Poll: overname Stepwork door Genderhealthcare

Psychologen en procedures

Heb je vertrouwen in Genderhealthcare, het bedrijf dat Stepwork heeft overgenomen?

Ja, absoluut
1
2%
Ja, met voorbehoud
4
8%
Ik twijfel
10
19%
Nee, ik denk het niet
11
21%
Nee, echt niet
26
50%
 
Totaal aantal stemmen: 52

Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Poll: overname Stepwork door Genderhealthcare

Bericht door Emma »

Mocht iemand van FTM dit draadje vinden: wij hebben na dit artikel direct een lidmaatschap op FTM genomen. Goed werk!
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Poll: overname Stepwork door Genderhealthcare

Bericht door Emma »

Ik heb er maar even een reactie onder gezet.
Emma reageerde op FTM, en schreef:Wat een duivels dilemma.

Persoonlijk geloof ik er geen barst van dat dit enige kans van slagen heeft, al was het maar omdat de managementstijl van Visser, getuige dit verhaal, weinig blije medewerkers oplevert. De manier waarop Visser afgelopen najaar als door een wesp gestoken en als een verongelijkt groot kind via nota bene Facebook kritiek van de organisaties probeerde te weerleggen sprak boekdelen: tussen de regels door was duidelijk dat alles als een aanval op haar persoon werd opgevat. Ik wens het personeel veel sterkte de komende tijd. Dit is geen persoonlijkheidskenmerk dat je even afleert.

Het alternatief was echter het keihard laten vallen van de veelal kwetsbare mensen die op de zorg van Stepwork waren aangewezen. En wat doe je dan? Ga je met een overnamekandidaat in zee met een kans op succes, en dus ook een kans op nóg een fiasco, of bijt je in één keer door de zure appel heen en zet je er een streep onder?

Gelukkig heeft de Alliantie GGZ Genderzorg, een alliantie van de meeste andere aanbieders van transgenderzorg samen met patientenorganisatie Transvisie, cliënten van het voormalige Stepwork aangeboden over te mogen stappen met behoud van plaats op de wachtlijst. Jammer genoeg betekent dat wel dat iedereen nóg langer moet wachten, maar voor voormalige Stepwork cliënten die het aanbod aannemen is die appel dan wat minder zuur.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Poll: overname Stepwork door Genderhealthcare

Bericht door Pan-Tastique »

Als zij transvrouw is, vind ik het al HELEMAAL kwalijk dat zij dacht het oké zou zijn me met mijn meisjesnaam aan te spreken. Zou ik dit artikel kunnen aankaarten als (geldige, ipv "paranoia") om eruit te stappen?

Ik heb het tel. nr en e-mail van mijn oude psycholoog nog, inmiddels werkt zij bij de Vaart. Maar ik weet niet of het ongepast is haar zomaar te bellen.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Poll: overname Stepwork door Genderhealthcare

Bericht door Emma »

Persoonlijk denk ik dat je je niet door eventueel ongepastheid moet laten tegenhouden. Nee heb je, ja kun je krijgen. En zo nog een paar clichés voor de extroverte mens waar velen van ons toch wat aarzeling bij hebben.

In het ergste geval zegt ze dat je het via De Vaart moet spelen. En die zit in de Alliantie GGZ Genderzorg, dus heb je dan waarschijnlijk een wachtlijstvoordeeltje.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Poll: overname Stepwork door Genderhealthcare

Bericht door Emma »

Meer informatie over mijn laatste opmerking:

https://transvisie.nl/persbericht-vrije ... r-wachten/
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Josh
Berichten: 387
Lid geworden op: 13 okt 2021, 15:23
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Voorburg

Re: Poll: overname Stepwork door Genderhealthcare

Bericht door Josh »

Na al deze berichten gelezen te hebben moet ik terugkomen op dat ik eerst mijn twijfels had, ik denk nu dat het niet goed gaat komen en mijn vertrouwen erin is zeker helemaal weg.
Één persoon die zoveel onduidelijkheden en ophef rondom zichzelf weet te creëren is een gigantische rode vlag die we waarschijnlijk beter kunnen vermijden.

