Nieuwe chat! Zie dit topic.

Die wachttijden zijn echt niet normaal

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Verkaasd
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 jan 2022, 21:16
Gender: Geen
Voornaamwoorden: Hen/hun
Locatie: Mn huis

Die wachttijden zijn echt niet normaal

Bericht door Verkaasd »

Ik begin echt sterk het gevoel te krijgen dat mensen zich voor de lol bij de genderpolies aanmelden om zodanig ervoor te zorgen dat die wachttijden maar blijven groeien.

128 weken bij het VU voor de intake en 120 bij radboud?! Niet normaal man. Begin eerlijk gezegd de hoop een beetje te verliezen. Nu nog zien dat ze me serieus nemen omdat ik nonbinair ben als ik bij het VU/radboud aankom. Ik heb onlangs een mailtje ontvangen van radboud dat ze hun best doen om die wachttijden te verminderen. πŸ˜“

Even aan de andere makkers die hopeloos op de wachtlijst staan, hoe gaan jullie ermee om
In mijn slechtste tijden eet ik twee volledige stokbroden op
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1325
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Die wachttijden zijn echt niet normaal

Bericht door Marije »

In ieder geval ook aanmelden bij Psytrans of De Vaart. Beide veel kortere wachttijden. Ik heb me in September aangemeld bij Psytrans en ben nu de diagnose aan het afronden. Blijft hoe dan ook lang duren.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Verkaasd
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 jan 2022, 21:16
Gender: Geen
Voornaamwoorden: Hen/hun
Locatie: Mn huis

Re: Die wachttijden zijn echt niet normaal

Bericht door Verkaasd »

Marije schreef: ↑13 jan 2022, 21:34 In ieder geval ook aanmelden bij Psytrans of De Vaart. Beide veel kortere wachttijden. Ik heb me in September aangemeld bij Psytrans en ben nu de diagnose aan het afronden. Blijft hoe dan ook lang duren.
Wil ik ook doen, maar dan zit er net by Psytrans een aanmeld stop. En assen is een beetje ver 😌
Laatst gewijzigd door Verkaasd op 13 jan 2022, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
In mijn slechtste tijden eet ik twee volledige stokbroden op
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Die wachttijden zijn echt niet normaal

Bericht door Sander »

Het is handig om je ook ergens anders in te schrijven.
Ik sta sinds mei 2019 op de wachtlijst bij het VU, maar heb nog steeds geen uitnodiging ontvangen.

Inmiddels heb ik al enige tijd mijn gehele traject via T-Cendent en diverse chirurgen zo goed als afgerond. Enige reden dat ik nog bij het VU op de wachtlijst sta is een evt herstel operatie
Gebruikersavatar
Verkaasd
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 jan 2022, 21:16
Gender: Geen
Voornaamwoorden: Hen/hun
Locatie: Mn huis

Re: Die wachttijden zijn echt niet normaal

Bericht door Verkaasd »

Sander schreef: ↑13 jan 2022, 21:42 Het is handig om je ook ergens anders in te schrijven.
Ik sta sinds mei 2019 op de wachtlijst bij het VU, maar heb nog steeds geen uitnodiging ontvangen.

Inmiddels heb ik al enige tijd mijn gehele traject via T-Cendent en diverse chirurgen zo goed als afgerond. Enige reden dat ik nog bij het VU op de wachtlijst sta is een evt herstel operatie
Misschien is er nog hoop voor mij dan. Zijn er kosten aan die chirurgen verbonden want ik zit namelijk for FMS te sparen omdat ik nu al het voorgevoel heb dat het niet verzekerd wordt
In mijn slechtste tijden eet ik twee volledige stokbroden op
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Die wachttijden zijn echt niet normaal

Bericht door Sander »

Verkaasd schreef: ↑13 jan 2022, 21:44
Misschien is er nog hoop voor mij dan. Zijn er kosten aan die chirurgen verbonden want ik zit namelijk for FMS te sparen omdat ik nu al het voorgevoel heb dat het niet verzekerd wordt
Sparen kan nooit kwaad πŸ˜‰
Het hangt echt van de verzekeraar af. Kies in ieder geval voor een restitutiepolis als je deze nog niet hebt.
Ik kreeg 100% terug, maar moest daarvoor wel wat moeite doen bij de verzekeraar
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1325
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Die wachttijden zijn echt niet normaal

Bericht door Marije »

De Vaart zit op meerdere locaties in Nederland. Momenteel zijn alle gespreken via beeldbellen dus dat maakt niks uit.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Verkaasd
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 jan 2022, 21:16
Gender: Geen
Voornaamwoorden: Hen/hun
Locatie: Mn huis

Re: Die wachttijden zijn echt niet normaal

Bericht door Verkaasd »

Marije schreef: ↑13 jan 2022, 21:50 De Vaart zit op meerdere locaties in Nederland. Momenteel zijn alle gespreken via beeldbellen dus dat maakt niks uit.
Ik ga morgen heerlijk bij de huisarts aankakken dankjewel
In mijn slechtste tijden eet ik twee volledige stokbroden op
Gebruikersavatar
Verkaasd
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 jan 2022, 21:16
Gender: Geen
Voornaamwoorden: Hen/hun
Locatie: Mn huis

Re: Die wachttijden zijn echt niet normaal

Bericht door Verkaasd »

Sander schreef: ↑13 jan 2022, 21:48
Verkaasd schreef: ↑13 jan 2022, 21:44
Misschien is er nog hoop voor mij dan. Zijn er kosten aan die chirurgen verbonden want ik zit namelijk for FMS te sparen omdat ik nu al het voorgevoel heb dat het niet verzekerd wordt
Sparen kan nooit kwaad πŸ˜‰
Het hangt echt van de verzekeraar af. Kies in ieder geval voor een restitutiepolis als je deze nog niet hebt.
Ik kreeg 100% terug, maar moest daarvoor wel wat moeite doen bij de verzekeraar
Sowieso ga ik dat doen. Makker, bedankt. Nu ga ik de huisarts terroriseren met de derde verwijsbrief πŸ™
In mijn slechtste tijden eet ik twee volledige stokbroden op
Gebruikersavatar
EvelienArts
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 nov 2015, 13:53
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Boxmeer

Re: Die wachttijden zijn echt niet normaal

Bericht door EvelienArts »

Bij de vaart zijn ze een inhaalslag aan het maken (ook nieuwe mensen aangenomen). Ze laten de wachtlijst op hun website nog wel op 30 weken staan om niemand teleur te stellen. Echter als nu door VUMC/Radboud meer mensen naar De vaart gaan zal daar de wachtlijst natuurlijk ook langer worden. Voor de intake stond ik 13 weken op de wachtlijst tot ik opgeroepen werd (terwijl er 30 weken voor staat).
04-09-21 volledig uit de kast
10-02-22 aanpassing voornaam/geslacht BRP
03-03-22 eerste gesprek de vaart
29-08-22 start HRT
20-09-23 verwijzing SRS
14-12-23 start MKVelsen t.b.v. SRS
23-04-24 SRS bij MKVelsen :hbeat: