Mislukt?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Fay

Re: Mislukt?

Bericht door Fay »

Gezond is het sowieso niet dat hormoongedoe, maar dat alleen androkur de zaak lamlegt is mij nieuw

Naja, genderdysforie komt in alle maten soorten en belevingen, zo zag ik vandaag, en ik me maar druk maken om mijn armspieren

Joyy
NaomiClareNL

Bericht door NaomiClareNL »

Jessy schreef:Er zijn schijnbaar mensen die ervoor kiezen vrouwelijke hormonen te gebruiken en géén androcur te slikken. Dan is dat denk ik mogelijk, want het zijn niet de vrouwelijke hormonen die het mannelijke systeem plat leggen.
Maar ik stel me toch wel vragen daarbij, want volgens mij wordt het dan wel een zooitje met de hormonenbalans in je lichaam...
Beviel me duidelijk beter dan met androcur hoor. Heb het een jaar volgehouden en ben er alleen mee gestopt omdat T niet snel genoeg naarbeneden ging. Nu met decapeptyl is het wel 0. Overigens, met decapeptyl heb ik wel iets meer libido dan met androcur maar duidelijk minder dan zonder androcur. Dat laatste kan ook zijn omdat ik mogelijk niet genoeg E gebruikte.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Minne

Bericht door Minne »

boytomlife schreef: Ik bedoel dat de complicaties voor operaties tussen mijn benen veel te veel gevraagd zijn voor mij. Dus mijn srs zou borst en/of buik zijn.

Groet
Tom
Ik vind dat je dat absoluut niet mislukt maakt, maar juist heel verstandig. Je overweegt de mogelijke gevolgen en complicaties in plaats van blindelings achter je ideale droombeeld aan te rennen en dan misschien in een enorme berg ellende te vallen. Dat vind ik juist heel goed! En het is heel herkenbaar, zelf ga ik ook alleen voor de borst en buik operatie. Ik zou heel graag daaronder ook iets hebben, maar de risico's zijn het mij niet waard en wat ze kunnen maken..is heel knap, maar het is net net niet. Ik vind mezelf daardoor absoluut geen mislukte man, en jij ben dat ook niet! Het is natuurlijk heel jammer dat het uiterlijk gewijs nooit zal worden wat het voor biologische mannen is, maar het voornaamste verschil zit daar, in je broek. Tsja. Wie ziet dat nou? FTM worden behoorlijk passabel, en gauw genoeg zal je voor iedereen Tom zijn, een jongen. Natuurlijk weet je het zelf, maar ik zou er niet te veel over inzitten als ik jou was. Je bent gewoon een man! :D

Nou heb ik wel eens gelezen dat iets van 70% van de biologische mannen gezegd zou hebben dat het leven voor hun geen zin meer zou hebben als ze hun penis kwijt zouden raken. Dus misschien zijn wij juist wel ongelófelijk mannelijk en stoer dat we het ook wel redden zonder. ;) (grapje hoor)
Jasper

Bericht door Jasper »

wat een mooie reactie, Sietse!
wat de moeite waard is is de moeite waard
Daniel

Bericht door Daniel »

Sietse, jij bent de held van de dag =D
It is never too late to be what you might have been. – George Eliot
Paul

Bericht door Paul »

Hey Tom,

ik herken zo goed wat je zegt! Dat is een van de redenen waarom ik toch somber blijf over de toekomst.
Ik ga zelf ook gebukt onder die gevoelens, en daarnaast, als ik al een goede dag heb (wat steeds minder vaak voorkomt) dan wordt ik altijd aangesproken met mevrouw. Al kleed ik me nog zo mannelijk, ik ben allesbehalve passabel, en dat haat ik enorm.
Zelfs als ik hormonen zou krijgen, wat pas over een jaar zou zijn, dan nog.

Ik zoek ook mensen om het hier af en toe over te hebben, dus als je wilt, kun je me een pb sturen hoor.
Samen leed delen helpt een beetje :)

Heel veel sterkte met alles!
J1nny

Bericht door J1nny »

Paul, je bent niet de enige, ik wordt standaard aangesproken met meneer.
Passabel nul.
boytomlife

Bericht door boytomlife »

Echt wat een topreacties allemaal! Krijg er gewoon een goed en warm gevoel van. Fijn te lezen dat andere FTM's hetzelfde denken, dat een phallo/metadoio niet noodzakelijk is, dat de penis niet de man maakt (evenals dat borsten/een vagina echt niet de vrouw maakt). Toch goed te horen dat er bevestigng te vinden is in wat je zelf voelt/denkt :) Dankjullie wel!
boytomlife

Bericht door boytomlife »

En alle MTF's, ook jullie dilemma's zijn zeer begrijpelijk! We zitten allemaal in eenzelfde soort schuitje, en het passabel zijn is toch iets buiten geslachtsdelen om hoor. Want ik werk mn borsten weg, en doe wel degelijk alsof er iets in mn broek zit, en ik ben de ene keer het een, de andere keer het ander. Dus het gaat meer om het gezicht en de houding.
Fay

Bericht door Fay »

Passabel ziijn is misschien wel terug te leiden tot slechts zelfacceptatie

Idd, allemaal eenzelfde package problemen, gevoelens hetzelfde

Joyy