusie waaraan jullie beiden aan willen werken.

Ik hoop dat de gesprekken tot iets kunnen leiden wa geen breuk tot gevolg mag hebben. En anders wordt het een weloverwogen besluit.

Ik wens jullie veel sterkte hierin!

Gr. Geke
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat:
Plaats reactie