Nieuwe chat! Zie dit topic.

Sportkleding ftm

Make-up, kleding, en zo voort
Just
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 jun 2021, 12:35
Gender: Trans FtM

Sportkleding ftm

Bericht door Just »

Ha!

Voor de mannen die regelmatig naar de sportschool gaan, wat trekken jullie aan?

Ik vind het best ongemakkelijk qua kleding. Sporten met een binder is geen optie, maar ik heb nog geen sportbh gevonden die de voorkant genoeg plat drukt.

En qua broeken is het ook al zo’n ding. Ik heb best brede heupen en een enorm smalle taille, dus iedere losser zittende broek accentueert dat alleen maar. Dus trek ik toch vaak mijn oude legging aan, maar die is dan weer erg (veel te) vrouwelijk.

Hoe doen jullie dat?

Grtz Simon
Gebruikersavatar
Josh
Berichten: 389
Lid geworden op: 13 okt 2021, 15:23
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Voorburg

Re: Sportkleding ftm

Bericht door Josh »

Ik draag een trainingsbroek en t-shirt van Adidas met een sportbh van Nike

Een sportbh zal inderdaad de borst vaak niet plat genoeg maken. Als dat iets is wat je wel graag wilt dan zou je kunnen kijken of transtape iets voor je is, daar mag je wel mee sporten
11-10-21 Wachtlijst VUMC
2-12-21 Wachtlijst PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
19-3-24 Intake hysto
8-)
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 331
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Sportkleding ftm

Bericht door San(ne) »

Beetje zelfde als josh.
Sportbh’s van nike, eventueel maatje kleiner, zijn best wel strak.

Meestal had ik in de sportschool een korte, losse sportbroek aan met een niet al te strak T-shirt. Beide zwart of een andere donkere kleur.

Sportschool heerst altijd wel een naar sfeertje, vooral in het dumbellhoekje (het kijk mij een mannelijke cis hetero man zijn hoekje). Dus bleef altijd wat ongemakkelijk, wat voor kleding dan ook.
Ik doe inmiddels andere sporten en heb thuis een krachthonkje ingericht.
Just
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 jun 2021, 12:35
Gender: Trans FtM

Re: Sportkleding ftm

Bericht door Just »

Dan ga ik eens naar die sport bh’s van Nike kijken. Hebben jullie een speciaal type daarbij?

Ik heb veel geluk met de sportschool. Alles en iedereen wordt daar geaccepteerd en de sfeer is echt wel chill. Wat misschien helpt is dat ze er geen echt hele zware gewichten hebben, die doelgroep valt af en gaat naar andere sportscholen.
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 331
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Sportkleding ftm

Bericht door San(ne) »

https://www.bol.com/nl/nl/p/nike-dri-fi ... oductTitle

Deze heb ik. In maat L (ik ben 72kg en 183cm).
M past ook, zelfs beter qua strakte, alleen kon dat niet vanwege mijn lengte. Die schouderbanden zijn dan te kort.

En top dat je een fijne sportschool hebt. Ik zat bij fit for free, was niet zo veel keuze in mijn toenmalige woonplaats. Zo’n goedkope keten trekt niet echt queervriendelijk volk helaas. Kwam altijd gelijk door uit werk en moest dan omkleden in de kleedkamer. Denk niet dat ik ooit zonder opmerkingen een kleedkamer heb kunnen gebruiken.
eew
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 jun 2020, 11:35
Gender: Trans FtM

Re: Sportkleding ftm

Bericht door eew »

San(ne) schreef: 24 feb 2022, 13:39 https://www.bol.com/nl/nl/p/nike-dri-fi ... oductTitle

Deze heb ik. In maat L (ik ben 72kg en 183cm).
M past ook, zelfs beter qua strakte, alleen kon dat niet vanwege mijn lengte. Die schouderbanden zijn dan te kort.

En top dat je een fijne sportschool hebt. Ik zat bij fit for free, was niet zo veel keuze in mijn toenmalige woonplaats. Zo’n goedkope keten trekt niet echt queervriendelijk volk helaas. Kwam altijd gelijk door uit werk en moest dan omkleden in de kleedkamer. Denk niet dat ik ooit zonder opmerkingen een kleedkamer heb kunnen gebruiken.
Leuk, ik heb nog twee van die dingen in maat L liggen. Nu niet meer nodig want al 5 maanden post-op. Ik heb ze ook nog een week ofzo gebruikt als wat extra steun toen the post-op binder uit mocht.
Just
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 jun 2021, 12:35
Gender: Trans FtM

Re: Sportkleding ftm

Bericht door Just »

Gisteravond werd hij bezorgd en hij past prima! Werkt een stuk beter dan de sportbh die ik had. Heb een s besteld en die zit goed. Heb ook een stuk of 10 broeken laten komen, hopelijk zit er iets bij!