Ben ik 'passabel'? Pre-HRT (FFS overwogen)

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Ellis
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 feb 2022, 11:07
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Den Haag

Ben ik 'passabel'? Pre-HRT (FFS overwogen)

Bericht door Ellis »

Beste allemaal,

Ik heb de laatste periode erg veel te maken met gender dysforie en ik zit momenteel helaas nog steeds te wachten om met de hormonen te beginnen. Ik sta op dit moment sowieso op de wachtlijst bij Genderhealthcare & PsyTrans maar omdat ik niet veel langer wil wachten heb ik mij ook aangemeld via GenderGP en zal spoedig mijn bloedresultaten naar hun opsturen (zodra ik deze heb ontvangen) en hun advies afwachten met welke hormonen ik kan beginnen.

Mijn huisarts heeft aangegeven op advies van GenderGP de hormonen te willen voorschrijven dus daar ben ik al zeer blij mee!

Nu is het helaas zo dat ik de laatste paar dagen al nauwelijks de deur uit durf omdat ik bang ben dan men 'het ziet'. Vooral als ik mij niet zelfverzekerd genoeg voel heb ik het idee dat er vaak op 'loep' op mij is gericht en het zorgt er gewoon voor dat je vaak erg vermoeid aan het einde van de dag thuiskomt of dat je het hebt moeten 'volhouden' als het ware. Het is ook vaker zwaar omdat ik in principe mijn gehele prive leven heb 'stilgezet' vanwege transitie en ook vermijd om momenteel met mensen te daten. Dit is vooral voor mezelf om de focus niet te verliezen aangezien mijn doel natuurlijk groter is dan tijdelijk genot (met alle gevolgen van dien).

Ik ben van plan om FFS te gaan laten doen uiteindelijk (Eerst een jaar wachten wat de hormonen doen en vooral sparen..). Nu zeggen veel vrienden en mensen die mij leren kennen dat ik al als 'cis' vrouw naar voren kan komen maar ik heb 't idee dat dit min of meer gezegd wordt om me niet slecht te laten voelen. Ik heb wel paar keer gehad dat ik iemand aansprak en ze het niet door hadden? Lijkt me gewoon sterk aangezien ik nog niet aan de hormonen zit en ik dus wel alle mannelijke aspecten continu terug zie in de spiegel.

Ik heb hieronder een aantal foto's van mezelf geplaatst met de hoop op een eerlijk en oprecht antwoord, zeker omdat ik weet dat hier mensen zijn die exact hetzelfde als ik meemaken. Indien mogelijk, zouden jullie advies kunnen geven over wat ik eventueel zou kunnen laten doen qua FFS en of ik al 'passabel' door de deur kan? Ik begrijp dat we de focus niet enkel en alleen op het uiterlijk moeten plaatsen, maar vooral voor mij nu in deze situatie (met weinig mensen om me heen) voelt het redelijk kwetsbaar wanneer ik niet goed in mijn vel zit.

Groetjes Ellis

(ps, de foto's zijn beetje bij elkaar geraapt; mijn excuses hiervoor)









Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6818
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Ben ik 'passabel'? Pre-HRT (FFS overwogen)

Bericht door Eva »

Hm. Onzeker met zó’n mooi gezicht? Ik ben jaloers.

Ik ben zo vrij geweest je een PB te sturen :)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Ben ik 'passabel'? Pre-HRT (FFS overwogen)

Bericht door Frederieke »

Hoi Ellis,

Soms verbaas ik me over de onzekerheid waar mensen mee leven. Ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat veel MtF transgenders er een stuk minder vrouwelijk uit zien dan jij. En ikzelf zeker.

FFS staat ook bovenaan mijn 'verlanglijstje', omdat ik ook heel graag een haartransplantatie wil maar van de arts het advies kreeg vooral eerst een FFS te doen en daarna haartransplantatie. Dus in die zin alle begrip.

Terugkomend op je vraag, volgens mij hoef je je nergens voor te schamen op welke wijze dan ook. En blijf vooral niet binnen want daar die je jezelf nooit een plezier mee.

Ik heb mijn transitie bij Psytrans doorlopen dus als je vragen hebt stuur gerust een PB. Want we moeten elkaar helpen en tot steun zijn.

Hartelijke groeten, Frederieke.
Gebruikersavatar
Ellis
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 feb 2022, 11:07
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Ben ik 'passabel'? Pre-HRT (FFS overwogen)

Bericht door Ellis »

Dankjewel voor jullie lieve berichten :). Ik kan dat wellicht ook niet zo goed zien door mijn eigen onzekerheid en het 'negatieve' aspect dat je hoort of ziet blijft helaas vaker langer hangen dan de positieve berichten.

