Pruik dragen

Make-up, kleding, en zo voort
Plaats reactie
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Pruik dragen

Bericht door layla »

Hey hoi,

Medemensen hier die dagelijks een pruik dragen? Hoe bevalt het je tot nu toe en is het een beetje te doen?
Tot ik mijn eigen haar vrouwelijk kan stylen en er voldoende lengte is voor mijn gevoel, wil ik tot die tijd overstappen op het dragen van een pruik.

(+Waar heb je zelf je pruik vandaan?...)
pre-op MTF
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Pruik dragen

Bericht door Irene_de_Vreede »

In de tijd dat ik een pruik droeg had ik er al een hekel aan, het broeit, zelfs in de winter. In die tijd droeg ik hem ook hooguit een aantal uren achter elkaar. Ik heb hem ooit in een pruikenwinkel gekocht (heel lang geleden, weet niet of dat soort winkels nog bestaan)
Irene
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Pruik dragen

Bericht door layla »

Irene_de_Vreede schreef: 13 mar 2022, 18:43 In de tijd dat ik een pruik droeg had ik er al een hekel aan, het broeit, zelfs in de winter. In die tijd droeg ik hem ook hooguit een aantal uren achter elkaar. Ik heb hem ooit in een pruikenwinkel gekocht (heel lang geleden, weet niet of dat soort winkels nog bestaan)
Ah, begrijpelijk natuurlijk... Ik heb nu nog vrij kort haar, maar enigszins wel ''vrouwelijk'' te stylen als een soort pixie cut... Zodra het kan extensions dan maar ipv een pruik :/
pre-op MTF
Esther78
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 apr 2020, 12:24
Gender: Transgender

Re: Pruik dragen

Bericht door Esther78 »

Ik heb ongeveer de eerste anderhalf jaar een pruik gedragen. Met de pruik zag ik eindelijk mijzelf in de spiegel.

Het was inderdaad warmer in de nek. Maar omdat ik mezelf beter accepteerde, nam ik de ongemakken voor lief. Het heeft mij goed geholpen die tijd.

Ik kende een transgender vrouw die mij haar pruik van echt haar cadeau gaf. De "40 euro” synthetische pruiken vond ik vreselijk.
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Pruik dragen

Bericht door Eva »

Wel, Layla, ik draag geen haarwerk als ik slaap, en zeker niet onder de douche, maar verder altijd.
Ik spreek trouwens liever van een haarwerk dan van een pruik. In mijn geval zelfs een aanvullend haarwerk, want ik heb best nog wel eigen haar. Alleen niet op de top, zeg maar.

Ik ben er aan gewend en merkte dat temperaturen van rond de 37 graden (was in Azië) ook best lukten. Tót het in Brabant zo’n 42 graden werd en we een familie-uitje in de Efteling hadden. Ik werd best moe van dat geslenter in die hitte, maar mijn haarwerk heb ik gewoon opgehouden. Eigenlijk zonder probleem.

Nu moet ik wel zeggen dat het een serieus haarwerk was, gekocht en onderhouden bij Ugeka in Utrecht. Ze zijn daar al heel lang gewend aan ‘ons soort mensen’ en geven een geweldige begeleiding.
Die dingen zijn wel een beetje duur. Een behoorlijk haarwerkje begint daar bij een honderdje of vijf, en daar krijg je van de verzekeraar tegen de 450 van vergoed. Per jaar. Sommige verzekeraars doen wel eens moeilijk, maar ook daar weten ze bij Ugeka meer over.

Om eerlijk te zijn: het leven zou voor mij wel moeilijk worden zonder een deugdelijk haarwerk.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Pruik dragen

Bericht door layla »

Esther78 schreef: 13 mar 2022, 19:32 Ik heb ongeveer de eerste anderhalf jaar een pruik gedragen. Met de pruik zag ik eindelijk mijzelf in de spiegel.

Het was inderdaad warmer in de nek. Maar omdat ik mezelf beter accepteerde, nam ik de ongemakken voor lief. Het heeft mij goed geholpen die tijd.

Ik kende een transgender vrouw die mij haar pruik van echt haar cadeau gaf. De "40 euro” synthetische pruiken vond ik vreselijk.
Wauw wat een mooie waardevolle cadeau, zo mooi om te lezen hoe we er voor elkaar kunnen zijn als mede transgenders! :hbeat:
pre-op MTF
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Pruik dragen

Bericht door layla »

Eva schreef: 13 mar 2022, 19:45 Wel, Layla, ik draag geen haarwerk als ik slaap, en zeker niet onder de douche, maar verder altijd.
Ik spreek trouwens liever van een haarwerk dan van een pruik. In mijn geval zelfs een aanvullend haarwerk, want ik heb best nog wel eigen haar. Alleen niet op de top, zeg maar.

Ik ben er aan gewend en merkte dat temperaturen van rond de 37 graden (was in Azië) ook best lukten. Tót het in Brabant zo’n 42 graden werd en we een familie-uitje in de Efteling hadden. Ik werd best moe van dat geslenter in die hitte, maar mijn haarwerk heb ik gewoon opgehouden. Eigenlijk zonder probleem.

Nu moet ik wel zeggen dat het een serieus haarwerk was, gekocht en onderhouden bij Ugeka in Utrecht. Ze zijn daar al heel lang gewend aan ‘ons soort mensen’ en geven een geweldige begeleiding.
Die dingen zijn wel een beetje duur. Een behoorlijk haarwerkje begint daar bij een honderdje of vijf, en daar krijg je van de verzekeraar tegen de 450 van vergoed. Per jaar. Sommige verzekeraars doen wel eens moeilijk, maar ook daar weten ze bij Ugeka meer over.

Om eerlijk te zijn: het leven zou voor mij wel moeilijk worden zonder een deugdelijk haarwerk.
Bedankt voor de uitgebreide antwoord! Dit helpt mij heel erg :D Zal eens contact opnemen met Ugeka
pre-op MTF
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Pruik dragen

Bericht door Frederieke »

Ik heb vroeger een pruik gedragen, voordat ik 'out' was. En ik mezelf als toch vrouw wilde voordoen, zonder herkend te willen worden.

Dat is een tijd waar ik niet graag aan terug denk, want ik kreeg het gevoel een gespleten persoonlijkheid te worden. Mij zul je nooit meer zien met een haarwerk of haarstukje. Ik ben zoals ik ben, en dat moet men maar accepteren. En dat gaat gelukkig vrij goed.

Desalniettemin, veel succes bij het vinden van jouw uiterlijk.

Groetjes, Frederieke.
CD_Samantha
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mar 2022, 12:18
Gender: Geen

Re: Pruik dragen

Bericht door CD_Samantha »

Ik heb diverse pruiken geprobeerd, niet te duur bij een pruikenwinkel in nep haarwerken.
Op een gegeven moment had ik een model en kleur die we (mijn vriendin en ik) bij mij vonden passen. Een golvend model tot over mijn schouderbladen.
Die heb ik veel gedragen en omdat ik me er goed in voelde had ik ook geen last van zweterigheid.
Maar ik ben dan ook wel in een ontdekkingsfase of ik wil transformeren
Plaats reactie