Nieuwe chat! Zie dit topic.

Die wachttijden zijn echt niet normaal

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Re: Die wachttijden zijn echt niet normaal

Bericht door EmilyFara »

EvelienArts schreef: 14 jan 2022, 19:47 Bij de vaart zijn ze een inhaalslag aan het maken (ook nieuwe mensen aangenomen). Ze laten de wachtlijst op hun website nog wel op 30 weken staan om niemand teleur te stellen. Echter als nu door VUMC/Radboud meer mensen naar De vaart gaan zal daar de wachtlijst natuurlijk ook langer worden. Voor de intake stond ik 13 weken op de wachtlijst tot ik opgeroepen werd (terwijl er 30 weken voor staat).
Oh, dat is mooi want ik sta over 3 dagen ook 13 weken op de wachtlijst bij hun. Helaas nog niets gehoord.
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
Gebruikersavatar
Geke76
Berichten: 543
Lid geworden op: 02 nov 2021, 20:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Zuid-Holland

Re: Die wachttijden zijn echt niet normaal

Bericht door Geke76 »

Inmiddels heb ik een bevestiging gelezen dat UMCG een wachttijd tot intake op 24 masnden heeft staan op dit moment....

Ikzelf zie al die wachttijd maar als extra tijd om weloverwogen het traject in te gaan en mijn social coming out in die tijd rustig aan te gaan.

Ik kan mij voorstellen dat de wachttijden een ander wel negatief kunnen beïnvloeden. Wie weet kom ik ook in die staat.

Gr. Geke
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat:
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Die wachttijden zijn echt niet normaal

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik heb de wachttijd destijds ook goed kunnen gebruiken om mijn leven op de rit te krijgen, maar met name voor de jongeren onder ons kan het heel erg zijn.
Irene
Gebruikersavatar
SuzanneLemm
Berichten: 163
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw

Re: Die wachttijden zijn echt niet normaal

Bericht door SuzanneLemm »

Hierna lijst met psychologen die genderdysfoor mogen vaststellen. Dan kun je in ieder geval al een naamswijziging doorvoeren en officieel als vrouw gaan leven ( mits dat matched met wat je voor ogen staat). Logopedie is gratis ! Ontharen gezicht kent een maximale vergoeding in traject en moet je wellicht toch deels zelf betalen, dus waarom wachten ....?
https://www.bigregister.nl/registratie/ ... ansgenders
Gebruikersavatar
Tess_
Berichten: 193
Lid geworden op: 04 dec 2021, 12:33
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: she/they

Re: Die wachttijden zijn echt niet normaal

Bericht door Tess_ »

Neem ook contact op met het Benelux Genderteam, zij hebben drie gendertherapeuten waardoor je veel sneller de diagnostische brief kunt krijgen (een van de drie is T-Cendent).
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: Die wachttijden zijn echt niet normaal

Bericht door Brownie »

SuzanneLemm schreef: 17 jan 2022, 22:29 Hierna lijst met psychologen die genderdysfoor mogen vaststellen. Dan kun je in ieder geval al een naamswijziging doorvoeren en officieel als vrouw gaan leven ( mits dat matched met wat je voor ogen staat). Logopedie is gratis ! Ontharen gezicht kent een maximale vergoeding in traject en moet je wellicht toch deels zelf betalen, dus waarom wachten ....?
https://www.bigregister.nl/registratie/ ... ansgenders
Nee staan niet op die lijst omdat ze kunnen diagnostiseren voor de medische zaken: zij staan erop omdat zij een verklaring voor de juridische zaken mogen afgeven.
Gebruikersavatar
SuzanneLemm
Berichten: 163
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw

Re: Die wachttijden zijn echt niet normaal

Bericht door SuzanneLemm »

Brownie schreef: 27 jan 2022, 19:04
SuzanneLemm schreef: 17 jan 2022, 22:29 Hierna lijst met psychologen die genderdysfoor mogen vaststellen. Dan kun je in ieder geval al een naamswijziging doorvoeren en officieel als vrouw gaan leven ( mits dat matched met wat je voor ogen staat). Logopedie is gratis ! Ontharen gezicht kent een maximale vergoeding in traject en moet je wellicht toch deels zelf betalen, dus waarom wachten ....?
https://www.bigregister.nl/registratie/ ... ansgenders
Nee staan niet op die lijst omdat ze kunnen diagnostiseren voor de medische zaken: zij staan erop omdat zij een verklaring voor de juridische zaken mogen afgeven.
Dat zeg ik !
Gebruikersavatar
Oliver
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jun 2017, 22:53
Gender: Trans FtM
Locatie: groningen

Re: Die wachttijden zijn echt niet normaal

Bericht door Oliver »

ik was 17 juni 2020 doorverwezen door mijn huisarts na de umcg genderpolikliniek ik was 4 maart 2022 aan de beurt voor de intakegesprek...
Gebruikersavatar
Geke76
Berichten: 543
Lid geworden op: 02 nov 2021, 20:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Zuid-Holland

Re: Die wachttijden zijn echt niet normaal

Bericht door Geke76 »

Oliver schreef: 08 mar 2022, 20:48 ik was 17 juni 2020 doorverwezen door mijn huisarts na de umcg genderpolikliniek ik was 4 maart 2022 aan de beurt voor de intakegesprek...
Jee, ik wordt er stil van! Hoe heb jij het wachten ervaren?
Hoe ging je intake?

Gr. Geke
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat:
Gebruikersavatar
AlexanderV
Berichten: 45
Lid geworden op: 20 nov 2020, 12:49
Gender: Man

Re: Die wachttijden zijn echt niet normaal

Bericht door AlexanderV »

Oliver schreef: 08 mar 2022, 20:48 ik was 17 juni 2020 doorverwezen door mijn huisarts na de umcg genderpolikliniek ik was 4 maart 2022 aan de beurt voor de intakegesprek...
Nog 'snel'! Ik heb me op 10 juli 2019 ingeschreven bij VU, nog steeds niets gehoord...

Gelukkig wel ondertussen bij Psytrans binnen, na eerst twee jaar braaf wachten op VU, in goed vertrouwen dat ze wachtlijst wel weg zouden werken.

Ik had na een jaar al voldoende tijd gehad om alles goed te overwegen, alle tijd die daarna kwam was zwaar, mijn depressie die weg was na coming out kwam langzaam weer terug. Deze lange wachttijden zijn traumatiserend.