Ervaringen en behoeften in de (trans)genderzorg – onderzoek 2022

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Gebruikersavatar
Tadmin
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 mar 2012, 10:00

Ervaringen en behoeften in de (trans)genderzorg – onderzoek 2022

Bericht door Tadmin »

Zorgvuldig Advies is door Zorgverzekeraars Nederland en het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport gevraagd om als Kwartiermaker Transgenderzorg de knelpunten binnen de (trans)genderzorg te helpen verlichten.

Samen met Transvisie is een vragenlijst opgesteld om inzicht te krijgen in hoe de genderzorg wordt ervaren en welke behoeften er zijn. Dat is nodig om zorgverleners, zorgverzekeraars en gemeenten te helpen om problemen op te lossen en de zorg te verbeteren.

In 2019 is een vergelijkbare vragenlijst verspreid. De resultaten van het huidige onderzoek zullen worden vergeleken met de resultaten van destijds, om te zien of er in de tussentijd dingen zijn veranderd.
Esther91
Berichten: 329
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Ervaringen en behoeften in de (trans)genderzorg – onderzoek 2022

Bericht door Esther91 »

Heel jammer dat er nagenoeg enkel de focus ligt op de zorgaanbieders en niet op die partij die verantwoordelijk is voor de betaling van hun werk, namelijk de zorgverzekeraars.

De vaart heeft bijna een contract met CZ misgelopen omdat ze van CZ minder budget kregen, maar tegelijkertijd wordt er dan wel verwacht dat ze cliënten van Stepwork overnemen.

Uiteindelijk kunnen zorgaanbieders minder capaciteit aan als zij niet betaald krijgen van de zorgverzekeraars.

Nogmaals heel jammer dat hier zo weinig aandacht aan wordt geschonken
:text-thankyouyellow:
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8021
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Ervaringen en behoeften in de (trans)genderzorg – onderzoek 2022

Bericht door Emma »

Ik heb in het commentaar dat je aan het eind kunt geven gezegd dat men de verzekeraars moet aanspreken op hun vergoedingsgedrag dat mensen tot wanhoop drijft. Ik ben er van overtuigd dat dat levens kost.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]