Finding Your Female Voice for Transsexuals

Merle
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 apr 2012, 15:07
Gender: Trans MtF

Finding Your Female Voice for Transsexuals

Bericht door Merle »

De meeste van jullie kennen het waarschijnlijk al, en ik wist er zelf eigenlijk ook al een tijdje van af, maar ik zag nu pas dat deze serie inmiddels gratis en legaal terug te kijken is op YouTube. En nou ja, het leek me wel iets waar anderen misschien ook iets aan hebben. Of is dit eigenlijk niet zo'n goed hulpmiddel?



+ Werkboekje
Laatst gewijzigd door Merle op 03 apr 2012, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Met veel liefs,
Merle
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Finding Your Female Voice for Transsexuals

Bericht door Anon20180501 »

Ik kende het niet, Merle, maar dat zal door niemand die me kent vreemd gevonden geworden.

Alleen even het eerste deel gekeken. Wat je met je stem allemaal kan doen als je de spieren die die stem aansturen kunt beheersen. Dat zullen velen onder ons wel interessant vinden en ook leerzaam. Ik vind het een aanrader op het eerste gezicht.
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Finding Your Female Voice for Transsexuals

Bericht door Raisa »

De serie van Candifla op youtube blijf ik ook verwonderlijk vinden.

monsterjam!

Laatst gewijzigd door Raisa op 03 apr 2012, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Finding Your Female Voice for Transsexuals

Bericht door Anon20180501 »

Goede aanvulling Roosmarijn. Een beetje komisch ook nog. :)

Ik heb vorige week nog iets leuks meegmaakt. Zoals jullie wellicht weten leef ik al 10 jaar als vrouw. Ik heb nooit een zware stem gehad dus mijn stem aanpassen ging relatief makkelijk. Nu moest ik vorige week naar Schoonhoven en dan ga ik altijd met de taxi. Omdat er al een jongeman voorin zat ben ik achterin gaan zitten. De chauffeur kende mij al langer en ik hem ook. Zo waren we al een tijdje aan het kletsen met z'n drieen toen de chauffeur begon over mijn uiterlijk, dat dat er op vooruit gegaan was. Uitleggen dat ik al hormoontjes slik en dat dat de oorzaak daarvan is. Nog wat meer verteld over mijn vorderingen tot ik op een gegeven merkte dat de jongeman voor mij blind was. Hij had een zonnebril op maar de zon scheen ook en stond laag. Toen vroeg ik hem wat hij vond van mijn stem. Ik had helemaal niets in de gaten zei hij, ik hoorde gewoon een vrouw praten. (Hij kon wel horen dat ik rookte. :P ) Dat was heel fijn om te horen.
Merle
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 apr 2012, 15:07
Gender: Trans MtF

Re: Finding Your Female Voice for Transsexuals

Bericht door Merle »

Daniela schreef:Ik kende het niet, Merle, maar dat zal door niemand die me kent vreemd gevonden geworden.
Of misschien kom, of eigenlijk kwam, ik gewoon teveel op Amerikaanse transsites. In Amerika is de stem toch vaak wel een DIY-dingetje voor transvrouwen. Tenminste, dat idee krijg ik heel vaak. In Nederland kunnen we gelukkig gewoon (vergoed) bij een logopedist(e) terecht.

Roosmarijn schreef:De serie van Candifla op youtube blijf ik ook verwonderlijk vinden.
Super, die kende ik nog niet; dank je wel! :hug2:

Daniela schreef:Goede aanvulling Roosmarijn. Een beetje komisch ook nog. :)

