Wettelijke maximumbedragen?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gauloise

Wettelijke maximumbedragen?

Bericht door Gauloise »

Hey iedereen,

het verzekeringsspelletje kent geen einde, helaas. Twee weken geleden toch maar overgestapt op DSW van VGZ aangezien die laatste blijkbaar geen zaken wil doen met Velsen en dan krijg ik nu doodleuk te horen dat ook eerste te weinig zal vergoeden om de GRS door te laten gaan. Nog een jaar verder zonder vooruitgang dan maar, waarom ook niet. :D

Nu kreeg ik van DSW te horen dat ze bij niet-gecontracteerde zorg 100% van het wettelijk maximumbedrag voor een operatie zullen vergoeden maar ik kan hier nergens een lijst van vinden. Kan iemand mij verder helpen? Als dat bedrag ook maar in de buurt komt van de prijs die Velsen rekent, sta ik eerlijk gezegd namelijk op het punt om gewoon te proberen het resterende bedrag zelf bij te leggen en bij elkaar te sprokkelen, op wat voor manier dan ook. Helemaal klaar met dit gezeik.
EmilyFara

Re: Wettelijke maximumbedragen?

Bericht door EmilyFara »

Ik zou een email naar Velsen zelf sturen. Ik heb even gezocht, maar het is echt een drama. Ik denk een mailtje naar hun sturen toch het makkelijkste is.
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
Frederieke
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Frederieke »

Als het goed is kun je die lijst gewoon bij je verzekeraar opvragen.
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

@Gauloise weet jij welke DBC/behandelcode er gebruikt wordt? Hier: https://zorgproducten.nza.nl/ZoekZorgpr ... &pId=81868 kun je namelijk zoeken en zien of er een maximumtarief is vastgesteld door de NZa.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gauloise

Bericht door Gauloise »

Emma schreef: 11 jan 2022, 18:11 @Gauloise weet jij welke DBC/behandelcode er gebruikt wordt? Hier: https://zorgproducten.nza.nl/ZoekZorgpr ... &pId=81868 kun je namelijk zoeken en zien of er een maximumtarief is vastgesteld door de NZa.
Ik weet alleen de declaratiecode en het nummer van het zorgproduct? Sorry dat ik hier niet meer verstand van heb; geen idee of een van deze twee gelijk is aan een "DBC". De declaratiecode van "operatie bij incongruentie genderidentiteit" is 15E465, de zorgproduct-code 050900063. Het bedrag wat Velsen daarvoor rekent is 10,435.10 euro.

@EmilyFara Ik heb Velsen dus al via de telefoon gesproken en de mevrouw kon me eigenlijk meteen al vertellen dat mijn huidige verzekering "niet een van de goeie" was en niet genoeg zou vergoeden om in aanmerking te komen voor de operatie. Kon me ook meteen een kort lijstje geven van verzekeringen die wel alles vergoeden bij een operatie die daar plaats vindt. Grappig, aangezien ik vorig jaar toen ik belde met de vraag welke verzekering zij dan wel aanbevelen, te horen kreeg "maakt niet uit welke; zolang het geen VGZ is, zit je goed". Fijn dat men zo op 1 lijn zit qua advies overal, dat je niet alleen staat maar samen sterk! :wship: :hbeat:
EmilyFara

Bericht door EmilyFara »

Gauloise schreef: 12 jan 2022, 01:08 [...]
@EmilyFara Ik heb Velsen dus al via de telefoon gesproken en de mevrouw kon me eigenlijk meteen al vertellen dat mijn huidige verzekering "niet een van de goeie" was en niet genoeg zou vergoeden om in aanmerking te komen voor de operatie. Kon me ook meteen een kort lijstje geven van verzekeringen die wel alles vergoeden bij een operatie die daar plaats vindt. Grappig, aangezien ik vorig jaar toen ik belde met de vraag welke verzekering zij dan wel aanbevelen, te horen kreeg "maakt niet uit welke; zolang het geen VGZ is, zit je goed". Fijn dat men zo op 1 lijn zit qua advies overal, dat je niet alleen staat maar samen sterk! :wship: :hbeat:
Oh, dat is jammer om te horen want DSW is altijd erg goed geweest voor me. SRS gaat me dit jaar denk ik niet lukken, misschien iets om volgend jaar over na te denken.
Gauloise

Bericht door Gauloise »

EmilyFara schreef: 12 jan 2022, 08:21

Oh, dat is jammer om te horen want DSW is altijd erg goed geweest voor me. SRS gaat me dit jaar denk ik niet lukken, misschien iets om volgend jaar over na te denken.
Mocht je dat in Velsen willen doen bij Kanhai, dan zijn iig CZ, Zilveren Kruis en ONVZ de verzekeraars die zij aanbevelen.
EmilyFara

Bericht door EmilyFara »

Gauloise schreef: 12 jan 2022, 10:14
EmilyFara schreef: 12 jan 2022, 08:21

Mocht je dat in Velsen willen doen bij Kanhai, dan zijn iig CZ, Zilveren Kruis en ONVZ de verzekeraars die zij aanbevelen.
Lekker dan, want dat zijn er 3 die ik eigenlijk niet wil. Ik zal het volgend jaar nog eens bekijken. Bedankt in ieder geval! <3
Gauloise

Bericht door Gauloise »

EmilyFara schreef: 12 jan 2022, 10:30 Lekker dan, want dat zijn er 3 die ik eigenlijk niet wil. Ik zal het volgend jaar nog eens bekijken. Bedankt in ieder geval! <3
Ik vind het zelf ook te belachelijk voor woorden dat je zo aan "verzekerings-hopping" moet doen omdat de 1 dit vergoedt maar weer wat anders niet enz. Ik ben het echt heel erg beu allemaal. Ik hoop dat DSW iig wel mijn FFS wil vergoeden wat de VGZ ook niet wilde doen anders is het dit jaar helemaal voor niets. In principe mogen zij de afwijzing van VGZ overnemen dus het is even afwachten wat dat gaat opleveren.
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Gauloise schreef: 12 jan 2022, 01:08
Ik weet alleen de declaratiecode en het nummer van het zorgproduct? Sorry dat ik hier niet meer verstand van heb; geen idee of een van deze twee gelijk is aan een "DBC". De declaratiecode van "operatie bij incongruentie genderidentiteit" is 15E465, de zorgproduct-code 050900063. Het bedrag wat Velsen daarvoor rekent is 10,435.10 euro.
https://zorgproducten.nza.nl/ZoekZorgpr ... &pId=23250
Maximum tarief

nvt
Een zorgaanbieder rekent het tarief dat is overeengekomen met de zorgverzekeraar of het (passanten)tarief dat is overeengekomen met de patiënt bij het ontbreken van een contract met de zorgverzekeraar.
Edit: de DBC/zorgproductcode is 059899063, niet 050900063, die bestaat niet.

Er is hier dus geen wettelijk maximumtarief voor. Ze kletsen maar wat.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]