Eerste laser behandeling gelaat gehad

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Geke76
Berichten: 543
Lid geworden op: 02 nov 2021, 20:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Zuid-Holland

Re: Eerste laser behandeling gelaat gehad

Bericht door Geke76 »

In mijn verdere stappen mtf, heb ik a.s. woensdag een intake consult bij Dermakliniek in Rotterdam.
Ik wil mijn gezicht, hals, borst, buik, rug, armen en wellicht onderbenen laten behandelen. Schaamstreek komt op een later moment wel.

Ik wil eerst met mijn borst beginnen, stel dat mijn huid een reactie geeft en ik wil kijken wat het resultaat is alvorens ik mijn gezicht laat behandelen.

Wat zou het fijn zijn als ik mij niet meer geheel hoef te scheren na al die jaren van wel!
Een investering in mijzelf in plaats van in spullen, dat is ook een veranddring, maar dit voelt zo goed.
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat:
Gebruikersavatar
Geke76
Berichten: 543
Lid geworden op: 02 nov 2021, 20:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Zuid-Holland

Re: Eerste laser behandeling gelaat gehad

Bericht door Geke76 »

Update!

Inmiddels mijn 1e gezicht en hals laserbehandeling uit laten voeren vandaag bij Dermakliniek te Rotterdam.
Ontzettend prettig ontvangen wederom en er wordt rekening met je gehouden als genderpersoon en je naam en aanhef, gewéldig. Uitleg helder, duidelijk, tussentijds vragen of het gaat en geeft aan wanneer zij wat gaat doen, waarom en hoe. Echt een threatment gevoel en met hopelijk eind dit jaar maximaal resultaat en ook nog met vergoeding uit de basis zorgverzekering hopelijk. Zo niet, is het een investerimg waard in mijzelf. :hbeat:
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat:
Sophie88
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jan 2021, 14:39
Gender: Vrouw
Locatie: Den Haag

Re: Eerste laser behandeling gelaat gehad

Bericht door Sophie88 »

Ik heb vandaag ook mijn eerste laserbehandeling gehad. Ik vroeg me af wat de ervaringen zijn van anderen met permanent ontharen? Werkt het dusdanig goed dat je uiteindelijk niet meer hoeft te scheren, of blijft dat toch nodig?
28-6-21: Verwijzing VUmc.
8-12-21: Verwijzing Radboud UMC en BuroJIJ.
10-1-22: Intake BuroJIJ.
Jan 22: Cryopreservatie.
4-3-22: Start HRT via GenderGP.
7-3-22: Deskundigenverklaring via Genderclinic.
15-8-22: Overname HRT door Genderclinic.
Gebruikersavatar
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Re: Eerste laser behandeling gelaat gehad

Bericht door EmilyFara »

Sophie88 schreef: 24 jan 2022, 18:07 Ik heb vandaag ook mijn eerste laserbehandeling gehad. Ik vroeg me af wat de ervaringen zijn van anderen met permanent ontharen? Werkt het dusdanig goed dat je uiteindelijk niet meer hoeft te scheren, of blijft dat toch nodig?
Ik heb morgen mijn derde afspraak voor mijn gezicht. Het is voor zover wel merkbaar minder, maar nog niet weg. Ze denkt er voor mij 8-10 afspraken nodig te hebben en de laatste stappen met electro te doen. Dit omdat ik veel rood/blond haar op mijn kin heb. Maar het is wel de bedoeling dat scheren uiteindelijk niet meer nodig is.
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3662
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Eerste laser behandeling gelaat gehad

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik heb morgen weer een sessie elektrisch epileren en dus mag ik me vijf dagen niet scheren. Op de plekken waar het al klaar is is het duidelijk hartstikke glad. Doel is dan ook dat op den duur niet meer geschoren hoeft te worden.
Irene
Gebruikersavatar
Geke76
Berichten: 543
Lid geworden op: 02 nov 2021, 20:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Zuid-Holland

Re: Eerste laser behandeling gelaat gehad

Bericht door Geke76 »

Ik heb ook begrepen 6-8 sessies waarna er voor ongeveer 85% niet meer terug zou moeten groeien.

Nu scheelt het per persoon en wat er nog over blijft bij mij, wellicht met elektrisch epileren de rest behandelen.

Time will tell.

Gr. Geke
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat:
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Eerste laser behandeling gelaat gehad

Bericht door Lise »

Geke76 schreef: 24 jan 2022, 18:37 Ik heb ook begrepen 6-8 sessies waarna er voor ongeveer 85% niet meer terug zou moeten groeien.
Als ik naar mijn eigen ervaring kijk, is dat van die 85% misschien wel waar, maar is die 15% dan nog steeds hartstikke storend. Het is dan misschien geen baard meer, maar wel losse haren die niet fijn dons zijn maar doorgroeien. Als je je echt niet meer wil scheren (en die laatste haren net zo storend vind als ik), moet je denk ik echt rekening houden met een veel langer traject van weliswaar minder vaak maar nog wel regelmatige onderhoudssessies. En inderdaad, afhankelijk van de kleur van je haren, ook eindeloos electrisch epileren.
Gebruikersavatar
Geke76
Berichten: 543
Lid geworden op: 02 nov 2021, 20:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Zuid-Holland

Re: Eerste laser behandeling gelaat gehad

Bericht door Geke76 »

Lise schreef: 24 jan 2022, 18:51
Geke76 schreef: 24 jan 2022, 18:37 Ik heb ook begrepen 6-8 sessies waarna er voor ongeveer 85% niet meer terug zou moeten groeien.
Als ik naar mijn eigen ervaring kijk, is dat van die 85% misschien wel waar, maar is die 15% dan nog steeds hartstikke storend. Het is dan misschien geen baard meer, maar wel losse haren die niet fijn dons zijn maar doorgroeien. Als je je echt niet meer wil scheren (en die laatste haren net zo storend vind als ik), moet je denk ik echt rekening houden met een veel langer traject van weliswaar minder vaak maar nog wel regelmatige onderhoudssessies. En inderdaad, afhankelijk van de kleur van je haren, ook eindeloos electrisch epileren.
Ik ga het ook niet mooier inbeelden in gedachten in dit traject. Het zal altijd bijhouden worden en er her en der nog een laser- of elektrische sessie laten uitvoeren verwacht ik.

Gr. Geke
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat:
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1352
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Eerste laser behandeling gelaat gehad

Bericht door Marije »

Bij mij is het na 4x laseren al echt mega veel minder. Veel meer dan 85%. Ik scheer me elke ochtend en avond even snel met het apparaat en elke twee weken nat. Soms 3 weken.

Vandaag heb ik mijn genderdysforie diagnose gekregen en direct na de second opinion kan ik ook beginnen met de donshaartjes. Momenteel is de bovenlip af en toe nog het donkerst.

Mijn huidtherapeute heeft echt zo'n megaduur apparaat en dat werkt blijkbaar prima. Je Mooiste Huid kliniek in Deventer. Hele lieve meiden en veel ervaring met transdames.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
SearchingLady
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 okt 2021, 08:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Eerste laser behandeling gelaat gehad

Bericht door SearchingLady »

Ik heb vorige week de derde gelaat sessie gehad. Vooral boven en onder de lippen is het nog wel zichtbaar. Ze zet de alexandrite laser steeds iets krachtiger. De laatste sessie was op stand 14. De rest is echt zo goed als glad al. Vind het echt al super en zeker geen spijt van. Ben zo enthousiast dat ik nu ook al een buik en borst sessie heb gehad met de oksels. Benen ga ik zeker ook doen.