Ik heb vorige week nog iets leuks meegmaakt. Zoals jullie wellicht weten leef ik al 10 jaar als vrouw. Ik heb nooit een zware stem gehad dus mijn stem aanpassen ging relatief makkelijk. Nu moest ik vorige week naar Schoonhoven en dan ga ik altijd met de taxi. Omdat er al een jongeman voorin zat ben ik achterin gaan zitten. De chauffeur kende mij al langer en ik hem ook. Zo waren we al een tijdje aan het kletsen met z'n drieen toen de chauffeur begon over mijn uiterlijk, dat dat er op vooruit gegaan was. Uitleggen dat ik al hormoontjes slik en dat dat de oorzaak daarvan is. Nog wat meer verteld over mijn vorderingen tot ik op een gegeven merkte dat de jongeman voor mij blind was. Hij had een zonnebril op maar de zon scheen ook en stond laag. Toen vroeg ik hem wat hij vond van mijn stem. Ik had helemaal niets in de gaten zei hij, ik hoorde gewoon een vrouw praten. (Hij kon wel horen dat ik rookte. :P ) Dat was heel fijn om te horen.
Hihi... Je maakt me best wel jaloers. Mijn stem is eigenlijk het enigste dingetje waar ik me echt zorgen over maak. Ik erger me er best wel een beetje aan. Daarom probeer ik soms ook om er met behulp van dit soort video'tjes al iets aan te doen. Maar ik heb eigenlijk altijd moeite gehad met het 'beheersen' van mijn stem, en ik ben ook niet echt muzikaal. Ik hoop dat dat maar goed komt, want het is het enige dingetje die mij echt onpassable maakt. :(

Maar wel super dat jou stem al in zo'n goede vorm is. :D
Met veel liefs,
Merle
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Finding Your Female Voice for Transsexuals

Bericht door Anon20180501 »

Dat het zeer wel mogelijk was dat ik dit nog nooit gezien heb is omdat ik op de digibetisme-ranglijst bovenaan sta. :? :)

Dank je voor je lieve woordjes, Merle. Ik heb mijn stem zelf vervormd maar dat was ook niet zo moeilijk met mijn toch al hoge stem. En ik weet dat ik daarmee mazzel heb want ik weet dat dat veel transgenders onzeker maakt. Vestig je hoop er maar op dat jij, Merle, het ook kan aanleren en zeker als je met een logopedist(e)gaat oefenen. Ik weet niet of je het sneller en makkelijker aanleert als je muzikaal getalenteerd bent. Zou best kunnen hoor maar daar weten een aantal andere forumleden veel meer van dan ik.
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Finding Your Female Voice for Transsexuals

Bericht door Jessy »

Mijn stem vind ik ook wel een zorgpunt. Ik zie mensen die als een natuurlijke vrouw klinken, ik zie mensen die denken dat ze als een natuurlijke vrouw klinken maar in werkelijkheid niet zo is, en mensen die er nog niet in de buurt komen ondanks oefening. Dus ja, is het niet ook een beetje geluk?

Ik probeer er nu een tijdje aan te werken (jaar of twee) maar kan mijn eigen stem niet echt beoordelen, en ik vertrouw niet op andermans oordeel.
Het aansturen van die spieren hoor ik in ieder 'hulp'filmpje terug, maar hoe dat precies moet kan niemand me duidelijkheid over geven... Ja sorry, voor mij is het niet vanzelfsprekend.
Dat filmpje van candiFLA is overigens niet slecht!
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Finding Your Female Voice for Transsexuals

Bericht door Anon20180501 »

Ik ben nooit naar een logopediste geweest, Jessy, maar wat ik weet is dat het ook om het wisselen van toonhoogtes gaat.
Eva zei, en toen ik er op lette bleek dat ook zo, dat wij een zin een paar octaven hoger eindigen dan met welke we begonnen.

Hoe je die spieren traint weet ik niet maar het vergt in het begin wel veel concentratie om je stem continue onder controle te houden. In het begin werd ik er ook ontzettend moe van en naarmate ik mijn 'nieuwe' stem steeds langer achter elkaar gebruikte werd ik ook wel een beetje schor. Leren hoesten en lachen vond ik het moeilijkste.
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Finding Your Female Voice for Transsexuals

Bericht door Jessy »

Ach, ik ken een bio-meid met een heel vrouwelijk stemmetje, maar als ze hoest dan blaft ze als een jachthond :lol:
Eerst het praten maar eens leren denk ik zo. Of gewoon even niet meer verkouden worden.

Ik heb ze nog niet allemaal gezien, maar hoor veel goeds over deze (en vervolg):

Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Finding Your Female Voice for Transsexuals

Bericht door Anon20180501 »

lol, ja dat kan ook.
Plaats reactie