Ik denk dat ze inderdaad goed kan pitchen en hiermee de mensen weet te binnen te halen totdat deze haar beter leren kennen dus, want dan komt de ware aard pas naar boven.
11-10-21 Wachtlijst VUMC
2-12-21 Wachtlijst PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
19-3-24 Intake hysto
8-)
Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Poll: overname Stepwork door Genderhealthcare

Bericht door Pan-Tastique »

Emma schreef: 29 jan 2022, 13:36 Persoonlijk denk ik dat je je niet door eventueel ongepastheid moet laten tegenhouden. Nee heb je, ja kun je krijgen. En zo nog een paar clichés voor de extroverte mens waar velen van ons toch wat aarzeling bij hebben.

In het ergste geval zegt ze dat je het via De Vaart moet spelen. En die zit in de Alliantie GGZ Genderzorg, dus heb je dan waarschijnlijk een wachtlijstvoordeeltje.
Het punt is dat mijn endocrinologe mij verteld heeft dat ik nergens heen kan zonder mijn medisch dossier. En dat heeft deze... lieftallige dame... nu dus om te gijzelen als zij dat wenst. (Mocht dit niet zo zijn, laat me dit vooral weten.) Als zij moeilijk gaat doen, omdat ze geld aan me wenst te verdienen (waar ik nu volledig van overtuigd ben), zit ik dus vast.

Ik heb wel de "fout" gemaakt om enkele maanden voor het faillissement van Stepwork op de wachtlijst van T-Cendent te komen (huisarts weigerde voor een ziekenhuis te verwijzen), dus helaas kom ik voor die wachtlijstbemiddeling niet meer in aanmerking. :( Maar alles beter dan... dit, dunkt me.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Poll: overname Stepwork door Genderhealthcare

Bericht door Anon20230219 »

Tja ik blijf mij erover verbazen.
Maar toen ik die tamme reactie van Blokhuis terug kreeg aangaande deze kwestie wist ik eigenlijk al genoeg.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Poll: overname Stepwork door Genderhealthcare

Bericht door Emma »

Pan-Tastique schreef: 29 jan 2022, 17:12 Het punt is dat mijn endocrinologe mij verteld heeft dat ik nergens heen kan zonder mijn medisch dossier. En dat heeft deze... lieftallige dame... nu dus om te gijzelen als zij dat wenst. (Mocht dit niet zo zijn, laat me dit vooral weten.) Als zij moeilijk gaat doen, omdat ze geld aan me wenst te verdienen (waar ik nu volledig van overtuigd ben), zit ik dus vast.

Ik heb wel de "fout" gemaakt om enkele maanden voor het faillissement van Stepwork op de wachtlijst van T-Cendent te komen (huisarts weigerde voor een ziekenhuis te verwijzen), dus helaas kom ik voor die wachtlijstbemiddeling niet meer in aanmerking. :( Maar alles beter dan... dit, dunkt me.
Dat medisch dossier is grotendeels van jou, niet van GHC. Op basis van de AVG heb je recht op een kopie van het hele dossier, met uitzondering van de persoonlijke aantekeningen die de behandelaars mogelijk gemaakt hebben. Zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ch-dossier

Aan een verzoek moet onverwijld, maar in ieder geval gehoor worden gegeven. Indien het verzoek ingewikkeld is, moet men dat binnen een maand laten weten, dan is er maximaal 2 maanden uitstel mogelijk.

Dat van die wachtlijst is balen, aan de andere kant staat T-Cendent niet op de lijst van de alliantie. Misschien toch eens informeren?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Poll: overname Stepwork door Genderhealthcare

Bericht door Emma »

GHC communiceert nu via Facebook, niet via de eigen website, die inmiddels achterhaalde informatie bevat. Mogelijk dat je onderstaande berichten niet kunt lezen als je niet ingelogd bent bij Facebook.



Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Plaats reactie