Het lijkt me makkelijker om FtM te zijn. Maar iedereen heeft evenveel moeite om "het allemaal uit te vogelen".
Het enige advies dat mij tot nu toe goed is bevallen is "go with the flow" hoe moeilijk dat ook is.
Heb al meer van dit soort posts van je gezien, en dat is jouw goed recht natuurlijkRaisa schreef:Ik zie een fysieke transitie en de operatie als 2 losstaande delen. Het is immers goed mogelijk om met behulp van hormonen de fysieke transitie in te gaan, maar de srs even te laten voor wat die is.
Zelf heb ik in de transitie gemerkt dat ik wat teleurgesteld ben in hoe weinig hormonen doen voor je lijf, vooral nu ik meer en meer let op de verschillen tussen mijn lichaam en die van cisvrouwen. Er zit natuurlijk wel verbetering in, maar een echte oplossing is het niet: je blijft altijd een half-om-halfje.
Dat klopt, boytomlife.MIsschien denk ik heel simpel hoor, maar het is ook echt zo dat de srs voor een MTF minder gecompliceerd is dan voor een FTM.
Het is niet zozeer dat ik geen vagina zou willen hebben, het is dat ik niet weet of het risico op complicaties bij zo'n zware ingreep het wel waard is om een high maintenance, niet functionele reshape van mijn eigen penis te hebben die een beetje lijkt op een vagina.Heleen schreef:Heb al meer van dit soort posts van je gezien, en dat is jouw goed recht natuurlijk. Maar ik snap alleen niet, dat als je ontevreden bent over de fysieke veranderingen van de hrt, het afzien van de srs je beter doet voelen
. Zelfs al blijf je 1/2 om 1/2 , het hebben van een piemel maakt dat toch niet beter?
Voor de goede orde, mij maakt het niet uit wat je wilt veranderen en wat niet. Het is jouw leven en jouw lichaam. Ik doe wat ik wil doen en dat doe jij ook....
Ik spreek wel eens post-op vrouwen (niet zo vaak, want ik begeef mij niet zoveel in trans kringen) en die hebben toch echt een neo-vagina waar ze iets mee kunnen. Dus dat het een niet-functionele reshape zou zijn zie ik niet zo. Ik ben met je eens dat het geen bio vagina is maar dat punt is voor ons allemaal een paar jaartjes geleden al gepasseerd. Dus daar kan je verdrietig van worden maar lijkt mij geen doel om na te streven in een transitie. De neo-vagina moet je inderdaad in shape houden, met sex of anderszins, maar dat is in minder extreme vorm ook zo bij een bio vagina.Raisa schreef:Het is niet zozeer dat ik geen vagina zou willen hebben, het is dat ik niet weet of het risico op complicaties bij zo'n zware ingreep het wel waard is om een high maintenance, niet functionele reshape van mijn eigen penis te hebben die een beetje lijkt op een vagina.Heleen schreef:Heb al meer van dit soort posts van je gezien, en dat is jouw goed recht natuurlijk. Maar ik snap alleen niet, dat als je ontevreden bent over de fysieke veranderingen van de hrt, het afzien van de srs je beter doet voelen
. Zelfs al blijf je 1/2 om 1/2 , het hebben van een piemel maakt dat toch niet beter?
Voor de goede orde, mij maakt het niet uit wat je wilt veranderen en wat niet. Het is jouw leven en jouw lichaam. Ik doe wat ik wil doen en dat doe jij ook....