Denk overigens dat FFS voor iedereen bedoeld kan zijn die zijn/haar eigen dysforie wilt tackelen indien zij dat ook nodig achten. Ik ben daarin zelf ook deel maar merk dat door middelen zoals geld en de lange wachttijden plus de gemoedstoestand die ik nu met jullie deel, ik soms niet in staat ben mij zelf te 'troosten' denk ik? Nogmaals tot nu toe bedankt voor de fijne reacties
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1352
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Ben ik 'passabel'? Pre-HRT (FFS overwogen)

Bericht door Marije »

Er zijn veel meer dingen die bepalen of je pasabel bent dan alleen je gezicht. Zelf vind ik wel dat ik geluk heb maar ik ben 1.89. Wat denk je dat mensen denken als ik met mijn gezin ga shoppen. Mijn vrouw is 1.65.

Ik de praktijk interesseert het niemand behalve jezelf.

Probeer er ook niet TE mooi uit te zien of overdrijven met makeup. Mensen gaan dan juist kijken.

Geniet van je transitie. Als je de hrt krijgt zul je snel merken dat het beter voelt.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3662
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Ben ik 'passabel'? Pre-HRT (FFS overwogen)

Bericht door Irene_de_Vreede »

Op basis van de foto's 100% passabel, op basis van de onzekerheid 100% niet passabel.
Irene
Gebruikersavatar
Marijntje
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 dec 2017, 23:32
Gender: Trans MtF

Re: Ben ik 'passabel'? Pre-HRT (FFS overwogen)

Bericht door Marijntje »

Ellis schreef: 02 apr 2022, 15:54 Dankjewel voor jullie lieve berichten :). Ik kan dat wellicht ook niet zo goed zien door mijn eigen onzekerheid en het 'negatieve' aspect dat je hoort of ziet blijft helaas vaker langer hangen dan de positieve berichten.
Het is supermoeilijk om je er niks (of weinig) van aan te trekken. Op je foto's zie je er vind ik extreem passabel uit. En mooi. Het heeft ook met wat andere dingen te maken, zoals hoe je beweegt, en in contact met anderen je stem. Maar ik heb niet het idee dat jij je daar nou zorgen over hoeft te maken.

Ik weet hoe het voelt, om de hele tijd bezig te zijn met wat anderen denken of zien, maar in de praktijk kan het eigenlijk heel weinig mensen echt wat schelen. Ik had er vroeger erg last van dat één rotopmerking meer impact had dan twintig positieve bij elkaar. Hoe ik dat heb afgeleerd weet ik niet precies. Steun van vrienden, relaties met mensen die me echt leuk en aantrekkelijk vonden (dat was heel therapeutisch). En er over praten als mensen naar zijn. Dat vereist openheid, en je hart luchten. Dat kan hier, maar ik hoop ook bij je eigen vrienden/vriendinnen.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2950
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Hun/Henne
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: Ben ik 'passabel'? Pre-HRT (FFS overwogen)

Bericht door Marica »

@ellis Nou , er is niets mis met je gezicht hoor, je bent reuze passabel!
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
-Brianne-
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 mar 2022, 19:06
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Ben ik 'passabel'? Pre-HRT (FFS overwogen)

Bericht door -Brianne- »

Ellis schreef: 02 apr 2022, 15:54 Dankjewel voor jullie lieve berichten :). Ik kan dat wellicht ook niet zo goed zien door mijn eigen onzekerheid en het 'negatieve' aspect dat je hoort of ziet blijft helaas vaker langer hangen dan de positieve berichten.

Denk overigens dat FFS voor iedereen bedoeld kan zijn die zijn/haar eigen dysforie wilt tackelen indien zij dat ook nodig achten. Ik ben daarin zelf ook deel maar merk dat door middelen zoals geld en de lange wachttijden plus de gemoedstoestand die ik nu met jullie deel, ik soms niet in staat ben mij zelf te 'troosten' denk ik? Nogmaals tot nu toe bedankt voor de fijne reacties
Herkenbaar, door alle negativiteit uit het verleden zie ik mezelf ook niet als passable, elk klein detail valt me op en word er echt koekoek van en kan niet wachten tot ik mag starten met hormonen.
filter de goeie dingen eruit en focus je nu daarop, en tbh you look amazing :hbeat:
Gebruikersavatar
Yvonne
Berichten: 180
Lid geworden op: 11 mei 2022, 01:21
Gender: Intersekse vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ben ik 'passabel'? Pre-HRT (FFS overwogen)

Bericht door Yvonne »

Image

Het haar, en dan ook echt alleen het haar, is bewerkt.
Nieuw setje, was aan het passen.
Passabel?
100% Myself 🌈 💟