Maaststad Ziekenhuis - Genderpoli

Psychologen en procedures
Tess_
Voornaamwoorden: she/they

Re: Maaststad Ziekenhuis - Genderpoli

Bericht door Tess_ »

Vorige week sloot ik mijn diagnostisch gedeelte af met een partner van T-Cendent en ze vertelden me dat ik HRT kon starten bij het ZOL Genk in België of het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam. Ik kreeg net een e-mail terug uit Genk waarin stond dat de wachtlijst momenteel 12 maanden is. Zo deprimerend omdat ik al 18 maanden op therapie heb gewacht.

Dus ik zal ook contact opnemen met Rotterdam, van degenen onder u die daar HRT zijn begonnen - hoe lang waren uw wachtlijsten? En wat is daar het juiste aanspreekpunt voor endocrinologie? Ik kon niets vinden op hun website.

Heel erg bedankt voor alle hulp!
Frederieke
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Frederieke »

Hoi Kirsten,

Dat is schrikken, zeg! Ik dacht dat de wachtlijst na de diagnose meestal meeviel, maar kennelijk vergis ik me daarin. Ik ben zelf vorig jaar verwezen naar het WZA in Assen, wat voor mij minder dan een half uur is. En daar kon ik binnen een maand terecht bij de endocrinoloog.

Sterkte en groetjes, Frederieke
Vethrvolnir
Voornaamwoorden: hij/hem

Bericht door Vethrvolnir »

Kirsten_ schreef: 21 jan 2022, 12:32 Vorige week sloot ik mijn diagnostisch gedeelte af met een partner van T-Cendent en ze vertelden me dat ik HRT kon starten bij het ZOL Genk in België of het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam. Ik kreeg net een e-mail terug uit Genk waarin stond dat de wachtlijst momenteel 12 maanden is. Zo deprimerend omdat ik al 18 maanden op therapie heb gewacht.

Dus ik zal ook contact opnemen met Rotterdam, van degenen onder u die daar HRT zijn begonnen - hoe lang waren uw wachtlijsten? En wat is daar het juiste aanspreekpunt voor endocrinologie? Ik kon niets vinden op hun website.

Heel erg bedankt voor alle hulp!
Ik dacht 2 maanden maar ik had al hormonen dus mijn behandeling moest over genomen.

mijn endo bij Maasstad is dr van der Linden en de polikliniek deskundige waar ik meestal contact mee heb is Sonja Teuben.

Ze zitten bij interne geneeskunde.
:shock:
Anon20230219
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Anon20230219 »

Mijn echtgenote kon eerder beginnen maar kwam 2,5 maand in een mallemolen over diabetes en in hun ogen te hoge bloedsuiker waarde.
Ik vind het een rommelig ziekenhuis waar de administratie niet echt lekker op orde is.
Vermoed dat de wachtlijst zo rond de 2 maanden zal zijn.
anna_

Bericht door anna_ »

wat de wachttijd is durf ik niet te zeggen, ik liep al bij Dr van der Linden voor mijn schildklier en kon eigenlijk doordat ze het al wisten direct door vorig jaar mei maar ze wist al wel 8 maanden dat het eraan zat te komen, dus ja.... het meeste contact heb ik ook met de VS (Sonja Teuben)

Administratief loopt het wat mij betreft allemaal prima maar ze hangen wel heel erg aan het protocol en vinden het erg spannend om buiten de lijntjes te kleuren. Mijn ervaring is dat je zelf wel goed moet weten wat je wil en voor jezelf op moet durven komen ook.
life is too short to not love myself - so i need to learn!

Hoi, ik ben Anna! (introductie)
Tess_

Bericht door Tess_ »

Bedankt voor al jullie antwoorden, ik kreeg een antwoord van mijn therapeut en zij zei dat nog steeds een gesprek met mijn partner wil en ik vraag me af of dit standaard praktijk is? Heb jij dit ook moeten doen? Het voelt erg interveniërend.

Ze wil ook tweewekelijks psychologische gesprekken met me hebben als ik eenmaal begonnen ben met HRT, dat voelt veel te veel voor mij. Een keer per maand zou genoeg moeten zijn en ik vraag me af of dat wel nodig is. Moet je continu therapiegesprekken voeren als je eenmaal met hormonen bent begonnen? Of is dit alleen een vereiste om later geopereerd te worden?
anna_

Bericht door anna_ »

mijn vrouw is bij zoveel mogelijk gesprekken geweest, we doen dit zoveel mogelijk samen, gewoon omdat we dat fijn vinden.

verder heb ik 1x per mnd een gesprek, denk dat het per situatie anders is
life is too short to not love myself - so i need to learn!

Hoi, ik ben Anna! (introductie)
Tess_

Bericht door Tess_ »

Ja, we doen dit ook samen, maar mijn therapeut heeft een nogal traditionele benadering en mening, waar ik niets uithaal in plaats van me aan te passen aan wat ze wil horen.

Mijn vraag is ook: Zijn die gesprekken (na het starten van de hormonen) verplicht en wie doet ze bij jou?
Vethrvolnir
Voornaamwoorden: hij/hem

Bericht door Vethrvolnir »

hoi mijn psycholoog heeft idd ook een naaste te spreken gevraagd als onderdeel van het diagnostisch proces . dus voor de diagnose genderdysforie. dat is een standaard onderdeel volgens mij.

en een regelmatig gesprek om te checken hoe het psychisch gaat doet mijn psycholoog ook. maar dat is altijd alleen met mij. en de frequentie is inmiddels ' naar behoefte' dus zij checkt zo nu en dan of ik behoefte heb aan een gesprek.
:shock: