virus in mijn pc

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

virus in mijn pc

Bericht door jacqueline »

ik heb een virus in mijn rootkit zitten die veel problemen geeft bij het opstarten van mijn pc. Avast heeft hem gedetecteerd maar als ik hem wil verwijderen dan crasht de boel....en nu? hij zit in mijn nulsector van de C schijf.....
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: virus in mijn pc

Bericht door jacqueline »

ik breng mijn pc nu weg....de schijf moet geformatteerd worden en alles opnieuw geinstalleerd worden. Het bestand wat geinfecteerd is is het bestand wat zorgt dat windhoos kan worden opgestart. Verwijderen van dat virus betekent dat niks het meer doet
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: virus in mijn pc

Bericht door Hedwich »

sterkte ermee... hoop dat je cleane of cleanbare backups hebt?
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: virus in mijn pc

Bericht door jacqueline »

wat een smerig rotvirusje was dat zeg! Ben blij dat ik geen bankzaken heb gedaan toevallig. Het zat me al niet lekker dat het virus mijn anti spyware uitschakelde dus ik ging er al van uit dat er ergens mogelijk een keylogger zat. Met een keylogger worden alle toetsaanslagen vastgelegd. Handig als je achter wachtwoorden wilt komen bv paypal. Hebben ze je email adres plus wachtwoord en dan is het makkelijk bankrekening leeg te plunderen...Virussen mollen tegenwoordig niet meer je pc, ze ontfutselen gewoon je vitale gegevens, levert meer op....
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: virus in mijn pc

Bericht door Arike »

Je hebt 'm al weer terug, dus?

Veel schade aan je bestanden?
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: virus in mijn pc

Bericht door Jessy »

Had Avast hem dan niet gedetecteerd toen die binnen kwam? Want dat is toch best een goeie virusscanner.
Ik kan alleen maar aanraden de pc goed te beveiligen, met zowel anti-virus als anti-malware programma's. En goed uitkijken wat voor websites je bezoekt, en kijk ook enorm uit met bestanden over peer-2-peer netwerken. Open nooit executables als die van een bron komen die niet als betrouwbaar is bevestigd. Trap er NOOIT in als programma's zeggen dat je je beveiliging moet uitschakelen omdat anders iets niet goed werkt.

Dat zijn een paar tips die ik met iedereen wil delen. Ik hoop dat je niet teveel bent kwijtgeraakt met het herinstalleren Jacqueline.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: virus in mijn pc

Bericht door jacqueline »

nee dit was een virus afkomstig van echte cyber criminelen. Ze hadden het op mijn bankrekening voorzien maar het is ze niet gelukt. Dit betekent wel het einde van internetbankieren en het einde van online kopen bij zalando. Paypal word nu wel bloedlink...
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: virus in mijn pc

Bericht door Jessy »

Maar hoe heb je dat dan binnengekregen, vraag ik me af?
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: virus in mijn pc

Bericht door jacqueline »

goeie vraag. Ik denk gewoon tijdens internetten dus tijdens de chat......en niet via onze site hoor......ze komen overal binnen
Willy
Berichten: 185
Lid geworden op: 29 mar 2012, 16:24
Gender: Anders
Locatie: Elburg

Re: virus in mijn pc

Bericht door Willy »

I love Norton Internet Security 2012 ....

Een antivirus programma is net dat mannetje die op de bank zit, te wachten om de dieven weg te jagen (maar ze zijn al binnen geweest...)
Een Internet Security is hetzelfde mannetje, maar nu staat hij op wacht, bij de voordeur (moet eerst nog maar binnen zien te komen..)

Gr, Willy
My life just out of the closet ...
Plaats reactie